Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 28 Okt 2005, 0:07 Onderwerp: |
|
|
|
Dat kan weldegelijk, maar dan moet je ECU ook opnieuw worden geprogrammeerd, en wellicht zul je een andere MAF moeten plaatsen die ook zoveel luchtstroom meten kan. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 28 Okt 2005, 0:08 Onderwerp: |
|
|
|
En die 5de werkt compleet zelfstandig? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 28 Okt 2005, 0:10 Onderwerp: |
|
|
|
Nee, met een aditional injector controller.... Die spuit in aan de hand van turbodruk (als je de goede uitvoering koopt) _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Di 20 Dec 2005, 14:43 Onderwerp: |
|
|
|
grotere(hogere) koppakking monteren. (nie vergeten de kop af te laten vlakken)
zwaardere benzinepomp.
olieleidingen aanleggen en evt oliekoeler.
inlaat en uitlaat kanalen aan laten passen...
maar dit is allemaal zo duur/arbeidsintensief(loopt overigens ook nooit echt fatsoendelijk) dat je beter gewoon een turboblok,versnellingsbak+achteras kan aanschaffen van een wagen met standaar turbo..
en dat met die extra injectors..:
achter de gasklep?? is dit dus niet zwaar klote voor je venturi werking??zelfs met een turbo??
beter installer je dan gewoon een grotere injector/pas je de monopoint dus aan..
(kweet niet wat voor een blok/injectie delorian heeft) |
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Di 27 Dec 2005, 18:54 Onderwerp: |
|
|
|
Naar mijn mening hangt alles af van je blok hoeveel druk je kan draaien.
Zo weet ik zelf dat je op een Nissan Sr20De, 0.5 bar veilig kun laten draaien, zonder dat ie gaat pingelen.
En zo'n 5e injector set-up werkt perfect mits goed aangesloten.
Je kunt de injector aansturen met een druk schakelaar die in je inlaat zit na de gasklep, je kunt hiervoor bv een drukschakelaar pakken van Aquamist, en laat hem bv pas inspuiten bij 0.2 bar.
Dan zit je ook nooit te kloten met je emissie tijdens de apk en krijgt ie op druk toch genoegt benzine.
Waar dat je die injector neerzet maakt niet erg veel uit, het gaat erom dat die benzine binnenkomt zodat ie niet schraal gaat lopen en zuigers laat smelten.
Mocht je multipoint injectie hebben dan kun je je benzinedruk iets verhogen en een zwaardere benzinepomp monteren.
Maar je zal bovenal eerst is wat research moeten doen voor jou auto, wellicht zijn er meer mensen die het geprobeerd/gedaan hebben en als je daar evt. wat kan over lezen welke problemen hun zijn tegengekomen dan is dat allemaal meegenomen.
Maar het allerbelangrijkste is dat je eerst de REMMEN aanpast voordat je met een turbo gaat beginnen, snel stilstaan is belangrijker dan snel optrekken.
Gr Ruud _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| KTSC Starting Member
| Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 19:54 Onderwerp: |
|
|
|
je moet ook versnellingsbak vervangen, omdat er door een turbo ineenkeer meer koppel komt dan dat de versnellings bak voor gemaakt is. er word aangeraden om de versnellingsbak te gebruiken van een Diesel versie. omdat die wel veel koppel aankunnen.
(heb ik geleze hoor niet dat ik alleen maar bullshit praat ) |
|
Naar boven |
|
|
| Delorian Starting Member
| Geregistreerd op: 19 Augustus 2004 | Posts: 79 | Woonplaats: Gelderland |
|
Geplaatst: Ma 6 Feb 2006, 11:09 Onderwerp: |
|
|
|
Wat dat betreft zit ik wel goed, ik heb standaart 1 van de zwaarste motoren van
de 306. (geloof de 2na snelste.)
Voor geventileerde schijven, achter gewone schijven.
En bij Ecosse (peugeot specialist) bouwen ze er zelfs een 406coupe's 3.0L V6 in.
Maar t projectje staat ff op een halt... ivm met te kleine turbo en tijdgebrek. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Di 7 Feb 2006, 23:01 Onderwerp: |
|
|
|
Een goede raad Wees verstandig lepel er meteen een turbo blok in. dit kan en gaat je een hoop ellende opleven en heel veel dure schade en dan ben je het dubbele kwijt, Meschien nog meer dan wat een ombouw naar turboblok je had gekost. als je nu al niet de antwoorden op je vragen weet dan kan ik je nu zeggen dit gaat falikant mis niet doen dus. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Delorian Starting Member
| Geregistreerd op: 19 Augustus 2004 | Posts: 79 | Woonplaats: Gelderland |
|
Geplaatst: Di 7 Feb 2006, 23:43 Onderwerp: |
|
|
|
Als ik ermee verderga, laat ik het doen door ervaren mensen... dit is idd niet iets
om zelf te doen..
Mijn wagen zit sinds kort over de 2ton heen. Dus ik wil het gelijk met een revisie doen.
Meteen aanpassen op compressie etc.
Maar zoals ik al zei... andere dingen hebben voorrang gekregen..
_________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|