Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Metertjes; welke en waarom!?
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 26 Okt 2003, 0:50    Onderwerp: Metertjes; welke en waarom!? Reageer met quote

Ik heb voor mijn NX een raamstijl meter-houder op
de kop kunnen tikken. Deze heeft plek voor 3 metertjes,
maar ik kan maar niet beslissen watvoor metertjes ik
wil gaan toepassen... Confused

Eentje ligt er vast; een voltmeter, analoog met zwarte wijzerplaat.
Ik overweeg ook een Stroommeter, maar vind het eigenlijk niet zo'n
prettig idee dat bijna alle stroom (alleen de startmotor niet) door
de cabine naar dat metertje moet en weer terug... Rolling Eyes

Klokje heb ik al, toerenteller, branstofmeter en temperatuur ook,
en "dubbele" wil ik niet... Een Fuel-Air ratiometer staat misschien
wel stoer, maar heeft geen nut als je niets kunt bijregelen (bijv.
met een Apexi); ik heb een carburateur, dus kan weinig ingrijpen...

Daarom mijn vraag;
Wie heeft er hier WAT aan meterjes en WAAROM Question Question Question
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Zo 26 Okt 2003, 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

oliedruk en olietemp!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 26 Okt 2003, 12:45    Onderwerp: Reageer met quote

Richard schreef:
oliedruk en olietemp!
WAAROM Question Question Question
Ik zie daar zelf namelijk niet zo heel erg het nut van.
En ik ben daarin niet de enige, hè Jesse? Wink

Mijn DeLorean heeft een oliedrukmeter, maar die
wijst boven 1000 rpm toch altijd hetzelfde aan...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 26 Okt 2003, 21:36    Onderwerp: Reageer met quote

SaphireNX schreef:
Richard schreef:
oliedruk en olietemp!
WAAROM Question Question Question
Ik zie daar zelf namelijk niet zo heel erg het nut van.
En ik ben daarin niet de enige, hè Jesse? Wink

Misschien ist gewoon leuk om te hebben Razz Razz

He also schreef:
Mijn DeLorean heeft een oliedrukmeter, maar die
wijst boven 1000 rpm toch altijd hetzelfde aan...

Jah, meestal beweegt ie alleen wat omhoog bij het starten, veel meer zal er niet bewegen.
Maar aan de andere kant een voltmeter zal ook bijna altijd hetzelfde aangeven Razz Wink
_________________




Laatst aangepast door Jesse op Ma 27 Okt 2003, 16:27, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Ma 27 Okt 2003, 15:43    Onderwerp: Reageer met quote

hmm 'k had hiervoor een renault clio 16v, ook met olietemp en druk metertjes, en de olietemp in de gaten houden is altijd goed natuurlijk!
De druk was in die auto toch ook goed in de gaten te houden hoor...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 5 Nov 2003, 10:53    Onderwerp: Reageer met quote

Richard schreef:

hmm 'k had hiervoor een renault clio 16v, ook met olietemp en druk
metertjes, en de olietemp in de gaten houden is altijd goed natuurlijk!
OK, waarschijnlijk neem ik ook een Olie-temp meter, dan weet
ik wat duidelijker wanneer ik kan gaan gassen en is de motortemp
ook wat beter af te lezen dan op de nieuwe balkjes-display Wink
Bovendien is dat makkelijk aansluiten met een peilstok-zender
Quote:
De druk was in die auto toch ook goed in de gaten te houden hoor...
Kom ik toch weer terug op wat je aan de oliedruk kunt concluderen...
Als de druk helemaal wegvalt gaat het druklampje toch aan?
Wat is er aan de hand als mijn druk ineens hoger of lager zou worden???
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Vr 7 Nov 2003, 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

Hoger worden zal hij zomaar niet denk ik, maar mocht hij wegvallen is er toch iets niet in orde neem ik aan!? Hij moet meen ik bij bepaalde toerentallen ongeveer bij bepaalde waardes staan. Is per auto/motor verschillend natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 8 Nov 2003, 10:19    Onderwerp: Reageer met quote

Richard schreef:
Hoger worden zal hij zomaar niet denk ik, maar mocht
hij wegvallen is er toch iets niet in orde neem ik aan!?
Daar heb je dus het lampje voor...
Overigens refereren ze in de USA naar dat lampje als
"The Idiot Light" bij auto's met een oliedrukmeter Smile
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 8 Nov 2003, 16:34    Onderwerp: Reageer met quote

Doe je het toch zo: metertje installeren, lampje eruit slopen en wat anders voor in de plaats zetten Wink Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Di 11 Nov 2003, 9:03    Onderwerp: Reageer met quote

Richard schreef:
Hij moet meen ik bij bepaalde toerentallen ongeveer bij bepaalde waardes staan.
Is per auto/motor verschillend natuurlijk.
Klopt...
Volgens mijn boeken moet bij een 100NX de druk bij stationair
tussen 1,1 en 1,7bar liggen en bij 2000rpm rond de 2,9 tot 3,5bar.

Ik heb gisteren/vannacht mijn meterset besteld; Volt, Oliedruk en
Olietemp, had eigenlijk toch liever een Amp-meter gehad, maar
kon er geen vinden met een zogenaamde "Externe Shunt"
en zonder dat wil ik het niet, want dan moet ALLE stroom
door de cabine en moet ik dikke kabels leggen onder de
A-stijl houder en dat gaat niet passen...

Voor de Olietemp heb ik een peilstoksensor mee besteld,
da's wat makkelijker installeren en dan hoef ik mijn pas
ververste olie ook niet af te tappen.
De Oliedruk-sensor komt in de plaats van de originele,
de nieuwe heeft zelfs een ingebouwde schakelaar, dus
het originele lampje op het Dashboard blijft ook werken...

Weekje wachten op mijn spullen nu, maar kan over twee
weken toch pas weer aan de NX werken; dit weekend eerst
naar Zandvoort met de DeLorean!
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MarcRS
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 December 2003
Posts: 53
Woonplaats: Friesland
PostGeplaatst: Do 1 Jan 2004, 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

ik heb in mijn RSje 3 meters (buiten de standaard meters om)
Turbo druk meter (Equus)
Olie temp meter (Equus)
Olie druk meter (Equus)

waarom deze meters in mijn auto: Turbodruk; omdat ik met een In car boost controle omrijdt en dan moet je toch weten hoever je je druk omhoog zet!
Olie temp; naja spreekt voor zich, niet eerder gaan racen dan dat de motor op een 90graden zit (meeste autos +/-20km rijden)
Olie druk; om de druk in het carter te meten, met een druk meter kan je problemen verkomen (als er iets in de motor gebeurd)

Waarom het merk Equus? omdat die goed en niet al te duur zijn, ik wil op een gegeven ogenblik graag VDO erin hebben maar dat heeft geen prioriteit...

Greetz M-RS
_________________
Old Fords Never Die, They Just Get Faster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Do 1 Jan 2004, 22:08    Onderwerp: Reageer met quote

Persoonlijk vind ik die van Equus nie echt mooi...
De witte van Autostyle wel, maarja zit ook weer een hoger prijskaartje op!

Waar heb je ze eigenlijk geplaatst Marc? Ventilatieschacht opgeofferd?
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
MarcRS
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 December 2003
Posts: 53
Woonplaats: Friesland
PostGeplaatst: Ma 12 Jan 2004, 18:58    Onderwerp: Reageer met quote

jah, ik heb in engeland (Nomad racing) een vent pot replacer gekocht, daar kunnen 3 meters in...
_________________
Old Fords Never Die, They Just Get Faster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 12 Jan 2004, 23:07    Onderwerp: Reageer met quote

Heb ik ook al overwogen, vind 't alleen een minpunt mijn ventilatie eraan op te offeren... 't wordt hier 's zomers behoorlijk heet de laatste jaren Confused Cool
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Civic~Mel
Gast
PostGeplaatst: Do 29 Jan 2004, 3:45    Onderwerp: Reageer met quote

Tja, wij hebben AS twee metertjes (olie temp en Ampere) in het dash zitten,
al best wel lang en nog steeds niet aangesloten Confused .. Ziet er best leuk uit verder Laughing Laughing
Als ik dat toch zelf kon doen he pfff...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina 1, 2  Volgende
Pagina 1 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB