Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Aan welke kant zit de kabelboom bij een Honda civic dxi?

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
jeffrey
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 4 Februari 2006
Posts: 3
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Za 4 Feb 2006, 18:49    Onderwerp: Aan welke kant zit de kabelboom bij een Honda civic dxi? Reageer met quote

Hallo

Ik ben voor het eerst op dit forum. mijn naam is jeffrey en ik heb een honda civic dxi.

Ik ben bezig met een installtie aan het inbouwen. Alleen voordat ik verder kan met bekabelen moet ik weten aan welke kant de kabelboom zit. Ik ben bang dat ik anders mijn tulp kabel langs m'n kabelboom leg en dan storing ga krijgen.

Weet iemand waar die kabelboom zit bij mijn auto?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Za 4 Feb 2006, 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

pop your hood...
en kijk dan ff waar die naar binnen loopt en volg deze...

storing zal je waarschijnlijk geen last van hebben...

mijne loopt samen met de kabelboom en heb nergens last van..
goede kabels scheelt een hoop.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jeffrey
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 4 Februari 2006
Posts: 3
Woonplaats: rotterdam
PostGeplaatst: Za 4 Feb 2006, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Je bedoelt waar me + en - kabel naar binnen gaan?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
nielsg
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 13 Januari 2006
Posts: 53
PostGeplaatst: Za 4 Feb 2006, 20:09    Onderwerp: Reageer met quote

3 topic's over het zelfde onderwerp? Twisted Evil
_________________
at those who rock, I sallut you
''born to lose, live to win''motorhead
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 5 Feb 2006, 0:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, misschien eerst even de forumregels lezen voor je 4x eenzelfde topic plaatst...

Enne, maakt het wat uit waar die kabelboom ligt? Als je een versterker achterin
gaat leggen wordt algemmeen toch aanngeraden signaal langs de ene en voeding
langs de andere kant te leggen, dus beide dorpels moeten toch "open".
Gewoon DOEN dus en dan kijken wat aan welke kant moet.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 5 Feb 2006, 15:20    Onderwerp: Reageer met quote

Meestal ligt de kabelboom aan de bestuurderskant, maar idd ff dorpel losmaken en je weet het zo!

BRYght jij hebt misschien geen last van storing maar het kán wel als een signaalkabel langs een kabelboom met voedingen ligt... Voorkomen is beter dan achteraf moeten genezen Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 5 Feb 2006, 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
BRYght jij hebt misschien geen last van storing maar het kán wel
als een signaalkabel langs een kabelboom met voedingen ligt...

Ik heb in mijn NX (en daarvoor mijn Escort) trouwens ook ze voeding,
sturing EN signaal van mijn actieve sub aan 1 kant liggen...

En in beide geen enkel probleem. IMHO is het gebruik van goed
materiaal voor je signaalkabel belangrijker dan de positie, want
een auto is nou eenmaal vergeven van stoorzenders...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 5 Feb 2006, 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

Juist daarom kan het net een hoop gedoe achteraf schelen om preventief rekening te houden met mogelijke bekende storingsoorzaken...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Delorian
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 19 Augustus 2004
Posts: 79
Woonplaats: Gelderland
PostGeplaatst: Di 7 Feb 2006, 10:17    Onderwerp: Reageer met quote

Wat algemene info:  Very Happy

Massa

Om storingen vanuit de andere verbruikers (dynamo, motormanagement, relais) op de installatie te voorkomen, moet je een centraal massapunt maken. Dit is één punt op de carrosserie, het liefst zo dicht mogelijk bij de versterker(s). Op dit ene punt monteer je ALLE massa's die de installatie heeft. Meestal vormt de radio hierop een uitzondering, die heeft z'n massapunt meestal achter het dashboard. Mocht je ondanks alle voorzorgsmaatregelen toch nog storing hebben, dan is het proberen waard de radio ook te aarden op het centrale massapunt van de versterkers.

Ligging vd. kabels
Om invloeden van kabels onderling te onderdrukken is het slim om de voedingskabel bijvoorbeeld links, signaalkabels in het midden en luidsprekerkabels rechts in de auto te leggen. Leg de voedingskabel langs de kabelboom van de auto zelf. De RCA-kabels moet zo ver mogelijk van alle andere bekabeling liggen. Probeer te vermijden dat voeding-, signaal- en luidsprekerkabels dicht tegen elkaar liggen, elkaar kruisen geeft geen problemen.

Voedingskabels
Voedingskabels zorgen er voor dat de accusspanning verdeeld wordt naar de diverse onderdelen. Belangrijk is de dikte van deze kabels. De dikte is afhankelijk van een aantal zaken, zoals vermogen en benodigde lengte. Omdat er vrij grote stromem door voedingskabel lopen is de afwerking ook belangrijk. Zorg er voor dat de kabelogen goed vastgeklemt zitten.

Hoofdzekering
De waarde van de hoofdzekering, welke je op maximaal 40cm vanaf de accu monteert, bereken je aan de hand van de som van de maximaal opgenomen stromen van alle aangesloten apparaten.

Signaalkabel
Het relatief zwakke line-signaal vanuit de headunit is erg gevoelig voor storingen. Daarom is gebruik van een dubbel- of zelfs driedubbel afgeschermde kabel geen luxe. Klankmatig is er niet veel verschil in verschillende kabels en is de winst van hele dure exotische kabels minimaal. Let wel op de kwaliteit van de gebruikte pluggen, deze moeten gedurende een lange tijd in sterk wisselende omstandigheden (temperatuur, vocht) altijd een goed contact geven.
Vanwege bovenstaande eigenschappen (afscherming en connectoren) is een goede line-kabel niet goedkoop. Kortom geef iets meer uit en je geniet er meer van.

Zo,  Cool nu kun je weer ff verders niet  Laughing
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
adegger
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 Augustus 2005
Posts: 54
Woonplaats: Almelo
PostGeplaatst: Ma 13 Feb 2006, 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

heb ook civic dxi en heb alles aan bijrijderskant gepleurd en geen storing/zoem/ruis Cool
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Elektronica Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB