Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 21:37 Onderwerp: |
|
|
|
Zo beter?
Ik doe dit allemaal uit mijn hoofd en werk ook nog eens in meerdere
browsers tegelijk, dus dan wil je zoiets wel eens over het hoofd zien... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

 | Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Do 2 Feb 2006, 9:16 Onderwerp: |
|
|
|
ja, ik zeg tog niks, ik verbeterde je alleen maar maja, weer ontopic graag  |
|
Naar boven |
|
 |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Di 7 Feb 2006, 22:28 Onderwerp: |
|
|
|
En dan komt het er dus op neer (ga me ook eens bemoeien met de discussie ) dat je dus 4 kleppen per cilinder hebt 2 inlaat kleppen en 2 uitlaat kleppen per cilinder,Beide inlaat kleppen gaan te gelijk open zo ook de uitlaat kleppen voordeel is dat er meer en sneller benzine in de cilinder kan en dat de uitlaatgassen er sneller uit kunnen dan bij maar 1 inlaat en uitlaat klep per cilinder met voordeel meer pk's.
Ik weet dat het bij een gsi 15 pk scheelt een 8v heeft 115 pk en een 16v heeft 130 pk
en is het zelfde blok met alleen een andere kop er op. En 9000 rpm! Vergeet het maar die haalt met wat geluk 7200 rpm ( en dat haalt die volgens mij niet eens ) Mocht die dat wel halen dan is de koek ook echt op.  _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 7 Feb 2006, 22:51 Onderwerp: |
|
|
|
Ligt gewoon n GA16DE in, en volgens mij wil die niet eens verder dan 6700 toeren. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 8 Feb 2006, 0:16 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Ligt gewoon n GA16DE in, en volgens mij wil die niet eens verder dan 6700 toeren. |
Mijn GA16DS gaat bij 6800rpm het rood in, mijn digidash
van een met GA16DE uitgeruste USA-NX ook  _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 10 Feb 2006, 1:21 Onderwerp: |
|
|
|
Dan zal ie wel max 7k rpm mogen maken schat ik maar of de afstelling van die motor in de primera dat ook toelaat vraag ik me af... is toch n ander soort wagentje, zo'n 100 NX, denk dat de primera's GA16 wat meer op koppel gestelt is, en die van n 100 NX meer op top end. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 10 Feb 2006, 14:51 Onderwerp: |
|
|
|
Ik weet niet wat de top van een Primera is, maar die van mijn NX staat op 180kmh.
Dat haalt 'ie ook, zowel met dak dicht als dak open.
Maar gewicht speelt ook mee en daarmee de bakverhoudingen,
dus helemaal zeker is zo'n vergelijking toch nooit... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Vr 10 Feb 2006, 18:33 Onderwerp: |
|
|
|
twincam is nou niet bepaalt ''speciaal'' hoor...
deze maken niet meer toeren dan andere wagens...
de ene fabrikant adverteert er gewoon meer mee...
en wat boeit die 1e 1000 toeren nou die je meer maakt...daar zit toch geen koppel of vermogen meer...alleen sukkels trekken de wagen door tot in t rood...
ok als je niet tussengas wil/kan geven om op het juiste toerental uit te komen |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 11 Feb 2006, 20:06 Onderwerp: |
|
|
|
Twin cam heeft als enige grote voordeel dat je de inlaat en uitlaat kleppen apart kunt timen. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

 | Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Ma 20 Feb 2006, 21:17 Onderwerp: |
|
|
|
kunt ja....
maar dat zullen maar zeer weinig mensen doen...
en dan zou je nog zo goed een sc kunnen hebben met een aangepaste nokkenas en verstelbare tandwielen..en dan haal je tzelfde verschil voor minder geld, dan dat je 2 nokkenassen+tandwielen aan moet schaffen...
vtec is natuurlijk een ander verhaal... |
|
Naar boven |
|
 |
| Marco Junior Member

 | Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Do 1 Jun 2006, 20:57 Onderwerp: 9000rpm |
|
|
|
En als je toch droomt van die 9000rpm?
Ik dacht dat de Integra zijn begrenzer lag op 9000rpm
(zit dan wel in't rood)
En de S2000 lust ook wel hoge toeren |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 1 Jun 2006, 21:08 Onderwerp: |
|
|
|
Koop een RX7 of RX8, die gaan -uit mijn hoofd- bij de 9500rpm het rood pas in...
Maar dit is wel een beetje een late reactie, de TS komt hier volgens mij
allang niet meer omdat zijn bluf door diverse mensen doorzien werd... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 2 Jun 2006, 12:38 Onderwerp: |
|
|
|
Kereltje had als je t mij vraagt te vaak TF&TF gekeken.
Als je hoge toeren wilt zijn er genoeg leuke motoren. Honda motoren staan erom bekend toerengeil te zijn.
Nissan's SR20 is ook erg toerengeil mits je de kleppektrein goed opbouwd, de RB motoren ook... maar goed, er zijn heel veel motorblokken te noemen die toerengeil te maken zijn.
Inderdaad zijn rotatiemotoren gewoon perfect voor hoge toeren omdat ze geen dode punten kennen.
Als je een primera echt toerengeil wil maken, en meteen flink wat power wilt uit een kleine motor, neem dan de SR16VE voor de extreme toerentallen, of de SR20VE als je genoegen neemt met 8.5k rpm redline.
Ook kun je een SR20VE voorzien van de 16VE zn nokkenassen en ECU, dan heb je een 2 liter die graag 9k rpm ziet... moet genoeg zijn toch, deze combo is goed voor zo'n 220 / 230 pk, ZONDER TURBO!
Maar goed... zo kunnen we wel doorgaan, er is zoveel mogelijk. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|