Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Vragen camco 720

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Alarmsystemen en Telefonie
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jer_polo
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 14 Oktober 2006
Posts: 2
Woonplaats: capelle a/d ijssel (rotterdam)
PostGeplaatst: Za 14 Okt 2006, 9:59    Onderwerp: vragen camco 720 Reageer met quote

Ten eerste zal ik me voorstellen aangezien ik me net pas het geregisteerd op dit forum.

Ik ben Jeremy ben 20 jaar en rij in een Polo 6n2 Open air. Zal een keer een mooie foto schieten van me auto.
De polo heeft cv zonder afstandbediening en ik wou eigelijk een module gaan halen maar toen kwam ik op rdv de camco 720 tegen.

Nou heb ik alle pagina's op het sys forum door gelezen en zag dat jesse er veel verstand van had, via zijn posten op sys kwam ik weer op dit forum terecht  Smile


over het alarm,

cv heb ik al aan de gang en alarm zelf etc ook das niet zo moeilijk.

maar nou zit ik nog met dat me ramen dicht moeten als ze open staan, ik heb een polo 6n2 met comfort sluiting hoe krijg ik dit werkend? met de ramen dicht uitgang misschien?

verder wil ik nou wel is weten of een bypass module nodig is. Ik heb ook die chip in me sleutel, maar je kan alles toch aansluiten na de onderbreking zodat je auto start daarna sleutel erin op contact aan en rijden of is het toch moeilijker als ik denk Very Happy

verder zit ik nog met 6P oranje - geaard bij alarm aan uitgang naar startonderbreker. en blauw is 2e ontgrendeling uitgang (pasagier) lijkt me overbodig.

bij 7p blauw/wit omleidingsuitgang bij start op afstand? waar moet ie Smile

en bij 8p waarbij je draden heb voor factory alarm uit/aan, kan je toch voor je startonderbrekergebruiken? en dan heb je dus ook weer geen bypass module nodig?

Misschien een beetje veel vragen maar ik wil het zo graag werkend krijgen Razz


groeten

jeremy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 14 Okt 2006, 10:42    Onderwerp: Re: vragen camco 720 Reageer met quote

Ik ben geen Jesse, maar heb wel ervaring met dergelijke dingen...
Jer_polo schreef:
maar nou zit ik nog met dat me ramen dicht moeten als ze open staan,
ik heb een polo 6n2 met comfort sluiting hoe krijg ik dit werkend?
met de ramen dicht uitgang misschien?

Als je Polo comfortsluiting heeft moet je uitzoeken waar die wordt aangestuurd.
De uitgang van het alarm daarvoor geeft een puls naar massa,
die moet je dan gebruiken om de comfortsluiting aan te sturen.
Quote:

verder wil ik nou wel is weten of een bypass module nodig is.
Ik heb ook die chip in me sleutel, maar je kan alles toch aansluiten
na de onderbreking zodat je auto start daarna sleutel erin op contact
aan en rijden of is het toch moeilijker als ik denk

Ja, het is moeilijker dan je denkt: de transponder-check zit
namelijk in je ECU ingebouwd, als die net de goede code uitleest
werkt het dus niet, ook al geef je 'm stroom buiten het contact om.
Zelfde effect als wannneer je een ongechipte sleutel zou gebruiken...
Quote:
geaard bij alarm aan uitgang naar startonderbreker.

MOet je zelf weten of je die wilt gebruiken, zonder kan ook.
Quote:
blauw is 2e ontgrendeling uitgang (pasagier) lijkt me overbodig.

Die zou je kunnen gebruiken (met een solenoid) om je kofferbak los te gooien.
Quote:
bij 7p blauw/wit omleidingsuitgang bij start op afstand?

Die draad gebruik je om een bypass-module signaal te geven dat 'ie het moet gaan doen.
Quote:
factory alarm uit/aan, kan je toch voor je startonderbrekergebruiken?

Nee, want die draden geven pulsen, geen continue signaal.
Deze draden gebruik je om een fabrieksalarm in- en uit te
kunnen schakelen met de handzenders van je aftermarket-alarm.

Is o.a. nodig als je een fabrieksalarm hebt met startonderbreker;
annders zou je niet remote kunnen starten... maar dan moet je
fabrieksalarm wel aansluitingen hebben voor externe uitschakeling.

Succes ermee,
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 14 Okt 2006, 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom op Car Tuning Forum om te beginnen! Wink

Met comfortsluiting heb ik vrij weinig ervaring. Dat werkt inderdaad zoals Saphire al zegt met een massapuls die naar een comfortmodule (standaard of aftermarket) gaat welke zorgt dat alle ramen sluiten.

Transpondercheck kom je inderdaad niet onderuit. Enige manier is je fabrieksbeveiliging niet gebruiken door simpelweg de chip ergens achter je dashboard vast te plakken ofzo. De transponder bypassmodule is een mogelijkheid, die feitelijk hetzelfde werkt en waar je de chip in moet steken.

Jer_polo schreef:
verder zit ik nog met 6P oranje - geaard bij alarm aan uitgang naar startonderbreker. en blauw is 2e ontgrendeling uitgang (pasagier) lijkt me overbodig.

6P oranje is om de startonderbreker aan te sturen. Niet noodzakelijk, indien je geen startonderbreker gebruikt laat je 't gewoon weg. Overigens is het niet alleen een startonderbreker, maar ook een motorlooponderbreker. Je kunt in geval van carjacking de Panic Mode activeren (als je zo slim bent de afstandbediening op zak te houden en niet aan de sleutel te hangen) en daarmee met een vertraging de motor uitgooien, ondanks de originele sleutel op contact.
Gewoon met een SPDT relais aansluiten volgens het schema dat erbij staat.

Blauw is niet de kofferbakontgrendeling, maar aparte 2de deur aansturing. Hiermee kun je regelen dat bij 1x ontgrendelen enkel de bestuurdersdeur van slot gaat, en bij een 2de keer Unlock indrukken pas alle deuren open gaan.
Heb deze functie nog nooit aangesloten en getest dus kan er verder weinig over zeggen.
Kofferbakontgrendeling is rood/wit.

Quote:
bij 7p blauw/wit omleidingsuitgang bij start op afstand? waar moet ie Smile

Normaal nergens, die heb je nodig als je een transponder bypassmodule gebruikt. Hoe aan te sluiten staat in de handleiding van de transponder.

Quote:
en bij 8p waarbij je draden heb voor factory alarm uit/aan, kan je toch voor je startonderbrekergebruiken? en dan heb je dus ook weer geen bypass module nodig?

Nee, werkt iets anders. Zoals Saphire zegt als je een fabrieksalarm hebt met aansturingsdraden om aan en uit te zetten, kun je die erop aansluiten en samen met de Camco laten (de)activeren. Anders niet gebruiken.
Startonderbreker heeft het niets mee te maken, die doe je met een relais zoals ik hierboven heb beschreven.

Indien de startonderbreker niet helemaal duidelijk is geef even een seintje, dan kan ik dat wel wat toelichten nog. Als je weet hoe een relais en het contactslot werken lijkt 't me vrij duidelijk, maar staat beetje beknopt op het schema.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 14 Okt 2006, 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Blauw is niet de kofferbakontgrendeling, maar aparte 2de deur aansturing. Hiermee kun je regelen dat bij 1x ontgrendelen enkel de bestuurdersdeur van slot gaat, en bij een 2de keer Unlock indrukken pas alle deuren open gaan.
Heb deze functie nog nooit aangesloten en getest dus kan er verder weinig over zeggen.
Kofferbakontgrendeling is rood/wit..

Dat kon ik dus niet weten, maar als dit zo is werkt dat
alleen bij een auto met een daarvoor geschit CV-systeem...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 14 Okt 2006, 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Dat weet ik niet zeker, misschien moet je gewoon het bestuurdersdeurmotortje losmaken en aansluiten op de normale draad, de rest op die blauwe. Helemaal zeker weet ik 't ook niet, en in de Camco handleiding staat er niet echt veel duidelijke info bij.

Rest weet ik ook alleen omdat ik alle schema's van Camco hier heb liggen Wink
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 15 Okt 2006, 10:02    Onderwerp: Reageer met quote

Jesse schreef:
Rest weet ik ook alleen omdat ik alle schema's van Camco hier heb liggen

Kun je me die eens doorsturen? Dan wil ik wel eens
kijken of ik eruit kom hoe het zit met die CV-sturing...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Zo 15 Okt 2006, 14:28    Onderwerp: Reageer met quote

U have mail! Ik hoop dat 4,9Mb erin past...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Jer_polo
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 14 Oktober 2006
Posts: 2
Woonplaats: capelle a/d ijssel (rotterdam)
PostGeplaatst: Zo 15 Okt 2006, 22:14    Onderwerp: Reageer met quote

okeej, bedankt jongens ik ga het volgend weekend verder uitknutselen. ff lekker met de soldeerbout aan de slag en draden mooi weg werken.

het op afstand starten ben ik nog steeds goed over aan het nadenken Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 15 Okt 2006, 22:24    Onderwerp: Reageer met quote

Jer_polo schreef:
op afstand starten ben ik nog steeds goed over aan het nadenken

Het enige dat je je moet bedenken is of je het wilt...
Als dat zo is ontkom je er niet aan een bypass-module te kopen.

En afhankelijk van het principe van de module (relay of active)
heb je een extra gechipte sleutel van je wagen nodig...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Alarmsystemen en Telefonie Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB