Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| cavalli Newbie

 | Geregistreerd op: 30 November 2006 | Posts: 9 | Woonplaats: tilburg |
|
Geplaatst: Do 30 Nov 2006, 10:21 Onderwerp: lucht filter vw polo 1.4 |
|
|
|
vraag!!!
ik heb een polo 1.4 uit 1997.
en nu wil ik mijn luchtfilterhuis verwijderen en er een lucht filter opzetten kan iemand mij uitleggen wat ik het beste kan doen??
een cold air intake kit of wat dan ook erop zetten??
ik heb nu een een filter op de slang zitten die naar het luchtfilterhuis loopt maar ik merk er niet veel van.
ze hebben me verteld omdat het filterhuis er nog op zit er teveel werveling is.
kan iemand mij helpen
mijn dank is groot!!!!
groetjes steve |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 30 Nov 2006, 12:49 Onderwerp: |
|
|
|
Klopt wat ze je gezegd hebben, de weg moet zo kort mogelijk zijn, zonder scherpe bochten, en liefst gewoon 1 pijp. De box ertussen is een restrictie dus.
Cold air intake is echter wel noodzakelijk want je wil koude lucht hebben, anders zul je vermogensverlies gaan lijden.
Verwacht echter geen wonderen qua vermogenswinst, deze is minimaal. Wel heb je betere gasrespons, en vaak op hoge toeren wat betere prestatie. Maar 't is maar een kleine (echter wel noodzakelijke) stap in de richting van tuning... _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| cavalli Newbie

 | Geregistreerd op: 30 November 2006 | Posts: 9 | Woonplaats: tilburg |
|
Geplaatst: Do 30 Nov 2006, 14:03 Onderwerp: |
|
|
|
oke bedankt voor de tips ik verwacht ook niet teveel
en qua geluid ga je er ook op vooruit of valt dat ook wel mee??
en je zegt ook:''De box ertussen is een restrictie dus.''
dit houd in?? |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 30 Nov 2006, 19:14 Onderwerp: |
|
|
|
Op een 1.4 zal t geluid best meevallen hoor, je hoort wel n verandering, vooral als je door n tunnel rijd of van buitenaf luistert, maar t is niet wat t bijvoorbeeld op een 2,5 liter is. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| cavalli Newbie

 | Geregistreerd op: 30 November 2006 | Posts: 9 | Woonplaats: tilburg |
|
Geplaatst: Vr 1 Dec 2006, 10:20 Onderwerp: |
|
|
|
maar wat kan ik het beste aanschaffen dan (merk /onderdelen)
want het moet het liefste klein en compact zijn want de ruimte is beperkt |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Dec 2006, 12:18 Onderwerp: |
|
|
|
Gewoon wat rond zoeken, op zo'n 1.4 kun je desnoods nog n el cheapo imitatiefilter zetten van n paar tientjes, doet zn werk goed genoeg daarvoor. Heb zo een op mn 323 daily bitch zitten en doet wat ie moet doen  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| cavalli Newbie

 | Geregistreerd op: 30 November 2006 | Posts: 9 | Woonplaats: tilburg |
|
Geplaatst: Vr 1 Dec 2006, 17:29 Onderwerp: |
|
|
|
nu heb ik vanmiddag een CAI gekocht
maar nu zou ik graag wat uitleg willen hoe ik hem het beste onder de motor kap kwijt kan en het beste kan bevestigen want toen ik mijn filterhuis eraf haalde had ik en stukje buis over van een diameter van 5 cm en de diameters van de CAI zijn allemaal groter en ik moet volgens mij met een bocht beginnen waar kan ik die het beste van pakken RVS ALU of PVC??
gr. |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Dec 2006, 21:16 Onderwerp: |
|
|
|
PVC is the getto way, t kan, maar is niet de beste oplossing.
RVS bochtje op gasklephuis, van daaraf de CAI, als ie niet past moet je gewoon een siliconen verloop stuk nemen.  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|