Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Zo 24 Dec 2006, 17:24 Onderwerp: renault megane koplampen |
|
|
|
hey,
ik had gehoord dat als je koplamp kapot gaat tijdens t rijden dan moet je het zo snel mogelijk vernieuwen.. maar bij de renault kun je t niet zelf vernieuwen. dat je het moet laten doen door de autodealer.
maar loop je dan niet een risico dat je boete kunt krijgen van de politie als je ze toevallig tegenkomt ?
Groetjes MasterB _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 24 Dec 2006, 17:50 Onderwerp: |
|
|
|
lijkt me sterk dat je er speciaal voor naar de dealer moet.
Van smart zeiden ze dat ook, had ze binnen 10 minuten gewisseld... _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 24 Dec 2006, 20:29 Onderwerp: |
|
|
|
Moet jij het eens bij een Opel Tigra proberen, ben ik toch een keer 45 minuten mee bezig geweest. En dan heb ik nog niet zo heel grote handen, maar alleen als je de handigheid hebt en heel kleine handen lukt 't je binnen een kwartier.
In het andere geval moet de voorbumper eerst eraf, dan de koplampunit eruit, en dan kun je pas erbij.
Bij mijn vaders Rover is 't ook geen pretje. Je kunt er wél bij, maar moet met je vingers heel diep de koplampunit zelf in en dat maakt 't een bijna onmogelijke opgave de lamp goed en recht erin te krijgen. Zelfs de garage lukt 't bijna niet.
Deze klachten zoals in de startpost komen meer en meer voor en ANWB heeft er eens een test van gedaan, omdat het te gek voor woorden is dat je niet zelf een lampje meer kunt vervangen als leek. Resultaten waren schrikbarend.
De eerder genoemde Tigra deed een ervaren monteur (die niet onder de categorie kleine handen viel) toch meer dan 30 minuten over. De overgrote winnaar ben ik vergeten (was dat niet een Fiat?), maar daar moest het halve motorblok achter de koplampunits worden weggesloopt voordat je erbij kon, en daar zaten wel wat werkuurtjes in.
Het is inderdaad zo dat als je met een kapotte lamp doorrijdt je beboet kunt worden, tenminste als je 'm bij vaststelling niet onmiddellijk ter plaatse kunt vervangen. En dat wordt je bij sommige auto's wel heel moeilijk gemaakt. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Zo 24 Dec 2006, 20:32 Onderwerp: |
|
|
|
Bij mijn galant haalde ik mijn handen ook open aan de radiateur....met mijn coltje van 91 is het echt makkelijk...vroeger was alles makkelijker _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 24 Dec 2006, 20:35 Onderwerp: |
|
|
|
Als je dat maar weet! Bij m'n Fordje is 't in 20 seconden gepiept! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 24 Dec 2006, 20:47 Onderwerp: |
|
|
|
Bij mijn Aygo geen ervaring, bij de Escort was het simpel, bij de 100NX goed
te doen en bij de DeLorean moesten de koplampen worden uitgebouwd...
Ik heb laatst bij een Ka een poging gedaan en het na zo'n 35 minuten
en een bloedende hand opgegeven. Ze is toen alsnog naar de Ford garage
gegaan en die had ook nog ruim een kwartier nodig...
@ Meester Brieser; onze bedrijfsleider heeft ook een Megane Type 2 (een Grand Tour)
en daarbij staat in het boekje dat je moet insturen naar de kant die kapot is en dan
vanuit de wielbak het lampje moet wisselen na verwijderen van een plaatje... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 25 Dec 2006, 16:19 Onderwerp: |
|
|
|
Zou me niets verbazen als de Fiat (Stylo) als grote winnaar uit de test kwam waar Jesse het over heeft. Op mijn vorige stagebedrijf, die monteur is minstens anderhalf uur bezig geweest. Bij mijn huidige stagebedrijf kwamen we erachter dat het voorbeeld van Murciélaygo (insturen en kapje weghalen en dan maar peuteren) bij de stylo ook werkte. Maar alsnog moest daar ook heel wat meer dan alleen het kapje weggehaald worden... Klote koplampen van tegenwoordig
MIsschien is dit alles ook wel dé reden waarom je steeds meer en meer auto's met 1 (of meer) kapoote (kop)lampen ziet rijden. Mensen vinden het waarschijnlijk onzin de hoofdprijs bij dealers te betalen, zelf doen lukt niet, dan maar wachten tot volgende beurt of APK. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
|
|