Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| rexxieGRL Newbie
| Geregistreerd op: 29 Februari 2004 | Posts: 6 | |
|
Geplaatst: Wo 3 Mrt 2004, 19:38 Onderwerp: distributieriem&waterpomp |
|
|
|
Is het normaal om per iedere 100.000 km die je rijdt de distributieriem te vervangen? En boven de 200.000 ook de waterpomp?
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 3 Mrt 2004, 23:26 Onderwerp: |
|
|
|
De distributieriem is normaal wel aan te raden wat vaker te vervangen, maar mogelijk hangt dit ook van het type wagen af.
'k zou gewoon even kijken wat de fabrikant van je wagen aanraadt, maar normaal wordt dit om de zoveel onderhoudsbeurten door de garage wel gedaan...
Nadeel van zo'n riem is dat je slijtage niet kunt waarnemen. Dit kun je pas zien als de riem eraf is en dan is het niet aan te raden dezelfde weer terug te plaatsen. Bij mijn auto wordt aangeraden om de 60.000 de riem te vervangen, maar da's een krappe grens dus ik doe het voor de zekerheid om de 40.000-50.000...
't is niet zo heel duur en je wil niet weten wat voor schade je kunt oplopen mocht ie onder het rijden knappen
Waterpomp durf ik zo niet direct te zeggen... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Zo 7 Mrt 2004, 21:24 Onderwerp: |
|
|
|
De waterpomp wordt gebruikt om de distributieriem aan te spannen. wanneer een waterpomp er 100000 km op zit wil het oppervlak waarop de waterpomp zit wel eens corroderen, is het ruw en durft de boel te gaan lekken omdat niet alles achteraf past zoals ervoor.
opel zegt om de 60 000km, audi zegt om de 120 000 km, ducati vereist om de 3000 km een preventief nazicht: afhankelijk van het merk dus...
daarom veranderen de meeste garagisten de distributieriem en de waterpomp samen: weinig ambras en achteraf geen lekkende pompen. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
|
|