Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Distributieriem&waterpomp

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
rexxieGRL
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 29 Februari 2004
Posts: 6
PostGeplaatst: Wo 3 Mrt 2004, 19:38    Onderwerp: distributieriem&waterpomp Reageer met quote

Is het normaal om per iedere 100.000 km die je rijdt de distributieriem te vervangen? En boven de 200.000 ook de waterpomp?

Shock
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 3 Mrt 2004, 23:26    Onderwerp: Reageer met quote

De distributieriem is normaal wel aan te raden wat vaker te vervangen, maar mogelijk hangt dit ook van het type wagen af.
'k zou gewoon even kijken wat de fabrikant van je wagen aanraadt, maar normaal wordt dit om de zoveel onderhoudsbeurten door de garage wel gedaan...

Nadeel van zo'n riem is dat je slijtage niet kunt waarnemen. Dit kun je pas zien als de riem eraf is en dan is het niet aan te raden dezelfde weer terug te plaatsen. Bij mijn auto wordt aangeraden om de 60.000 de riem te vervangen, maar da's een krappe grens dus ik doe het voor de zekerheid om de 40.000-50.000...
't is niet zo heel duur en je wil niet weten wat voor schade je kunt oplopen mocht ie onder het rijden knappen Shock Shock

Waterpomp durf ik zo niet direct te zeggen...
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Zo 7 Mrt 2004, 21:24    Onderwerp: Reageer met quote

De waterpomp wordt gebruikt om de distributieriem aan te spannen. wanneer een waterpomp er 100000 km op zit wil het oppervlak waarop de waterpomp zit wel eens corroderen, is het ruw en durft de boel te gaan lekken omdat niet alles achteraf past zoals ervoor.

opel zegt om de 60 000km, audi zegt om de 120 000 km, ducati vereist om de 3000 km een preventief nazicht: afhankelijk van het merk dus...

daarom veranderen de meeste garagisten de distributieriem en de waterpomp samen: weinig ambras en achteraf geen lekkende pompen.
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB