Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 24 Mrt 2004, 1:05 Onderwerp: |
|
|
|
Het ging om 427 (of in koude zonnes 428 ) BHP, break horsepower, dus aan de wielen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 24 Mrt 2004, 2:05 Onderwerp: |
|
|
|
"Break horse power"???
Staat bhp niet voor "Brute horse power"? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 24 Mrt 2004, 13:53 Onderwerp: |
|
|
|
bruut was het beslist...
maar of ik de afkorting nou idd fout heb of niet dat weet ik eigenlijk niet, maar wat ik wilde zeggen is, ik had ze idd op de wielen staan. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 24 Mrt 2004, 17:05 Onderwerp: |
|
|
|
'k neem toch aan dat het geen pk's op je rembekrachtiging waren _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 24 Mrt 2004, 17:30 Onderwerp: |
|
|
|
Nee idd, al heb ik wel een big brake conversie moeten doen, mn remschijven waren 13 inch, sommige wagens hebben die maat voor hun velgen vertraging was wel bizar daarintegen, remmen was ook daadwerkelijk echt remmen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Vr 26 Mrt 2004, 6:55 Onderwerp: |
|
|
|
Hola, dat moest dus backwheel horsepower zijn. ik zal met mijn verstand blijkbaar weer bij BMW: Bier Moto's en Wijven.
Met voorwieltracktie wordt dat dus FHP 427 op de wielen, nondedoemde patj... _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 27 Mrt 2004, 11:23 Onderwerp: |
|
|
|
dan zou het bij mn GTtje dus op het einde AHP geweest moeten zijn, de GT had de achteras van een duitse 626 Hatchback AWD 2.2i, ook zn versnellingsbak en op maat gemaakte achteras met sper diff er tussen. Dankzij de versnellingsbak van de 2.2i-12v die erop berkend is om de motor in lage toeren te houden vanwegen het hoge koppel van de 2.2i-12v. Daardoor kon ik deze gebruike als lange bak voor mn 2.0i-16v turbo, die óók heel veel koppel had maar ook het vermogen deze vak door te halen naar het toerengebied waar een 2.2i gewoonweg niet aan komt, en zodoende ook een top van over de 280 km/u kon behalen.
Maar bedankt dat je me ff die afkortingen hebt opgehelderd, ik was dat helemaal kwijt _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 27 Mrt 2004, 13:38 Onderwerp: |
|
|
|
Van wat ik heb begrepen is BHP "Brake Horse Power" en bedoeld als '"Effectief" vermogen.
1BHP = 1,0139 HP (of PK). Vroeger werd ook Britisch Horse Power gebruikt, omdat het
de Britten waren die deze manier van aanduiden eigenlijk als enigen gebruikten.
Overigens is de definitie van een PK door James Watt bedacht; hij onderzocht dat een
paard het vermogen had om 75kg in 1 seconde 1 meter omhoog te trekken, dus maakte
hij DAT de definitie van een PaardeKracht. Dus als een Stoommachine in 1 seconde een
gewicht van 150kg kon optillen had die machine 2PK.
Later is daar de BHP van gemaakt om weerstand
van de machine en dergelijke mee te verrekenen.
Het is dus BRAKE horespower, maar komt overeen met PK aan de (achter)wielen effectief... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Zo 28 Mrt 2004, 7:50 Onderwerp: |
|
|
|
Aha, ik dacht dus dat het iets anders was. Welja, lijkt me een logische uitleg.
1 pk komt dat ook overeen met zo'n slordige 720 Watt? _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 28 Mrt 2004, 12:24 Onderwerp: |
|
|
|
1PK is 0,745700kW...
Gek genoeg is een PS (Pferdestärke) 0,986320 PK!!!
Dus niet alleen de Engelsen weten niet
wat ze willen, de Duitsers ook niet!!! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 29 Mrt 2004, 12:30 Onderwerp: |
|
|
|
Ik was dus toch niet zo in de war lijkbaar...
En over die duitsers... tjah... denk niet dat verdere uitleg nodig is? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Ma 29 Mrt 2004, 19:05 Onderwerp: |
|
|
|
dat van in de war zijn was eigenlijk op mezelf bedoeld maar ik was mis want ik dacht dat ik iets gezegd had wat uiteindelijk jij had gezegd waardoor er een kleine verwarring is ontstaan waarbij jij dacht dat ik had gezegd dat jij in de war zou zijn maar dat was het geval niet.
snappie? _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 31 Mrt 2004, 17:39 Onderwerp: |
|
|
|
Jeetje, van die zin raak ik pas in de war!
Maakt niet uit man, no offence from you and non taken by me _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|