Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Hoe motor van mijn mazda 1600 16 kleppen turbo opdrijven

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kris
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 18 Maart 2007
Posts: 1
Woonplaats: beervelde
PostGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007, 14:18    Onderwerp: hoe motor van mijn mazda 1600 16 kleppen turbo opdrijven Reageer met quote

hoe kan ik turbodruk verhogen
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BRYght
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 16 December 2005
Posts: 376
PostGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007, 14:21    Onderwerp: Reageer met quote

stel je eerst eens voor en geef wat meer info over je auto!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Equinox
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 2 December 2004
Posts: 640
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007, 16:46    Onderwerp: Reageer met quote

Je hebt een turbo en je wilt em opvoeren maar je vraagt op een forum hoe? Veel suc6 met je auto dan zolang je em nog heel houdt
_________________

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Longbow
Silver Member
Silver Member
Geregistreerd op: 3 Juni 2004
Posts: 1927
Woonplaats: Voerendaal
PostGeplaatst: Zo 18 Mrt 2007, 16:55    Onderwerp: Reageer met quote

Sportfilter erop, en dan alleen nog maar Shell V-Power gaan tanken... Heb je minstens 75pk en 52Nm winst... Rolling Eyes
_________________
VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Do 22 Mrt 2007, 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

turbodruk verhoog je door je wastegate anders af te stellen
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
ThunderBunny
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 9 Juni 2005
Posts: 815
PostGeplaatst: Za 24 Mrt 2007, 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

dit is toch makkelijk fatsoenlijke luchtfilter en dan de turbo druk op maximale druk zetten en klaar vet veel power voor weinig geld  Laughing
Nee geintje
wat mij in jou situatie erg handig lijkt voor je aan je turbodruk gaat klooien is eerst een op een forum uitzoekken hoe veel reserves je blok nog heeft dat is bij elk type  anders als je dat weet dan kunje dus gaan tunen begin met een goede cai
dan een fatsoenlijk spruitstuk een freeflow uitlaat en een chip en een boostcontroller zo kun je zelf de boost inregelen. als je deze stappen doet dan zit je al op de limiet van wat je blok zonder aangepaste internals (drijfstangen zuigers etc)  aan kan. dit zal als je de chip helemaat voor jou auto en setup laat programeren zal je al snel een pk of 50 of iets meer erbij hebben.
maar ga je eerst eens verdieppen in je blok zodat je die van binnen en buiten kent dan kun je ook kijken wat er te tunen valt zonder schade te krijgen.
_________________
Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 25 Mrt 2007, 13:55    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee wat jou ecu, blok en turbo in standaard vorm maximaal trekt, daarvoor zou je t beste even op een 323 forum of Protoge forum kunnen kijken denk ik.

Als je dat hebt kun je een boostcontroller plaatsen en de boost wat omhoog zetten. Wel een goed idee om dan n fatsoenlijk uitlaatsysteem te nemen en afhankelijk van de ristrictiviteit ervan misschien ook n luchtfilter.

Geen idee of er chips zijn voor jou type auto zoals voor mijn auto, maar zo niet kun je met een piggyback de fueling nog wel acceptabel krijgen. Verder kan het zijn dat jou ECU een fuelcut erin geprogrammeerd heeft, dit wil zeggen dat hij de brandstoftoevoer afsluit wanneer er te veel boost geproefd wordt door, hier zou je dan een Fuel Cut Defender van HKS voor kunnen gebruiken om dit tegen te gaan.
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB