Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| kris Newbie
| Geregistreerd op: 18 Maart 2007 | Posts: 1 | Woonplaats: beervelde |
|
Geplaatst: Zo 18 Mrt 2007, 14:18 Onderwerp: hoe motor van mijn mazda 1600 16 kleppen turbo opdrijven |
|
|
|
hoe kan ik turbodruk verhogen |
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Zo 18 Mrt 2007, 14:21 Onderwerp: |
|
|
|
stel je eerst eens voor en geef wat meer info over je auto! |
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Zo 18 Mrt 2007, 16:46 Onderwerp: |
|
|
|
Je hebt een turbo en je wilt em opvoeren maar je vraagt op een forum hoe? Veel suc6 met je auto dan zolang je em nog heel houdt _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Zo 18 Mrt 2007, 16:55 Onderwerp: |
|
|
|
Sportfilter erop, en dan alleen nog maar Shell V-Power gaan tanken... Heb je minstens 75pk en 52Nm winst... _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Do 22 Mrt 2007, 12:02 Onderwerp: |
|
|
|
turbodruk verhoog je door je wastegate anders af te stellen _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| ThunderBunny Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Za 24 Mrt 2007, 13:25 Onderwerp: |
|
|
|
dit is toch makkelijk fatsoenlijke luchtfilter en dan de turbo druk op maximale druk zetten en klaar vet veel power voor weinig geld
Nee geintje
wat mij in jou situatie erg handig lijkt voor je aan je turbodruk gaat klooien is eerst een op een forum uitzoekken hoe veel reserves je blok nog heeft dat is bij elk type anders als je dat weet dan kunje dus gaan tunen begin met een goede cai
dan een fatsoenlijk spruitstuk een freeflow uitlaat en een chip en een boostcontroller zo kun je zelf de boost inregelen. als je deze stappen doet dan zit je al op de limiet van wat je blok zonder aangepaste internals (drijfstangen zuigers etc) aan kan. dit zal als je de chip helemaat voor jou auto en setup laat programeren zal je al snel een pk of 50 of iets meer erbij hebben.
maar ga je eerst eens verdieppen in je blok zodat je die van binnen en buiten kent dan kun je ook kijken wat er te tunen valt zonder schade te krijgen. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 25 Mrt 2007, 13:55 Onderwerp: |
|
|
|
Geen idee wat jou ecu, blok en turbo in standaard vorm maximaal trekt, daarvoor zou je t beste even op een 323 forum of Protoge forum kunnen kijken denk ik.
Als je dat hebt kun je een boostcontroller plaatsen en de boost wat omhoog zetten. Wel een goed idee om dan n fatsoenlijk uitlaatsysteem te nemen en afhankelijk van de ristrictiviteit ervan misschien ook n luchtfilter.
Geen idee of er chips zijn voor jou type auto zoals voor mijn auto, maar zo niet kun je met een piggyback de fueling nog wel acceptabel krijgen. Verder kan het zijn dat jou ECU een fuelcut erin geprogrammeerd heeft, dit wil zeggen dat hij de brandstoftoevoer afsluit wanneer er te veel boost geproefd wordt door, hier zou je dan een Fuel Cut Defender van HKS voor kunnen gebruiken om dit tegen te gaan. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|