Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Per ongeluk de motor (stevig) opgedreven
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Di 11 Mei 2004, 9:56    Onderwerp: Reageer met quote

Die nieuwe auto's hebben allemaal een sterk gedempte motorophanging en transmissie die schokken absorbeert. De nieuwe Audi's, BMW's en Mercedessen ook. Daar komt dan nog eens bij dat die diesels totaal niet meer vinnig op het gaspedaal reageren.

Ik heb altijd de indruk dat ik met een elastiek aan het rijden ben als ik met een turbodiesel op gang ben: MErcedes is er kampioen in, Audi Tdi kan er ook wat van, BMW minder maar toch, het geeftg me niet echt een sensatie.

Ik ben gewend van met een auto te rijden waar 2 mm gaspedaalverandering een bruut effect kan en zal geven indien niet gewend, zeker op een volledig mechanische en zero-tolerance quattro transmissie (tegenwoordig met hun viscokoppelingen, allemaal demping waardoor het scherp van de snee wordt gehaald). Met mijn oude quattro lees je de weg en voel je exact wat de wagen doen, hoe de quattro reageert op jouw impulsen en wat de te verwachten respons met de weg zal zijn.
Met die nieuwe moet je gewoon maar doen en ervan uitgaan dat alles in orde komt, ik heb er totaal geen voeling meer in en dus ook totaal geen vertrouwen.

Goed voor mensen die niet voorzichtig met de pedalen kunnen omspringen: echt, serieuze stuur en bedieningsfouten worden bedekt met de mantel der liefde waardoor iedereen met dergelijke wagens kan rijden maar ik krijg er het vl*egend sch**t van (wetende dat een auto een kleine ruimte is Very Happy )

Dit gevoel is opgebouwd op 7 jaar tijd en wordt steeds erger.


Nieuwe Tdi rijsensatie? pff, onlangs eens gereden met een 5 jaar oude 2.8 Tdi tiptronic 4motion van VW: krachtig, snel maar jong toch, goed voor bompa. Zit gewoon geen leven in en dan praat is niet over de 193 pk's want die zijn meer dan voldoende maar gewoon over HOE de gaspedaalstand zich vertaalt in respons van de totale wagen: lui en nog eens lui, te wijten aan emmissienormen en elektroniosche gaspedalen.

Voor mij ne goeie kabel met een goeie gasklep Wink
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 11 Mei 2004, 19:28    Onderwerp: Reageer met quote

Dat laatste ben ik zeker met je eens, geef ook mij maar alles op de vertrouwde mechanische manier ipv computergestuurd!
En dat voor iemand wiens hobby computers en electronica zijn Twisted Evil Twisted Evil
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
MrDivra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Januari 2004
Posts: 26
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Wo 12 Mei 2004, 13:39    Onderwerp: Reageer met quote

hmmm... ik weet niet, ik rij nu met een 2 liter TD van de oude stempel(lees zonder al te veel elektronica)
dat bevalt me wel, en ook in de finacieen!!
een benzine motor is mij te zenieuwachtig en veel te veel lawaai Wink
er is trouwens een benzine auto waar ik heel veel respect voor heb gekregen, de nieuwe i-vtec van honda.
ik heb in de nieuwe honda accord gereden met de 2.5 liter i-vtec
whaaa, wat rijd dat door!!!!
bij de 200 ff het gas helemaal tegen het schutbord aan geplakt en nog sprint hij weg!!!
super motor, je krijgt het idee dat ze het beste van benzine en diesel in een motorblok hebben gegoten! Applause
_________________
Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Wo 12 Mei 2004, 15:57    Onderwerp: Reageer met quote

Ha natuurlijk! Als je spreekt over een 2.5 benzinemotor moet je geen vergelijk meer gaan zoeken met diesels!

Kijk, de meeste mensen vergelijken appelen met peren, beide zijn lekker maar van appelen krijg ik buikpijn en van peren niet. Dus mag je dat niet doen gezien de vergelijking niet universeel is. Sad

Heel vaak hoor ik kennissen en vrienden emmeren over hoe de nieuwe turbodiesels de huidige benzinewagens de loef afsteken: ha 't zal niet gaan wezen! Vergelijken ze effe een 2000cc turbogeladen dieselmotor met een platte 1600cc naftmotor. Cilinderinhoud klopt niet & manier van ademen klopt niet. Jep, ik vindt dat die vergelijking dus niet opgaat eh.

Vergelijk een 2500 Tdi (BMW, Audi: 180 pk) met een 2500 Ti (Bvb Subaru WRX 250 pk). Da's al een wat meer correcte vergelijking: dezelfde cc's en drukvulling.
Of de audi 2.8 Tdi (200 pk) met de RS4 (2.7 Ti 380 pk).

Verlijk een 2000cc platte diesel (90pk) met een 2000cc benzinemotor (150pk). Da's ook correcter: dezelfde cilinderinhoud en beiden atmosferisch.

De Audi 200 Turbo Quattro haalde in 1991 reeds 309 Nm op 1900 rpm (2225cc benzine). Dat zijn helaas wel waarden waar 10 jaar later de 2000cc BMW en Audi TD motoren aan komen.

Ik hoor je al afkomen: bij de introductie van de Golf 1.9 TDi met 150 pk werd hij naast de Golf Gti geplaatst (ook 150 pk). Daaruit bleek dat de 150pk diesel het haalde op sportief vlak en op cijfergegevens van de Gti. Logisch, de GTi werd ontwikkeld met veel gewillig koppel onderin en een goed bruikbare top end bovenin: geen racekar maar een snelle bruikbare wagen. Met de Tdi diesel beweerde de auteur van het artikel viel amper rustig te rijden. Confused Bruikbaar in onze zone 30 dus... Smile
Ook die vergelijking hekel ik daar iets later de Golf GTi met 180 paarden op de markt kwam: bye bye TDi. Er reed er trouwens ééntje eens voor mij weer onlangs in duitsland. Dacht ik effe: ga ik dat pet-mannetje effe eens p**pen met dat stukse golf. Ja b*llen, tot 190 raakte ik geen centimeter dichterbij (wel mooi zich op dat GTi label). P.S. voorbij de 200 werd hij uiteraard vakkundig op zijn plaats gezet. Very Happy Ik betaal hier niet voor niets al die stinkend dure naft (1.17 euro tegenwoordig, pff....)

Is diesel dus superieur aan een benzinemotor? NJET, verre van. Hij is zuiniger (vooral op deellast), trilt meer, maakt meer lawaai, stinkt als de pest dankzij de Common Rail injectie (ik kots mijn airco bijna onder als er zo een common rail spul voor mij rijdt) en is te loom (tenzij zeer agressief gechipt: dan is hij bloednerveus maar loopt hij dan ook niet te lang Laughing Volvo S40 met chip en wreed rap schakelende automaat.

Jij beweert dat een benzinemotor meer lawaai maakt als een dieselmotor: ja, mijn vriendin haar Clio 1.2 uit 2002 brul als de pest boven de 4000 rpm, mijn oude tank van een Audi Quattro zoemt als een gedempt bijtje.

Alé, dat hoor je toch direct als je in en om de wagen staat? Draai die sleutel om en hopla, daar is de dieselronk. Bij de Volvo 2.3 van mijn grootvader moet ik eerst eens op de gas duwen om te horen of de motor wel degelijk is aangeslagen: die hoor je totaal niet draaien, zelfs niet als je er vlak naast staat.
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 12 Mei 2004, 22:51    Onderwerp: Reageer met quote

Volvo maakt ook erg stille wagens, vooral de laatste jaren! Die hoor je zga niet als je ernaast staat.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
MrDivra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Januari 2004
Posts: 26
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Do 13 Mei 2004, 8:25    Onderwerp: Reageer met quote

hahahaha
ik begrijp je verhaal helemaal Ki Wink
maar ik bedoelde ook niet dat ik benzine en diesel op motor inhoud vergelijk, dan red diesel het idd niet ten opzichte van benzine!!
ben daar helemaal mee eens, maar ik had het over de zelfde pk's.
ja dan heeft diesel meer ruimte nodig dan benzine.
en het 'geronk' van een diesel is echt wel beter voor lange einden dan het geschreeuw van een benzine motor.
oke er wordt steeds meer gedaan aan geluid isolatie, maar das toch niet voor niets!! Rolling Eyes Very Happy
_________________
Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Do 13 Mei 2004, 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Quote:
en het 'geronk' van een diesel is echt wel beter voor lange einden dan het geschreeuw van een benzine motor.


Daar had ik toch geen last van als ik enkele uren aan een stuk door de 220 reed: was eerder muziek in de oren dan geschreeuw, zelfs aan 5000 rpm. Ik heb zelfs uren aan een stuk zonder radio gereden en heb de lievelingsceedees aan de kant laten liggen. Wink
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MrDivra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Januari 2004
Posts: 26
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Vr 14 Mei 2004, 7:59    Onderwerp: Reageer met quote

hahaha
oke
het is ook maar een menig!!!
Very Happy
_________________
Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Vr 14 Mei 2004, 9:25    Onderwerp: Reageer met quote

inderdaad, we emme toch ne keer kunnen lachen eh Very Happy
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Vr 14 Mei 2004, 22:06    Onderwerp: Reageer met quote

Ook ik heb liever het geluid van een benzine... en het motorkarakter, de power...
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Za 15 Mei 2004, 8:06    Onderwerp: Reageer met quote

... van een +400 pk sterke benzinemotor Very Happy
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Za 15 Mei 2004, 13:13    Onderwerp: Reageer met quote

Exactemundo Razz
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB