Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 30 Mei 2007, 17:47 Onderwerp: |
|
|
|
Andere kabelboom zit er nu ook in (een injectie boom, met interval voor de ruitenwissers )
Heb wel van 2 bomen 1 moeten maken, met als gevolg dat ik 2 identieke kabels in de zekering kast verwisseld had.
Het (leuke) resultaat was, dat wanneer ik me verlichting aan zette, me ruitenwissers begonnen te dansen. En wanneer ik me ruitenwissers aanzette, me linker dimlicht begon te knipperen.......
Had wel al een vermoeden waar het aan lag, maar toch nog een hele dag bezig geweest ok erachter te komen welke kabels nu verwisseld waren.
Dat werkt nu dus zoals het zou moeten. Maar wilde toen de motor starten...
En nogmaals starten....
En nog een keer.....
Ding wilde maar niet aanslaan.
Vanmiddag dus de reden gevonden waarom niet
Dit krijg je dus als je je contact te lang aan laat staan en je verdeler is voorzien van contactpunten (oud=onder nieuw=boven)
De punten gingen dus niet meer open. Logisch dat ie dan niet aanslaat.
Nieuwe punten erin, en eerst weer niets...
Klote rotor vergeten (ja ik weet het, snel snel)
Die erin, en jawel hoor, gelijk aanslaan.
En gelijk een video gemaakt van het geheel (jammer dat het tikken van de kleppen er een beetje bovenuit komt, in werkelijkheid valt het reuze mee)
(let wel, modem killer)
2de filmpje met glas met water op de motor is nu aant uploaden _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Wo 30 Mei 2007, 18:10 Onderwerp: |
|
|
|
filmpje 2
_________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Do 31 Mei 2007, 0:01 Onderwerp: |
|
|
|
Blok ligt lekker stil _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 1 Jun 2007, 16:02 Onderwerp: |
|
|
|
Zo vandaag terug van de keuring, kregen ook een lijstje mee
- benzinepomp lek
- hoofdremcilinder lek aan de bekrachtigers zijde
- remslang achter gescheurd
- veerschotel links achter deels rot
- remleiding naar achteren verroest
- remblokken voor (was bekend)
- spoorstang links heeft speling
- mistlamp (gaat geen lmapje branden als ie aan staat, kwestie van stekker los halen)
- scharnierpennen deur links (zijn de scharnieren zelf, pennen zijn nog goed, al gecheckt dus)
- remleiding rechts voor lekt iets (kwam ik goster avond dus al achter)
als dat gedaan is, mag ik weer legaal voor een jaar rond tuffen.
En alles nog wel verklaarbaar als je bedenkt dat dat ding 9 jr stil gestaan heeft.
Maar het rotste van alles, was dat het blok geen zin meer had om fatsoenlijk te lopen, tot halverwege de terug weg, toen kon het ineens weer wel _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Vr 22 Jun 2007, 16:36 Onderwerp: |
|
|
|
ff kleine update.
Tussen me opleiding en werk door, toch nog wat kleine dingen kunnen doen aan de manta.
Zo zijn nu de volgende dingen gewisseld:
- brandstof pomp
- distributie ketting
- stekker van het mistachterlicht uitgetrokken
en is het volgende verwijderd:
- remleiding naar achteren toe (ding is plaatselijk behoorlijk "flexibel" dus goed rot)
- remslang achter (scheur tot op canvas )
- Hoofdremcilinder, en daar kwam ik toen een volgend probleem tegen.
Heb namelijk de hoofdremcilinder van me rekord bewaard (zie dit topic), wilde me die op de manta schroeven (makkelijk doen), blijkt dat ding niet op me rembekrachtiger te passen
Nu kun je wel zeggen, reviseer die van de manta, maar die van de rekord heeft een grotere diameter, ergo meer druk per trap. En omdat de remmen nog ge-upgrade worden, leek me dat wel zo prettig iets meer druk.
Maar om een langverhaal nog langer te maken. betekend dat dus dat ik op zoek moest naar een andere rembekrachtiger (die van de rekord had ik er niet uit gehaald, omdat die wel eens een tik gehad kon hebben door de warmte).
En ook weer gevonden. Die wordt ergens komende week verwacht, aangepast en ingebouwd.
Zodra de remleiding naar achteren klaar is.
pomp was eigenlijk zo gedaan (2 schroeven los, 2 slangen los. 10 minuten, klaar)
De ketting daar in tegen, die leverde iets meer verzet (lees donderde het carter in)
Die heeft vervolgens nog 2 dagen dapper vol gehouden, maar moest het uiteindelijk toch afleggen tegen mijn gevloek en gevis (en zit dus nu weer fijn op de plek waar die zitten moet ) _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| VonMaqster Junior Member
| Geregistreerd op: 31 Oktober 2006 | Posts: 290 | Woonplaats: Gorinchem |
|
Geplaatst: Zo 24 Jun 2007, 17:24 Onderwerp: |
|
|
|
de tering wat een werk allemaal.. dat je het fut ervoor heb vind ik knap _________________ h0ph0p |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 24 Jun 2007, 22:26 Onderwerp: |
|
|
|
ach gewoon elke keer een klein beetje
als je alles in 1x moet gaan doen, gaat het heel snel heel erg tegen zitten. _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| Freestyler Silver Member
| Geregistreerd op: 13 November 2004 | Posts: 1345 | Woonplaats: Heerlen |
|
Geplaatst: Zo 22 Jul 2007, 9:33 Onderwerp: |
|
|
|
Weer een kleine update
remleidingen zijn allemaal vervangen, evenals de remblokken en remslangen.
Rembekrachtiger van een senator zit er ook in, zij het met wat protest, maar dat is met een paar ferme hamer slagen ook tegen de grond gemept
nu nog een andere hoofdremcilinder (heb de oude verrot gedraaid omdat 1 remleiding niet recht voor de bekrachtiger wilde )
spoorstang is ook al gewisseld nu.
rest enkel nog dus de cilinder plaatsen, alles opnieuw afvullen, deurscharnier ommeppen, paar bandjes, en dan kunnen we op apk _________________ Ride to be original, try to be unique. |
|
Naar boven |
|
|
| peet84 Junior Member
| Geregistreerd op: 18 Juli 2007 | Posts: 307 | Woonplaats: maassluis |
|
Geplaatst: Zo 22 Jul 2007, 10:48 Onderwerp: |
|
|
|
zozo dan kan je bijna met demanta naar de meeting _________________ Bandit 4 project
|
|
Naar boven |
|
|
|
|
|
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen Je mag geen reacties plaatsen Je mag je berichten niet bewerken Je mag je berichten niet verwijderen Ja mag niet stemmen in polls
|
|