Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| 89cheese Starting Member
| Geregistreerd op: 3 April 2007 | Posts: 27 | |
|
Geplaatst: Di 21 Aug 2007, 16:23 Onderwerp: chip tuning pluspunt/minpunt |
|
|
|
hey,
het betreft dus de auto van mijn pa vw golf V gti 200pk
hij wilt hem dus laten chiptunen door: http://www.chipmeister.nl/ of http://www.ziptuning.nl/
het vermogen stijgt van 200 naar 245 pk
en het koppel van 280 nm naar 375 nm
De sites zijn ook bereid om garantie te geven, dus ik neem aan dat het allemaal wel betrouwbaar is.
Allemaal wel leuk en aardig, maar mijn pa wil de auto in 2-4 jaar weer verkopen en is het dan een meer waarde dat een auto zoals dit gechip tuned is? of juist niet?
"unchippen" doen ze sowieso gratis.
Alvast bedankt
ps nog andere tips voor bijv chiptuning? _________________ 1.8T 20V |
|
Naar boven |
|
|
| collie Advanced Member
| Geregistreerd op: 1 Juni 2005 | Posts: 547 | Woonplaats: Puth |
|
Geplaatst: Di 21 Aug 2007, 16:30 Onderwerp: |
|
|
|
45 pk meer door te chippen? zonderturbo _________________ Life's a game.... Play it!! |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 21 Aug 2007, 16:31 Onderwerp: |
|
|
|
22% vermogenswinst door enkel chippen?
Sorry, maar dat geloof ik niet zondermeer... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| 89cheese Starting Member
| Geregistreerd op: 3 April 2007 | Posts: 27 | |
|
Geplaatst: Di 21 Aug 2007, 16:32 Onderwerp: |
|
|
|
het is sowieso al een turbo motor daar schijn je meer winst mee te kunnen maken.
en bovendien weet ik niet of het aantal pk's echt op de achterwielen zit of op 1 of andere manier terug gerekend is naar de krukas. _________________ 1.8T 20V |
|
Naar boven |
|
|
| collie Advanced Member
| Geregistreerd op: 1 Juni 2005 | Posts: 547 | Woonplaats: Puth |
|
Geplaatst: Di 21 Aug 2007, 16:33 Onderwerp: |
|
|
|
ok ja met rubo geeft meestal een beter effect.. (naar mijn weten)
maar dan nog 45 pk we wachten maar tot max der it _________________ Life's a game.... Play it!! |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 21 Aug 2007, 16:34 Onderwerp: |
|
|
|
Dat zou helemaal mooi zijn; een beginwaarde aan de wielen
en een eindwaarde aan de krukas opgeven.. Zo kan ik het ook...
1 van mijn vorige auto's had dan 60pk winst door een
uitlaat: 80 aan de wielen naar 140 aan de krukas... |
|
Naar boven |
|
|
| 89cheese Starting Member
| Geregistreerd op: 3 April 2007 | Posts: 27 | |
|
Geplaatst: Di 21 Aug 2007, 16:34 Onderwerp: |
|
|
|
ja dat was wat die sites aangeven, ik vond het ook veel... _________________ 1.8T 20V |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Di 21 Aug 2007, 16:47 Onderwerp: |
|
|
|
jd enigeering is gespecialiseerd in VAG wagens te chippen. en ik heb al super waardes uit een wagen zien komen.je behoud niet je fabriekswaarborg maar hij werkt met een eigen waarborg systeem.
en hie rga ik veel tegenspraakop krijgen maar het is wel mogelijk om 45 pk te krijgen. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Di 21 Aug 2007, 17:21 Onderwerp: |
|
|
|
nadeel: niet echt
voordeel: (meestal) zuiniger
meer vermogen
waarde stijgt
voor de rest denk ik dat die 45 pk wel een heel positief beeld is maar chipmeister is wel redelijk gerenomeerd _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Di 21 Aug 2007, 18:08 Onderwerp: |
|
|
|
Wat voor Golf V GTI is het eigenlijk precies?? Een Golf 1.8 5V Turbo GTI Edition? _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| 89cheese Starting Member
| Geregistreerd op: 3 April 2007 | Posts: 27 | |
|
Geplaatst: Di 21 Aug 2007, 18:12 Onderwerp: |
|
|
|
nee de nieuwste golf gti
_________________ 1.8T 20V |
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Di 21 Aug 2007, 18:36 Onderwerp: |
|
|
|
Sorry mijn fout, was ff in de war met een golf IV...
45 Pk lijkt me Id wel wat veel. Of heeft hij nog andere mods gedaan? Ik denk trouwens niet dat de wagen meer geld opleverd over 2-4 jaar omdat hij gechiped is. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| 89cheese Starting Member
| Geregistreerd op: 3 April 2007 | Posts: 27 | |
|
Geplaatst: Di 21 Aug 2007, 18:38 Onderwerp: |
|
|
|
nNee standaard levert die al 200 pk en de "chippers" gaan ook uit van een standaard auto. _________________ 1.8T 20V |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 0:12 Onderwerp: |
|
|
|
't Is in een ander recent topic al aangehaald maar voor- en nadelen hangen nauw samen.
Antigram denk maar niet dat ie EN meer vermogen krijgt EN zuiniger wordt.
Je kunt 'm zuiniger laten chippen en dan lever je wat vermogen in, of op maximaal haalbaar vermogen laten chippen maar dan zal die meer gaan zuipen.
Of het hem meerwaarde geeft hangt denk ik puur af van hoe de wagen behandeld en onderhouden wordt. Ik weet niet wat dit bedrijf in zijn chips allemaal verandert en hoe ver ze over de originele grenzen van VW heen gaan, maar wat snellere slijtage van onderdelen kun je ook wel verwachten als je op vermogen gericht gaat chippen. Hou onderhoud dus altijd goed bij. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Equinox Advanced Member
| Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 6:19 Onderwerp: |
|
|
|
Nadeel: kost een hoop _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|