Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| jer3 Advanced Member
| Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 9:16 Onderwerp: mogelijk auto afstellen zo ja hoe ? |
|
|
|
is het mogelijk om zelf je auto af te stellen net zoals vroeger bij de scooter
andere drukveren en trekveren en beetje aan ed carb. draaie
is dit mogelijk en hoe moet dit dan ??? _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 9:20 Onderwerp: |
|
|
|
Geen idee eigenlijk
Wat je kan doen is een plug and play ECU in je auto te zetten waardoor je hem soms wat sneller kan maken wanneer je wil en je kan bv verstelbare nokkenastandwielen op je auto zetten waardoor je je vermogen meer naar de lage of de hoge toeren kan stuwen _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 9:23 Onderwerp: |
|
|
|
Moeilijk, omdat er een stuk meer bij komt kijken.
Voor oude auto's met carburateur en alles nog manueel afstelbaar kun je bijvoorbeeld een stationair toerental zelf afstellen, het ontstekingstijdstip (heb je wel een stroboscoop voor nodig), mogelijk vergeet ik nog dingen...
Sommige afstellingen aan de carburateur hebben invloed op elkaar en beïnvloeden naast je toerental en motorloop ook je CO² uitstoot. En gezien die aan bepaalde eisen moet voldoen kun je hier zelf weinig mee als je het niet tijdens het afstellen kunt meten.
(heb 't ooit eens geprobeerd met m'n Fiestaatje, zelf de carb af te stellen... liep als 'n zonnetje maar de CO² was 3x het maximum )
Nieuwe auto's is een ander verhaal en hebben alles ECU gestuurd, daar kun je zonder een speciale (dure) computerinterface niks zelf aan doen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| jer3 Advanced Member
| Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 9:27 Onderwerp: |
|
|
|
ok dat wou ik even weten ik weet namelijk wat het probleem is van mijn massale benzine verbruik.
het probleem is namelijk dat als ik teveel gas geef dan hapt hij gewoon te veel lucht ,heb gister even test gereden op lang stuk weg van 5 km.
en als ik gwoon een heel klein beetje gas gaf en dan egt een heel klein beetje was er nix aan de hand.
zodra ik maar iets teveel gas geef dan hoor je geen normaal herrie pijp maar egt een
blaaaaahhhhppppppp zwaar hard geluid.
net als je bij scooter heb als je zonder luchtfilter gaat rijden.
dus naar mijn idee staat er iets gewoon verkeerd afgesteld. _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 9:31 Onderwerp: |
|
|
|
Je kunt proberen je ECU te resetten (Accu een kwartiertje loskoppelen).
Geen garanties dat dat helpt, maar het kost niets en is niet moeilijk, dus
IMHO zeker het proberen waard... Je MAF-sensor zou ook vuil kunnen zijn... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| jer3 Advanced Member
| Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 9:33 Onderwerp: |
|
|
|
maf sensor ?? leg uit ?? hoe maak k die schoon ? en waarvoor is deze _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 9:38 Onderwerp: |
|
|
|
mss die dubbele luchtfilter? _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| jer3 Advanced Member
| Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Wo 22 Aug 2007, 19:50 Onderwerp: |
|
|
|
mensen zoals jullie weten had ik last van mega benzine verbruik
dit is opgelost.
murcialago hardstikke bedankt top man was idd de ECU even resetten probleem is nu opgelost auto rijd veel rustiger nu en verbruikt duidelijk minder verzuipt ook niet meer als ik even plank gas geef.
alleen tjs da klokje instelle (A) rampenplan maja daar hebbenw e boekje voor _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
|
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Do 23 Aug 2007, 7:48 Onderwerp: |
|
|
|
altijd tof om te horen dat problemen opgelost graken. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 23 Aug 2007, 11:04 Onderwerp: |
|
|
|
Inderdaad... Dan kan deze dicht. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|