Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Turbos en nokkenassen!!!!

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Datommyboy
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 27 Juli 2004
Posts: 5
PostGeplaatst: Di 27 Jul 2004, 15:17    Onderwerp: Turbos en nokkenassen!!!! Reageer met quote

Hallo allemaal,

Mezelf net aangemeld bij deze site omdat ik denk dat hier veel technisch vernuft aanwezig is.
Ik ben lid van een tractorpulling team, wij rijden met een v12, 30ltr op methanol en natuurlijk drukvulling. Deze is nu 1.7 bar, en een geschat vermogen van 2700HP Cool .
Ik ben op zoek naar informatie over de ideale nokkenas timing, klepoverlap en nokvorm voor een geblazen motor. Let op!! Geen uitlaatgasturbo maar een mechanisch aangedreven supercharger.

Alvast bedankt
Tom
_________________
The most powerfull sport in the world,
******** Tracor Pulling!!! ********
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 27 Jul 2004, 18:51    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom op Car Tuning Forum! Zwaai

Da's weer even wat anders dan waar de meesten hier mee bezig zijn, maar wel ook erg leuk! Thumbs up Had ik dat vermogen maar in m'n autootje heheh Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Wo 28 Jul 2004, 10:10    Onderwerp: Reageer met quote

ey welkom en interessant, n andere tak van (extreme!) tuning Very Happy !
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Wo 28 Jul 2004, 10:17    Onderwerp: Reageer met quote

Het ideale nokprofiel is voor iedere motor verschillend, afhankelijk van de boring, slag, compressie, etc etc etc. Zo over het algemeen kun je geen perfecte nokkenas beschrijving geven, anders zouden fabriekanten ook snel klaar zijn, dan produceren ze voor iedere motor een nokkenas met t zelfde profiel en zouden ze klaar zijn, zou leuk zijn want dan worden die krengen flink goedkoop! Laughing

Daarbij is n 30 liter motor een koppelmonster, geen PK beest, je hebt eenorm veel vermogen onderin, maar bovenin blijft t allemaal niet lang heel omdat t gewoonweg te groot is. k vermoed ook dat die motoren absoluut niet op 7000~9000 toeren draaien.

Dan nog een vraag, hoe schat je vermogen? Zonder rollenbank is dat nogal gedurfd om er gewoon een schatting op te doen. laat m eens op de rollenbank zetten en dan weet je t zeker Smile
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Datommyboy
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 27 Juli 2004
Posts: 5
PostGeplaatst: Wo 28 Jul 2004, 10:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hi Maximus,

Het vermogen wordt door de "specialisten" geschat door de prestaties tenopzichte van andere. Zo heeft onze grootste concurent de beschikking over een RR Griffon, met standaard 2500 PK, en wij hebben een hele leuke strijd gaande die wij, meestal, in ons voordeel kunnen beslissen. Blijf je een beetje zitten met het feit hoe je je PK aan de grond brengt, maar op die basis wordt vermogen geschat.
Toerental ligt nu tegen de 4200 tot 4500 RPM's aan, en koppel is er in theorie niet meer. Methanol is een heel raar goedje!!! Als de motor door zijn knieen gaat, minder toeren, klopt het brandstof systeem niet 100% meer en meent het vermogen ook snel af.

Blijf ik met mijn vraag zitten over nokkenassen!!!

Een van de bepaalende factoren is de maximaal stijgende hoek. Weet iemand hoe je dat uit kan rekenen. Ik weet het profiel van onze nokkenas, maar kan hem niet vergelijken met andere, daarvoor moet je die hoek weten!!!!

Alvast bedankt
Tom
_________________
The most powerfull sport in the world,
******** Tracor Pulling!!! ********
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB