Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| snowman007 Newbie
| Geregistreerd op: 12 September 2007 | Posts: 4 | Woonplaats: G'dijk |
|
Geplaatst: Wo 12 Sep 2007, 8:08 Onderwerp: Turbo voor honda civic coupe '99 |
|
|
|
Hallo mensen..
Ik heb een honda civic coupe, deze heeft een 1.6 motor (16v, 105 pk).
Ik heb hier en daar gelezen dat je hier een turbo op kan (laten) maken zodat je meer pk krijgt.
Hoe gaat dt allemaal in zijn werking en hoeveel gaat dit kosten?
Ik hoop op een aantal goede reacties!! |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 12 Sep 2007, 9:48 Onderwerp: |
|
|
|
Maak eerst je auto goed (revisie) want anders is je motor zo stuk. Het gaat je geloof ik 3-4000 euro kosten _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| snowman007 Newbie
| Geregistreerd op: 12 September 2007 | Posts: 4 | Woonplaats: G'dijk |
|
Geplaatst: Wo 12 Sep 2007, 9:52 Onderwerp: |
|
|
|
motor heeft 120.000 km gereden en is helemaal perfect er mankeerd helemaal niks aan de auto! |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 12 Sep 2007, 10:18 Onderwerp: |
|
|
|
Tja Honda blokies kunnen het wel aan en zijn redelijk duurzaam, maar het lijkt me wel het beste als je het goed wil hebben _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 12 Sep 2007, 12:57 Onderwerp: |
|
|
|
snowman007 schreef: |
motor heeft 120.000 km gereden en is helemaal perfect er mankeerd helemaal niks aan de auto! |
Doe even een cilinder lektest, dan weet je het 100% zeker. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 12 Sep 2007, 15:52 Onderwerp: |
|
|
|
100% zeker dat bovenstaande post door Maximus is getypt! Enne, een blok reviseren omdat het anders meteen kapot gaat hoeft niet hoor. Voornaamste van alles is... wat ben je met de auto van plan? Wil je gewoon wat meer PK en toch nog op safe spelen kun je gewoon een lage druk draaien. Wil je het uiterste uit je motor gaan halen met drukken van 1.2 bar en hoger is een revisie wel aan te raden ja!
Dus, wat zijn je plannen? _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Wo 12 Sep 2007, 20:50 Onderwerp: |
|
|
|
Dan is niet alleen een revisie, maar ook een behoorlijke aanpassing van je blok nodig... zoals al wel vaker is verteld op dit forum, is een N/A blok simpelweg niet geschikt om op hoge turbodruk te draaien.... vraag je eerst maar eens af hoeveel vermogen je er bij wilt en hoeveel geld je uit wilt geven.... ook zonder een turbo kun je nog best wel wat vermogen uit een blok halen. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 12 Sep 2007, 20:53 Onderwerp: |
|
|
|
fast, cheap, reliable. pick 2 _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| snowman007 Newbie
| Geregistreerd op: 12 September 2007 | Posts: 4 | Woonplaats: G'dijk |
|
Geplaatst: Do 13 Sep 2007, 9:12 Onderwerp: |
|
|
|
Halllo mensen..
Bedankt voor de eerste reacties.. ik hoef niet persee asociaal veel pk's erbij te hebbben, en wil ook niet asociaal veel geld er aan uitgeven1 wat zijn er nog meer voor goedkopere optie dan om meer pk te krijgen?? |
|
Naar boven |
|
|
| R5GTT Junior Member
| Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Do 13 Sep 2007, 9:45 Onderwerp: |
|
|
|
Luchtfilter, Nokkenassen, betere uitlaatlijn, spagetthi uitlaatspruitstuk, chiptuning, en zo zijn er nog wel meer mogenlijkheden... dit lijstje wordt vast aangevuld. _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
|
| snowman007 Newbie
| Geregistreerd op: 12 September 2007 | Posts: 4 | Woonplaats: G'dijk |
|
Geplaatst: Do 13 Sep 2007, 10:43 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb er al een open luchtfilter in liggen en een andere uitlaat klasse 1.. een spagetthi uitlaatspruikstuk wat moet dit kosten? Moeilijk te monteren? Chiptuning kan alleen wanneer je een turbo erop hebt heb ik gelezen althans voor een benzineauto..
Nog meer opties?? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 13 Sep 2007, 10:51 Onderwerp: |
|
|
|
Chiptuning kan altijd en is feitelijk gewoon aanpassen van het motor management. Standaard is daar meestal voor een middenweg gekozen die voldoet aan alle eisen en ook zuinig en milieuvriendelijker is, als je "chipt" pas je het motormanagement gewoon puur aan op vermogen, zo ver als je zelf wil. Maar je levert dan ook altijd ergens op in, zoals bijvoorbeeld comfortabel rijden in de stad (waar je veel moet stilstaan en optrekken), duurzaamheid van je blok, of verbruik.
Wel is het zo dat het op turbomotoren veel meer effect heeft in combinatie met de juiste aanpassingen om de turbo optimaal te gebruiken. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Do 13 Sep 2007, 18:58 Onderwerp: |
|
|
|
snowman007 schreef: |
Ik heb er al een open luchtfilter in liggen en een andere uitlaat klasse 1.. een spagetthi uitlaatspruikstuk wat moet dit kosten? Moeilijk te monteren? Chiptuning kan alleen wanneer je een turbo erop hebt heb ik gelezen althans voor een benzineauto..
Nog meer opties?? |
voor honda heb je van allerlij merken:
SRS rond de 200E
akr rond de 300E
DC rond de 450E
dan heb je nog de supermerken zoals greddy en skunk2 die zijn wel beter maar heel moeilijk te haal en superduur
nou weet ik niet of je een vtec heb of niet maar als je die hebt kan ik je een 4-2-1 spruitstuk aanbevelen, want voor de hoge toeren is de vtec al
als je toch veel toeren maakt en je hebt geen vtec doe dan maar een 4-1 _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Vr 14 Sep 2007, 10:37 Onderwerp: |
|
|
|
nja honda zijn nu eenmaal toerebeesten nieuwe civic v-tec type r gereden. beest bleef maar stijgen in toeren . stapte daarna terug in men sdi'tje viel me dat ff tegen _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| BRYght Junior Member
| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Ma 17 Sep 2007, 14:52 Onderwerp: |
|
|
|
naar mijn idee kan je dan beter een turbo wagen al meteen aanschaffen
je moet zoveel aanpassen,
de kop,koppakking, nokkenas, kleppen, klepveren, olietoevoer, oliekoeler,
inlaatgedeelte/uitlaatgedeelte,injectors, benzinetoevoer, de beschikbare ruimte, remmen, onderstel, zownbeetje alle lagers,pakkingen en lagerschalen die in t blok zitten, zuigers+veren.
en dan komt het afstellen nog erbij dat wordt dus of gewoon proberen en alles kopot draaien of gewoon dagen op een testbank doorbrengen,
en dan nog maar hopen dat je de apk norm haalt. |
|
Naar boven |
|
|
|
|