Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Do 20 Sep 2007, 10:09 Onderwerp: tuning geschiedenis |
|
|
|
weet iemand wat hoe tuning onstaan is, de oorsprong van de verschillende stijlen en zo
ben ik wel benieuwd naar _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Simon B Starting Member
| Geregistreerd op: 26 Augustus 2007 | Posts: 58 | |
|
Geplaatst: Do 20 Sep 2007, 10:29 Onderwerp: |
|
|
|
het is ooit begonnen met weghalen van onderdelen om het sneller te maken, in ieder geval was dat zo met de motorfietsen. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 20 Sep 2007, 11:19 Onderwerp: |
|
|
|
Met oldtimers ook... Uiterlijk bumpers strippen, aerodynamica verbeteren, en natuurlijk de motor verbeteren... Dan hebben we 't puur over functionele tuning, maar natuurlijk kon dat wel samengaan met een ander kleurtje erop of race/rally bestickering...
Hoe de tuning/styling die we nu kennen precies van de grond is gekomen weet ik ook niet.
Ik zou denken dat de tuning ergens begonnen is bij mensen met normale wagens die op de weg een match voor de echte sportauto's wilden zijn, en ja de styling natuurlijk meer bij de mensen die voor de looks van de racewereld wilden gaan. Hoewel dat tegenwoordig een stuk verder gegaan is... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Za 29 Sep 2007, 16:41 Onderwerp: |
|
|
|
en de styling geschiedenis dan _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| RoadKing Advanced Member
| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 29 Sep 2007, 21:43 Onderwerp: |
|
|
|
antigram schreef: |
en de styling geschiedenis dan |
Die is begonnen NAAST de Ford-fabrieken...
Toen Henry Ford riep dat je de T-ford kon krijgen in iedere kleur
zolang het zwart was sprongen niet zo heel lang daarna mensen
in dat gat in de markt om die autootjes over te spuiten...
Overigens waren die T-fords zwart omdat Ford had ontdekt dat
dat de kleur was die het snelste droogde na het spuiten en dat
was natuurlijk essentieel voor zijn lopende and productie... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Zo 30 Sep 2007, 8:54 Onderwerp: |
|
|
|
lol _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Zo 30 Sep 2007, 11:52 Onderwerp: |
|
|
|
kan wel zijn hoor... maar is eigenlijk wel een goede vraag wie heeft er nu als eerst een spoiler op zen wagen gezet. volgens mij is het begonnen in de race wereld toen ze begonnen met spoilers en gaten en dergelijke voor luchtweerstand en cooling en dat stond wel knap dus andere mensen begonnen dit te doen op hun eige wagens. en is een beetje uit de hand gelopen _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
|
|