Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| antigram Gold Member

 | Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 13 Nov 2007, 20:04 Onderwerp: |
|
|
|
Is niets bijzonders. DeLorean heeft het ook, alleen zijn
de wishbones daarbij wat smaller en minder V-vormig. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| antigram Gold Member

 | Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Di 13 Nov 2007, 20:10 Onderwerp: |
|
|
|
ja idd een delorean is zon dagelijkse auto  _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 13 Nov 2007, 21:37 Onderwerp: |
|
|
|
Goed te doen hoor.
Ik heb er diverse zomers (pre-NX) dagelijks mee naar mijn werk gereden omdattie A/C had (die het toen deed)...
Maar om bij je vraag te blijven: Honda, Mazda, BMW, Mercedes en Audi gebruiken dit systeem vaak op de meer sportievere wagens.
Groot voordeel van dubbele wishbones is namelijk de betere voorspelbaarheid en afstelbaarheid van onder andere de
veranderingen in camber bij het inveren, waar bij de veel simpelere (dus goedkoperen en dus vaker toegepaste)
McPherson-poten het camber maar zeer beperkt verstelbaar en voorspelbaar is...
http://en.wikipedia.org/wiki/Double_wishbone_suspension
http://www.team-integra.net/sections/articles/showArticle.asp?ArticleID=525
http://auto.howstuffworks.com/car-suspension4.htm _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 17 Dec 2007, 15:53 Onderwerp: |
|
|
|
Bottomline is dat je veel minder flex hebt in je ophanging met double wishbone, Honda doet het zelfs op de normale Civic's.
Als je McPherson hebt kun je de flex opvangen door een heel dikke demper te gebruiken welke van zichzelf dus al niet zo flext, zo zijn mijn JIC Coilovers voor de SX vooraan gewoon echt extreem dik tenopzichte van de standaard dempers en die van andere merken, dit hebben ze gedaan om de flex te verminderen gezien de SX helaas geen double wishbone ophanging vooraan heeft, achteraan wel multilink en daar vind je dan ook JIC dempers van normale dikte. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|