Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| ips Newbie

| Geregistreerd op: 26 December 2006 | Posts: 7 | |
|
Geplaatst: Do 6 Dec 2007, 18:06 Onderwerp: schokdempers |
|
|
|
Hallo, ik had een vraagje. ik ga mijn KW schroefkit er laten onderuit doen en terug mijn originele VW (bora) schokdempers (en veren) laten zetten.
maar: met de originele schokdempers is destijds ong 10000 km mee gereden. nadien hebben ze ongeveer 6 jaar stil --> horizontaal gelegen.
nu blijkt dat niet zo goed te zijn dat ze zolang hebben stilgelegen en dan zeker omdat ze horizontaal lagen.
Nu ging ik ermee naar banden Decondé en daar heeft men de schokdempers bekeken. in het begin gingen de schokdempers stroef maar nu valt het wel redelijk mee. eigenlijk heb ik de indruk dat ze "te" soepel gaan.. de achterste schokdempers zijn in goede staat denk ik maar bv bij de voorste is er 1 van de 2 die zelfs zachtjes door zijn eigen gewicht inzacht (ongeveer 10 - 15 cm). nu is mijn vraag, kan ik ervan uit gaan dat mijn originele schokdempers nog goed zijn om te laten monteren? zoniet, bij Decondé zegde men mij dat ik daar Monroe schokdempers kan kopen en die gaan waarschijnlijk +- 200 euro goedkoper zijn dat als ik het bij de VW garage laat doen.. .weet er iemand raad voor mij?
alvast bedankt
ips |
|
Naar boven |
|
 |
| BRYght Junior Member

| Geregistreerd op: 16 December 2005 | Posts: 376 | |
|
Geplaatst: Do 6 Dec 2007, 19:50 Onderwerp: |
|
|
|
ga ook eens bij een paar andere bedrijven langs (vw dealer bijv) en laat ze er daar ff naar kijken..
voor hetzelfde geld wordt je een oor aangenaaid.. |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 7 Dec 2007, 12:02 Onderwerp: |
|
|
|
Idd een second opinion is altijd beter. Mijn voorkeur zou toch eerder naar een nieuwe set uit gaan.
Voor nieuwe ben je bij de dealer van je auto altijd wel meer kwijt dan een universele leverancier. Ik meen dat die van Monroe prima zijn. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
Geplaatst: Zo 9 Dec 2007, 9:55 Onderwerp: |
|
|
|
wow 10 tot 15 cm is wel veel
internet is de uitkomst kan je meteen verglijken
 _________________ Live Fast Die Young |
|
Naar boven |
|
 |
| RoadKing Advanced Member

| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Do 13 Dec 2007, 19:32 Onderwerp: |
|
|
|
ik weet niet waar je woont maar als je monroe onderdelen gaat bestellen moet je t ff zeggen,
je krijgt best veel monroe onderdelen bij heuts.
en ik kan je wat korting regelen bij heuts  _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 14 Dec 2007, 0:23 Onderwerp: |
|
|
|
En als ips nou in het noorden zit? Jij zit in het zuiden.
Wat eventueel uitgespaard wordt bij Heuts ben
je dan weer kwijt om het spul bij ips te krijgen.... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| RoadKing Advanced Member

| Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Vr 14 Dec 2007, 7:10 Onderwerp: |
|
|
|
RoadKing schreef: |
ik weet niet waar je woont.... |
dat klopt maar ik ben ff aan het wachten tot dat ie wat terug zegt.
als ie iin het noorden woont dan heeft het geen zin nee _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
 |
| ips Newbie

| Geregistreerd op: 26 December 2006 | Posts: 7 | |
|
Geplaatst: Za 15 Dec 2007, 11:31 Onderwerp: |
|
|
|
sorry roadking maar ik had het eerste antwoord op het topic gezien en daarna geen melding gekregen via email dat ik nog antwoorden had. en ik kom helaas niet meer heel vaak op tuningfora... maar het "probleem" is ondertussen wel opgelost. ik heb vooraan nieuwe originele vw schokdempers laten zetten. en achteraan de oude originele laten terugmonteren... moet zelf wel eerlijk bekennen dat het nu nen bompa auto is
bye bye sportief gevoel en bij het optrekken zakt de achterkant van de auto licht in.. je zou denken dat het ook wel iets of wat "cool" is maar dat gevoel geeft het mij toch niet.. desondanks toch wel tevreden dat ik nu zo rondrijd. minder kopzorgen.. snap het nog altijd niet... mensen met lage auto's (en dus veiliger voor bv zwakke weggebruikers) worden de kop ingedrukt en wordt het zo goed als onmogelijk gemaakt.. terwijl de hoge auto's (zeg maar 4 x 4's) veel onveiliger zijn voor iedereen, en deze gaan als zoete broodjes over de toonbank... voor de huismama's hun kinderen naar school te brengen... hallelujah! pff  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|