Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 6 Okt 2007, 10:16 Onderwerp: |
|
|
|
Enne, als je een dubbele CAI maakt, zorg dan dat ze op elkaar aansluiten in een Y-vorm, niet als een T.
Als je met een T-vorm namelijk meer lucht van de ene inlaat krijgt dan van de andere
zullen ze elkaar gaan tegenwerken en krijg je zelfs MINDER lucht in je airbox...
Met een Y-verbinding stromen ze LANGS elkaar ipv TEGEN elkaar en heb je dat probleem niet... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| jer3 Advanced Member
| Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Za 6 Okt 2007, 15:01 Onderwerp: |
|
|
|
zoals ik al eerder aangegeven heb het is een project kijken of het werkt miss werkt het wel goed ik kan zowieso het systeem dat murc aangeeft makkelijk maken. maar dit is om te proberen iuk ben namelijk wel benieuwd wat er gebeurd mun motor kan k tog nie vernaggele ermee _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
|
|
Naar boven |
|
|
| jer3 Advanced Member
| Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Wo 10 Okt 2007, 19:15 Onderwerp: |
|
|
|
ok heb het uitgeprobeerd en mensen PROBEER DIT NIET dit is een ramp beide filters werden gelanceert op 1 of andere manier duwde de airbox de lucht weer trug naar buiten dus er ontstond een wervelende wind.
bij my zijn beide filters eraf geknalt en ben over beide heen gerede
(dus die zien we nooit meer terug) gaat dan je 120 euro
ik dij nu met 1 buis en een bmc airbox en thats it morge maar even nieuwe filter halen en nu kan k ni me mun eiegn waggi naar werk niet bepaald leuk maja wel leuk om te proberen. _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Wo 10 Okt 2007, 20:01 Onderwerp: |
|
|
|
hahahahahahaha
sorry het is idd wel ***, maar hoe je het zegt (typt) klonk het zo grappig
maar toen je het had (dus voor het eraf viel) voelde je een verbetering of niet????
en liep het zo: of zo:
I I
I / \
------ --- ---
beetje moeilijk uitgelegt maar je snapt wel wat ik bedoel denk ik _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 10 Okt 2007, 21:39 Onderwerp: |
|
|
|
antigram schreef: |
liep het zo: of zo:
I I
I / \
------ --- --- |
Dat is dus wat ik bedoelde met mijn verhaal over een Y- of T-vorm... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| jer3 Advanced Member
| Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Do 11 Okt 2007, 6:51 Onderwerp: |
|
|
|
de Y vorm liep het en op het punt dat ze bij elkaar kwam zat de airbox van BMC.
ja ik merkte wel groote prestatie :O da was wel het meest rare alleen tja het heeft niet lang geduurd ik merkte bijv dat mijn auto in 1 keer helemaal doortrok naar 170 dat was wel aangenaam moes natuurlijk wel zelf schakelen.
maja vanmiddag maar even een nieuwe filter halen. _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 11 Okt 2007, 10:26 Onderwerp: |
|
|
|
En jij had dus op ieder uiteinde van de Y-vorm een filter?
Dan toch beter 1 filter voor de airbox lijkt mij... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| jer3 Advanced Member
| Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Do 11 Okt 2007, 19:09 Onderwerp: |
|
|
|
Murcielaygo schreef: |
En jij had dus op ieder uiteinde van de Y-vorm een filter?
Dan toch beter 1 filter voor de airbox lijkt mij... |
heb ik nu ook heb weer nieuwe k&N filter gekocht erop gedaan en het geluid is te bizar :O _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
|
|
Naar boven |
|
|
| Riel Junior Member
| Geregistreerd op: 2 Februari 2007 | Posts: 110 | |
|
Geplaatst: Di 23 Okt 2007, 7:54 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ken eigenlijk geen auto's waar het originele inlaattraject een restrictie is.
Bovendien gooi je vaak de luchtdynamiek in de war met een open filter. Een mooi voorbeeld is de originele airbox van een Clio16v. Deze is rond, dus oppervlak is toch al enorm. Maar haal je deze weg en zet je een open filter neer, klopt er niets meer van de gewenste stromingsverschijnselen. Resultaat: paar pk' verlies, maar erger: een enorme dip in mid-toerenbereik.
We hebben het verlies eens gemeten van het origineel filter (drukverschil vóór en ná het filter in de filterbox), en er was geen verschil... dus ja, als er geen winst te halen is?
Dus, open filter is mijns inziens enkel nuttig wanneer je door tuning een pak meer lucht naar binnen moet halen (toerentallen/nokkenassen) dan origineel bedoelt.
Ik pleit er bij ons dan ook voor te vertrouwen in de Engineers van de automerken en zoveel mogelijk origineel laten zitten, als het op performance aankomt.
Uiteraard, klinkt het lekker _________________ Renault Safrane 2.5 20v RXT
www.renault-tuning.nl |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 23 Okt 2007, 19:39 Onderwerp: |
|
|
|
Ja maar origineel zijn straatwagens niet op performance gemaakt
Vaak is de restrictie echter het filter zelf. En natuurlijk heeft een open filterbehuizing functioneel alleen zin met een goede CAI. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
Geplaatst: Do 27 Dec 2007, 20:32 Onderwerp: |
|
|
|
Het ging toch om een Bov en niet om luchtfilters> |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 29 Dec 2007, 19:01 Onderwerp: |
|
|
|
Apex'i open air filter
Waarom? Gewoon omdat t de beste is _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Zo 30 Dec 2007, 14:38 Onderwerp: |
|
|
|
'n Vriend van me (Maarten) koopt regelmatig de 'Red Line', das een Engels tuning magazine waar ze échte tuning in behandelen, dus niet de 'benzine druk regelaar tuning' zoals in de meeste Automaxx reportages. Een paar maandjes terug stond er een luchtfilter test in, van allerlei merken. Zal binnenkort die test eens kleinschalig hier over typen, misschien wel handig. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 30 Dec 2007, 15:26 Onderwerp: |
|
|
|
Waarom niet scannen?
Makkelijker en sneller dan overtikken... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Do 3 Jan 2008, 3:32 Onderwerp: |
|
|
|
Is me de laatste paar dagen sowieso even ontschoten, zal het in ieder geval binnenkort doen. Is een dubbel test geweest, de eerse test was om de luchtdoorlaatbaarheid te meten en de 2de de vermogenstoename. Beide tests hadden 1 gezamenlijke winnaar, een (voor mij) onbekend merk en stukken goedkoper dan de andere merken in de test. Apexi werd trouwens niet getest.
Word vervolgt! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
|
|