Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

KW schroefkit: jullie mening aub?

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
ips
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 26 December 2006
Posts: 7
PostGeplaatst: Ma 28 Jan 2008, 20:52    Onderwerp: KW schroefkit: jullie mening aub? Reageer met quote

Hallo,

Een maand geleden heb ik mijn regelbare KW ophanging laten vervangen door de originele schokdempers. (auto = VW bora). Ik had dat toen gedaan om geen "keuringsbeslommeringen" meer te hebben. (hoger zetten..). De ophanging heeft +- 130 000 km onder de auto gestaan. Hoe denken jullie erover om deze ophanging (nog) te verkopen? De veren zijn volgens mij nog in nieuwe staat? (domme vraag misschien maar kunnen veren in normale omstandigheden "echt verslijten"? Schokdempers natuurlijk wel..
De achterste schokdempers zijn volgens mij in zeer goede staat. Ik kan me moeilijk voorstellen dat nieuwe KW schokdempers anders aanvoelen wanneer ze ingedrukt worden...
Over de voorste schokdempers kan ik mij niet uitspreken. Omdat ik niet kan zeggen of je nu bij wijze van spreken 1000 km danwel 70 000 km of langer er nog mee kan rijden. In ieder geval ben ik wel van mening dat er nog een behoorlijk aantal km's kan mee gebold worden. Hoelang kunnen deze schokdempers eigenlijk meegaan? Het type is (denk ik) 100 1004 & 100 1104. Misschien gaan er mensen zijn die zeggen dat het niet kan dat ik er zoveel km's mee heb gedaan  Wink
Moest het zijn dat de voorste schokdempers toch zouden begeven, kunnen ze dan apart gekocht worden? En is het dan financieel voordelig om de voorste schokdempers apart te kopen?
Of misschien zitten er in mijn set interessante wisselstukken... contra-ringen, veren...
Ik heb er aan gedacht om eventueel (als het goed uitkomt...) met een "kenner" af te spreken (regio oost-brabant en zuid-limburg) en als hij me dan kan vertellen in hoeverre de veren en de 4 dempers versleten zijn... pm'en naar mij mag altijd. Dan kan ik ze misschien alsnog te koop zetten en weet ik ook misschien meer over de richtprijs. (prijs was destijds 1041 euro).
Aankoopbewijs, montageattest en validatieverslag heb ik, hoewel ik niet weet wat dat invloed heeft op de andere wagen?
Ik wil een van de volgende dagen foto's posten...  

Alvast bedankt voor jullie mening en de eventuele info..
ips
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
jer3
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 15 Augustus 2007
Posts: 501
PostGeplaatst: Di 29 Jan 2008, 7:49    Onderwerp: Reageer met quote

zowieso zijn de veren niet voor iedereen weg gelegt. en vaak auto en modeljaar gebonden.

130.000 zijn toch wel veel KM. de Vering zal tog minder strak zijn en wat meer deinzen.

ik zou ze gwoon op marktplaats zetten. die persoon die ze dan zal kopen is dan toch zelf verandwoordelijk.
_________________
// Ground zero Truck Project\\ getting started.

Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
ips
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 26 December 2006
Posts: 7
PostGeplaatst: Do 31 Jan 2008, 9:48    Onderwerp: Reageer met quote

idd ik kan niet zeggen dat de veren perfect hetzelfde rijden als toen ze er net onder stonden. ze "deinzen" iets meer. Eerlijk gezegd denk ik dat de koper er nog +- 50 000 tot 70 000 mee kan rijden. keuring incl. en vind ik ook dat ze hun sportieve karakter gedurende 130 000 km behouden hebben. niet te hard niet te zacht. Puur op rijconfort gezien vind ik het heel spijtig dat ik die strakke auto niet meer heb. maar nu met mijn originele "bompa-ophanging" moet ik niet beginnen sleutelen om de keuring door te raken  Wink Het is wat je zelf wil natuurlijk.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB