Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 24 Jul 2004, 18:35 Onderwerp: |
|
|
|
Tis naar mijn mening onzin dat carbio's gedoemd zijn tot bass-loze muziek. Ook in open air kun je behoorlijk bas hebben, dus kan het ook in een cabrio. Alleen bij DB-drag zal t minder zijn omdat je de druk niet optimaal in de cabine kan houden. MAar als je gewoon buiten bass kunt maken met n setje speakers, dan kan t met n sub in n cabrio. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 25 Jul 2004, 13:06 Onderwerp: |
|
|
|
In de DB Drags zijn cabrio's ook een aparte klasse!
Maar gewoon goeie bas moet te doen zijn. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 25 Jul 2004, 19:56 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
In de DB Drags zijn cabrio's ook een aparte klasse!
Maar gewoon goeie bas moet te doen zijn. |
Is zeker te doen... Heb o AutoMaxx even bij de dB-Drag staan kijken,
daar wisten ze met een Golf Cabrio ook ruim 139 dB te produceren.
Dat was ruim 10 dB meer als de Astra die op dat moment tegenover
hem stond (is wel appelen met peren vergelijken, maar toch...) _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 28 Jul 2004, 10:23 Onderwerp: |
|
|
|
Was jij op Automaxx summer edition? En niet ff langskomen bij ons hè... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| alexie31 Newbie
| Geregistreerd op: 31 Mei 2004 | Posts: 5 | Woonplaats: landgraaf |
|
Geplaatst: Do 18 Nov 2004, 12:31 Onderwerp: |
|
|
|
ik haal momenteel 134,8 db in een golf 1 cabrio,dus een aardige bas is ook in een cabrio geen probleem,zorg alleen ervoor dat je zoveel mogelijk doet dempen... _________________ wow....its really a convertible |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 18 Nov 2004, 15:27 Onderwerp: |
|
|
|
Is zeker te doen, maar met cabrio's en sedan's is het altijd wat moeilijker de bas in de cabine te krijgen dan bij een hatchback of stationwagen...
Heb je zoals PatrickT hier ook nog een middenmotor en weinig ruimte in de 2-zitterscabine wordt het nog lastiger...
Maar niks is onmogelijk _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 18 Nov 2004, 16:08 Onderwerp: |
|
|
|
Moeilijk de bassssss in n sedan te krijgen? PARDON?? Veel makkelijker komt t niet maat... achterbank eruit, dikke MDF plaat ervoor in de plaats, 2 dikke Subs erin en er n kist omheen bouwen aan de achterkant van de plaat in t koffer... veel beter komt t niet erin! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 19 Nov 2004, 1:58 Onderwerp: |
|
|
|
Als je de hele achterkant opoffert ja...
Ik ging even er vanuit dat enkel kofferruimte gebruikt werd, en dan heb je bij sedans vaak te doen met een vaste achterbank en korte vaste hoedenplank, waar bij een hatchback of coupé de bas meer in de cabine zit en evt. tegen een schuinere achterruit weerkaatst wordt...
Maar zoals ik al zei 't is allemaal zeker te doen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 19 Nov 2004, 9:59 Onderwerp: |
|
|
|
Als je beetje handig met stof bent is er natuurlijk een mogelijkheid om je achterbank te behouden...
De gemiddelde mens zn rug is best wel recht, dus als je in de rugleuning van de bank, precies in het midden van elk zitvlakkie een gat maakt van 10, 12 of 15 inch, en dat mooi afwerkt met stof, vervolgens achter deze afgewerkte gaten een woofer plaatst, dan kun je de achterbank nog steeds gebruiken, en t ziet er behoorlijk bruut uit lijkt me...
Heb ff n grovve schets snel gemaakt in paint (Lees HEEL grof) van wat ik bedoel:
_________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 19 Nov 2004, 20:32 Onderwerp: |
|
|
|
Sterker nog ik heb het zo al eens gezien!
Gaten in de hoedenplank maken helpt overigens ook goed om de bas de wagen in te krijgen want volgens mij is dit niet zo'n prettige manier voor achterpassagiers (en voor jou want die passagiers houden je bas tegen )
Gaten in de hoedenplank kun je afdekken met gaas en speakerstof overheen spannen, kunnen mensen er nog steeds spullen op leggen en ziet er helemaal strak uit. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 19 Nov 2004, 20:32 Onderwerp: |
|
|
|
Of nog beter bedenk ik me net, laat de subkist aansluiten aan je hoedenplank en bouw de poorten door de hoedenplank heen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 19 Nov 2004, 23:20 Onderwerp: |
|
|
|
Voor de achterpasagiers lijkt t me meesterlijk! Gratis rugmassage
Daarbij, als je achterpasagiers hebt hoeft t ff niet functioneel te zijn, dan wil je elkaar meestal toch kunnen verstaan... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|