Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Convirion Junior Member

 | Geregistreerd op: 7 Maart 2008 | Posts: 101 | Woonplaats: Noord-Brabant |
|
Geplaatst: Di 20 Mei 2008, 12:13 Onderwerp: Apparaat op de accu aansluiten... |
|
|
|
Oke hier mijn vraagje, Ik heb een apparaat en daar zit een voeding in van Output 12(DC)+V 9A
Denken jullie dat als ik de voeding er uit sloop (230 -> 12) dat ik hem dan op een normale accu kan aansluiten?
En hoe snel zuigt hij dan de accu leeg? Want de achteruitverwarming gebruikt ongeveer 12A dacht ik ergens gelezen te hebben.
Edit:
de volgende kabels zitten er aan:
PIN1,2 +12VDC
PIN3,4 N.C.
PIN5,6 GND (GROUND) |
|
Naar boven |
|
 |
| Convirion Junior Member

 | Geregistreerd op: 7 Maart 2008 | Posts: 101 | Woonplaats: Noord-Brabant |
|
Geplaatst: Di 20 Mei 2008, 12:28 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zit net even te kijken, maar als je het zo hebt zitten:
Dit is de aansluiting (precies volgens de handleiding)
-------------
| 6 | 5 | 4 |
-------------
| 3 | 2 | 1 |
-------------
Maar als ik kijk in de kabel dan is 6 en 1 leeg.... (dus geen pin.) alleen 5,4,3,2... _________________ Golf MK4 1.6SR
Golf MK4 1.8 20vt |
|
Naar boven |
|
 |
| Convirion Junior Member

 | Geregistreerd op: 7 Maart 2008 | Posts: 101 | Woonplaats: Noord-Brabant |
|
Geplaatst: Di 20 Mei 2008, 13:36 Onderwerp: |
|
|
|
Nja laat maar zitten, heb van wat collega's al een antwoord gehad , stond verkeerd in de handleiding....
mag dicht |
|
Naar boven |
|
 |
| vlokman Gold Member

 | Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Di 20 Mei 2008, 14:46 Onderwerp: |
|
|
|
waarom instaleer je dan niet gewoon een 220 omvormer dus 12 => 220 in je wagen?? _________________ burn rubber, not your soul
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Convirion Junior Member

 | Geregistreerd op: 7 Maart 2008 | Posts: 101 | Woonplaats: Noord-Brabant |
|
Geplaatst: Di 20 Mei 2008, 14:48 Onderwerp: |
|
|
|
Omdat dat gewoon zonde is van de energie die dan verloren gaat . En die voeding die er in zit maakt nogal wat lawaai (fantilator, die er in zit.) _________________ Golf MK4 1.6SR
Golf MK4 1.8 20vt |
|
Naar boven |
|
 |
| vlokman Gold Member

 | Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Di 20 Mei 2008, 17:24 Onderwerp: |
|
|
|
welk energie gaat er dan verloren? _________________ burn rubber, not your soul
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 20 Mei 2008, 18:16 Onderwerp: |
|
|
|
vlokman schreef: |
welk energie gaat er dan verloren? |
Je verliest twee keer rendement;
hij wil een apparaat dat intern op 12V werkt aansluiten op een 12V accu.
Als je eerst van 12V= naar 230V~ gaat (tegen 80% rendement MAX) en dan weer
van 230V~ naar 12V= (tegen weer zo'n 80%) verlies je dus flink wat energie aan warmte... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
|
|