Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Geen acceleratie vd motor, sparking bougie
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Wo 22 Okt 2008, 21:07    Onderwerp: Reageer met quote

Hij zegt dat het de luchttoevoer is die niet goed is, of injectiesysteem. Het klopt dat het niks mag kosten, heb de auto voor 1 euro gekocht, zonde om er dan honderden euros aan uit te geven, kan ik beter een nieuwe kopen voor 500E ofzo.  Rolling Eyes

PS, ik heb fotos toegevoegd, mss kan dit verduidelijken? (denk het niet..)
_________________
Nice cars aren't always fast either.

--- IBIZA @ garage, misschien toch gaan voor een polotje die papa voor me wil betalen? Razz ---
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 22 Okt 2008, 21:15    Onderwerp: Reageer met quote

Een NIEUWE voor €500? Je bedoelt een ANDERE voor €500...

Moet je vooral doen, dan weet je weer niet wat je hebt en voor
€499 meer (niet hetzelfde geld) heb je dezelfde problemen.

Aan de foto's heb je idd niets, enige wat ik daarop kan zien is dat de kop eraf was...

Enne, jij hebt het over honderden euro's, terwijl ik al meerdere keren
heb aangegeven dat een set bougiekabels maar een paar tientjes kost.

Als je niet wil luisteren, stel dan ook geen vragen. Ik blijf bij de timing op basis van de zeer beperkte
info die ik heb. Als jij denkt dat het wat anders is is dat prima, maar dan houdt het voor mij op.

Trouwens, auto's kosten nu eenmaal geld, ongeacht de leeftijd..
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Wo 22 Okt 2008, 21:37    Onderwerp: Reageer met quote

Zoals Murcielaygo al zegt, zet er ou even nieuwe kabels op en kijk wat dat doet... volgens mij is dit namenlijk verder een auto met monopoint injectie, die meet helemaal ziet zo heel veel, dus als het aan je luchttoevoer ligt kun je dat testen door even het luchtfilter los te gooien, en als het aan je injectie zou liggen moet er op het dashboard een lampje gaan branden (geel, met motor logo'tje)

Auto's kosten geld, het is niet anders.. en als je wel de kosten over hebt om een koppakking te vervangen kunnen deze paar dingen er ook wel bij toch ?
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Wo 22 Okt 2008, 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Overgens neem ik wel aan dat je ZEKER weet dat de distributie op tijd staat, alle pakkingen goed afsluiten, de kop gevlakt is en de kopbouten vervangen zijn... alleen een pakking vervangen en dan vlug alles terug schroeven is natuurlijk niet genoeg bij het vervangen van een koppakking....
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Do 23 Okt 2008, 6:03    Onderwerp: Reageer met quote

R5GTT schreef:
Overgens neem ik wel aan dat je ZEKER weet dat de distributie op tijd staat, alle pakkingen goed afsluiten, de kop gevlakt is en de kopbouten vervangen zijn... alleen een pakking vervangen en dan vlug alles terug schroeven is natuurlijk niet genoeg bij het vervangen van een koppakking....

Yup dat heb ik wel gedaan.

Murcielaygo schreef:
Enne, jij hebt het over honderden euro's, terwijl ik al meerdere keren
heb aangegeven dat een set bougiekabels maar een paar tientjes kost.

Ik zal die kabeltjes proberen te krijgen. Moet ik dan ff bij Heutz bestellen ofzo, daar heb ik goede ervaring mee dat ze spullen snel kunnen krijgen. Ik vervang dan ook meteen de eerste bougie, kijken of dat veel uitmaakt. Ik kom hier over anderhalve week ff op terug, als ik het erin heb gezet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
spurlie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 Januari 2005
Posts: 888
Woonplaats: Zuid-Limburg
PostGeplaatst: Do 23 Okt 2008, 11:17    Onderwerp: Reageer met quote

Sibiza1.3 schreef:
Ik vervang dan ook meteen de eerste bougie,

Vervang dan ook meteen de rest van de bougies... Confused
_________________
BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Do 23 Okt 2008, 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

spurlie schreef:
Sibiza1.3 schreef:
Ik vervang dan ook meteen de eerste bougie,

Vervang dan ook meteen de rest van de bougies... Confused

Oké.

Kijk het klopt dat alles niet te veel mag koste, maar ik wil nog wel eens naar een gokkast gaan, als er al veel in zit, en zo heb ik dus gister 170e gewonnen, dus het kan nu wel wat kosten.

Is er nog meer (redelijk goedkoops) te vervangen, dus zoals die kabels en bougies, wat ik dan toch kan doen als ik bezig ben?

Ook ben ik bang dat mijn zuiger gaat doorslaan binnenkort, nouja, dat zei mijn oom dus, omdat er een rare tik in zat. Hoe zit dat met regelementen van een nieuwe motor plaatsen (link ve site ofzo)? (Of weet iemand een andere oplossing, moet ik die auto dan helemaal opgeven?  Sad Altijd treurig bij je eerste auto Razz)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Chaoth
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 20 Februari 2008
Posts: 2452
Woonplaats: Hardegarijp
PostGeplaatst: Do 23 Okt 2008, 20:21    Onderwerp: Reageer met quote

Nieuwe auto kopen misschien een optie?
_________________
Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Za 8 Nov 2008, 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de nieuwe bougiekabels erop, doet nog hetzelfde. Wat ik persoonlijk denk is dat ik toch de bougiekabels in de verkeerde volgorde heb aangesloten. Weet iemand de goede volgorde voor een Seat Ibiza CLX 1.2i uit jan '92? Of staat dit ook gewoon in de vraagbaak van deze auto?
_________________
Nice cars aren't always fast either.

--- IBIZA @ garage, misschien toch gaan voor een polotje die papa voor me wil betalen? Razz ---
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 8 Nov 2008, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Staat in de Vraagbaak ja. Opletten dat je het juiste model, bouwjaar en motortype bekijkt, daar kan verschil in zitten.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Za 8 Nov 2008, 22:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de goede liggen dus dat is geen probleem, ga ik dat eens proberen volgend weekend Smile
_________________
Nice cars aren't always fast either.

--- IBIZA @ garage, misschien toch gaan voor een polotje die papa voor me wil betalen? Razz ---
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 9 Nov 2008, 1:47    Onderwerp: Reageer met quote

Voor een viercilinder is 1-3-4-2 de meest voorkomende ontsteekvolgorde...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Sibiza1.3
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 1 Augustus 2008
Posts: 41
Woonplaats: Wageningen
PostGeplaatst: Za 15 Nov 2008, 14:50    Onderwerp: Reageer met quote

Alles staat goed, doet ie het nog niet. Ik breng deze auto van de week naar de garage, ik heb nu constant contact aan (waarom?) ook al heb ik de sleutel eruit, en ik krijg geen vonken meer (ook niet vanaf de bobine-kabel op carroserie). Dus nu moet er naar zo'n apparaat opgezet worden dat ze meteen kunnen uitvinden waar het probleem zit...
_________________
Nice cars aren't always fast either.

--- IBIZA @ garage, misschien toch gaan voor een polotje die papa voor me wil betalen? Razz ---
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 15 Nov 2008, 20:49    Onderwerp: Reageer met quote

Gezien de leeftijd van de auto zal deze nog geen gebruik maken van OBD2.
Dan moet je er dus wel zeker van zijn dat de garage een compatibel apparaat heeft...

Een Nissan 100NX gebruikt bijv. Consult; die heeft bijna geen enkele dealer
meer eentje liggen, maar moet uit het centrale systeem gereserveerd worden.
Mijn Aygo heeft OBD2, daar heb ik inmiddels zelf een ScanGaugeII voor...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Holblood
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 27 Augustus 2008
Posts: 147
PostGeplaatst: Zo 16 Nov 2008, 22:50    Onderwerp: Reageer met quote

weetje wat ik denk als ik je verhaal zo lees..   volgens mij heb je gewoon een stekker over het hoofd gezien..  miss van je LMM ?   controleer even al je stekkers of ze goed zitten en eventueel op corrosie..
_________________

www.Fanatic-Tuners.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Pagina 2 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB