Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| kevin200sx Starting Member
| Geregistreerd op: 20 Oktober 2008 | Posts: 27 | Woonplaats: Beverwijk |
|
Geplaatst: Di 23 Dec 2008, 11:24 Onderwerp: Zeer tegenvallende testbankrun... Mogelijk kapotten LMM. |
|
|
|
Hey,
Ik heb even een vraagje... Ik ben eigenaar van een 200sx s13(zie profiel) en heb hem gister op de dyno bank bij hurricane racing gehad.
Echter viel mijn meting zoals verwacht ZWAAR tegen... 144 pk
en dit met de volgende set-up:
- garret t28 ballbearing turbo
- (grote)intercooler
- horsham stage 2 chip
- walbro benzinepomp
- K&N 57i luchtfilter
- blowoff valve en wastegate (HKS)
Dit alles zou volgens de tuner rond de 250 a 270 pk moeten leveren.
Mijn turbo werkte maar op 0,4 bar (en dat met een horsham stage 2 chip die 1.2 bar zou moeten leveren).
Afijn toen na het omzetten van wat vacuumslangetjes en luchtslangetjes op de boostcontroller (die er waarschijnlijk door een groenteboer zijn ingezet want er klopte geen reet van) had ik de 1.2 bar die hij zou moeten leveren... 1 probleem....
Mijn mengsel storte bij 1.2 bar volledig inelkaar en hij had een brandstof/lucht verhouding van 16:1 ipv een normale 12:1...
De benzinedruk was echter wel normaal (4.0 bar).
De run werd toen ook maar even stilgezet om motorschade te voorkomen.
Ik heb de slangetjes maar weer omgewisseld zodat hij niet hoger komt dan 0,4 bar. Zodat ik in ieder geval niet mijn motor kan slopen.
Volgens hurricane racing kan het aan 2 dingen liggen.
1. De luchtmassameter die kaduuk is.
2. De computer (chip) die niet goed is.
Wat is jullie mening hierover want ik wil die PK's hebben
En owjah mijn oliedruk bleef met mazzel 1 kg/cm2... Dus die pomp is waarschijnlijk ook naar zijn mallemoer.
Kan iemand ook een indicatie geven wat deze 2 dingen vervangen moet gaan kosten?
Ciao,
Kevin |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 23 Dec 2008, 13:37 Onderwerp: |
|
|
|
Je motor verzoop dus eigenlijk?
En die benzinedruk, is dat voor of na de FPR gemeten?
JE MAF kan idd stuk zijn, maar als je een cat hebt kan ook
de Lambda-sensor niet goed meer zijn volgens mij.
Oliedruk kan ook te laag worden door een dichtklappend oliefilter of iets doms als
een zuigbuis die te lang is en dus bij montage van de carterpan dichtgedrukt raakt.
Maar echt veel verstand heb ik hier eigenlijk niet van. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
|
|