Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Kapotte BOV?

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
kevin200sx
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Oktober 2008
Posts: 27
Woonplaats: Beverwijk
PostGeplaatst: Do 26 Mrt 2009, 19:53    Onderwerp: kapotte BOV? Reageer met quote

Hey mensen,

weer even een post van mij.

Ik heb een tijdje al een probleem met mijn turbo... van 1.2 bar draaide de turbo in een paar weken nog maar 0.9 bar en nu zelfs op zijn top nog maar 0.7 bar.

Verder krijg ik inplaats van die mooie ratelslang achtige affluittoon uit mijn BOV bij lage toeren en een keiharde.... PSSSSSSSSSIIIIIIEEEEEEETTTTT bij hoge toeren, nu nog maar een PJOEFFFF....
(geluiden van je turbo verwoorden is echt moeilijk Razz, ik hoop dat jullie weten wat ik bedoel).

Kan iemand mij met dit probleem helpen, want ik mis echt zware turbodruk en mijn auto klinkt niet zo stoer meer zonder die fluit Razz...

Ciao,

Kevin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Do 26 Mrt 2009, 23:10    Onderwerp: Reageer met quote

Blijft de BOV niet open hangen waardoor de druk niet opgebouwd wordt?
En zonder druk (of met een kapotte BOV) ook geen fluit...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevin200sx
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Oktober 2008
Posts: 27
Woonplaats: Beverwijk
PostGeplaatst: Zo 29 Mrt 2009, 20:35    Onderwerp: Reageer met quote

Hey zoiets dacht ik al.... hoe kan ik dat oplossen?, want ik heb die stelschroef achter op de BOV al aangedraaid maar dat werkt niet...

Ciao,
Kevin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Zo 29 Mrt 2009, 23:13    Onderwerp: Reageer met quote

Veer gebroken misschien?
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
kevin200sx
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Oktober 2008
Posts: 27
Woonplaats: Beverwijk
PostGeplaatst: Ma 30 Mrt 2009, 4:57    Onderwerp: Reageer met quote

geen idee... is zo'n ding makkelijk uit elkaar te halen?

Ciao,
Kevin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Ma 30 Mrt 2009, 9:30    Onderwerp: Reageer met quote

Geen idee, ik ga ook alleen maar af op wat ik heb gezien en gelezen,
ik heb nul-komma-nul "hands on" ervaring met turbo-techniek...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Ma 30 Mrt 2009, 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Meestal kun je een dump-valve (of blow-off valve) simpelweg in twee delen uit elkaar schroeven, dan kom je een veer en een membraam tegen.  Als de veer gebroken is, of het membraam gescheurd is blaast de auto contstant zijn turbodruk weg, en zal het vermogen een stuk minder zijn.
Als ik jou verhaal zo lees vermoed ik dat het membraam stuk is, maar daar kan ik me in vergissen... een plaatje posten zou al een stuk helpen, dan heb ik een idee van wat voor bov je onder de kap hebt zitten.
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
kevin200sx
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 20 Oktober 2008
Posts: 27
Woonplaats: Beverwijk
PostGeplaatst: Di 31 Mrt 2009, 12:31    Onderwerp: Reageer met quote

hey,

Ik heb weer een update over mijn dilemma... Ik heb getraceerd waarom hij niet affloot... een kapotte vacuumslang was het probleem... dus fluiten doet ie nu weer...

Alleen krijg ik nog steeds geen turbodruk... Hij blijft precies op 0,6 bar hangen ipv de 1.2 bar.

En er zit een HKS SSQV op. (voor zover ik kan zien).

Ciao,
Kevin
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht AIM Naam
R5GTT
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 7 Januari 2005
Posts: 302
Woonplaats: Eindhoven
PostGeplaatst: Di 31 Mrt 2009, 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

deze dus :



het lijkt mij dat 'ie wel uit elkaar te schroeven is, zodat je dan het membraam kan controleren... als hier een scheur oid in zot verlies je druk, en heb je op je meters dus ook minder druk.

Even uit eigen ervaring, zeker voordat je zelf de druk weer op begint te schroeven oid, controleer ook eens de slangen naar de meters toe, en verder natuurlijk alles in het turbo systeem


[/img]
_________________

Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
tuniaz
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 2 Maart 2008
Posts: 327
Woonplaats: Haarlem
PostGeplaatst: Do 2 Apr 2009, 17:31    Onderwerp: Reageer met quote

ff off-topic Rolling Eyes   vandaar dat ik je al een tijd niet meer heb zien staan in Haarlem bij die winkel Razz
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail MSN Messenger
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Overig Technisch Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB