Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| rietveld Starting Member
| Geregistreerd op: 25 April 2009 | Posts: 36 | Woonplaats: Nieuwpoort |
|
Geplaatst: Zo 31 Mei 2009, 20:07 Onderwerp: nieuwe remschijven. |
|
|
|
omdat m'n remschijven bijna op zijn ga ik dus nieuwe moeten kopen.
hoe zit dit bij de belgische keuring? kan ik gewoon een setje op ebay kopen en monteren? uiteraard gemaakt voor een vectra B met zelfde afmetingen als origineel?
ik had deze gezien van Brembo
geventileerd en geperforeerd. origineel zijn ze enkel geventileerd.
maar mag dit wel voor de keuring?
groeten |
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Zo 31 Mei 2009, 23:49 Onderwerp: |
|
|
|
volgens mij mag je niks doen in belgie om je remmen te verbeteren, ze hebben denk ik liever daar dat je tegen de auto voor je op knalt dan tegen de auto achter je _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| jelle1982 Advanced Member
| Geregistreerd op: 9 April 2009 | Posts: 647 | Woonplaats: aalst, belgië |
|
Geplaatst: Ma 1 Jun 2009, 0:09 Onderwerp: |
|
|
|
zou het ook niet weten?? zou het trouwens een belachelijke regel vinden moest dat niet mogen... |
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Ma 1 Jun 2009, 10:11 Onderwerp: |
|
|
|
Kun je die zelf monteren? Want volgens mij zit je ook met het vloeistofsysteem. Als je er lucht in krijgt is dit zeer gevaarlijk. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 1 Jun 2009, 11:04 Onderwerp: |
|
|
|
Remschijven zijn redelijk simpel zelf te monteren.
Het lastigste is het GOED ontluchten van het hele systeem,
maar dat is een kwestie van systematisch werken, bij voorkeur
met twee man of met een perslucht- of vacuüm-ssteem. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Ma 1 Jun 2009, 15:53 Onderwerp: |
|
|
|
Normaal gesproken hoef je niet te ontluchten als je alleen schijven + blokken gaat vervangen. Wel als je ook gelijk je remklauwen een revisie geeft.
1 tip:
Geperforeerde schijven is bull*. Geperforeerde schijven hebben vooral nut bij gewichtsbesparing, maar bij de kleine standaard maat heeft dat eigenlijk helemaal geen nut en kan het misschien zelfs wel kwaad. De gaten kunnen bij stevig gebruik ook haarscheurtjes krijgen, iets dat ik bij menig wagen al heb gezien.
Beste koop je gewoon een goede geventileerde schijf met groeven erin, zoals deze:
_________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 1 Jun 2009, 18:52 Onderwerp: |
|
|
|
Ontluchten is WEL nodig, want om de blokken te kunnen plaatsen moet je de zuigers terugpersen in de
klauwen end aarbij loop je kans dat er luchtbelletjes de leidingen in komen als je alles weer onder druk zet.
Die kans is klein, maar het gaat wel om je remmen, die zijn zelfs belangrijker dan je aandrijving! _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Ma 1 Jun 2009, 20:45 Onderwerp: |
|
|
|
Onzin, ontluchten is niet nodig. Als bij het terugpersen van de zuiger lucht in de leiding komt was er al iets mis met de remmerij of zat er te weinig vloeistof in.
Ik heb al heel wat remblokken vervangen en daarbij nooit hoeven ontluchten. _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| rietveld Starting Member
| Geregistreerd op: 25 April 2009 | Posts: 36 | Woonplaats: Nieuwpoort |
|
Geplaatst: Di 2 Jun 2009, 7:56 Onderwerp: |
|
|
|
denk dat ik het best es ga vragen aan de keuring zelf |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 2 Jun 2009, 9:28 Onderwerp: |
|
|
|
Vraag het dan wel bij een ander station dan waar je laat keuren.
Geen slapende honden wakker maken enzo... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| rietveld Starting Member
| Geregistreerd op: 25 April 2009 | Posts: 36 | Woonplaats: Nieuwpoort |
|
Geplaatst: Di 2 Jun 2009, 10:28 Onderwerp: |
|
|
|
ga ikd oen. moet toch nog iets vragen voor nieuwe velgen. of ze de nieuwe maten berekenen op de maten in het gelijkvormigheidsattest of die dat er nu standaard opliggen (2 verschillende maten ) |
|
Naar boven |
|
|
| RN_style Silver Member
| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Vr 30 Apr 2010, 20:43 Onderwerp: |
|
|
|
spurlie schreef: |
Onzin, ontluchten is niet nodig. Als bij het terugpersen van de zuiger lucht in de leiding komt was er al iets mis met de remmerij of zat er te weinig vloeistof in.
Ik heb al heel wat remblokken vervangen en daarbij nooit hoeven ontluchten. |
Ontluchten is wel nodig, elke garagiest zegt dit, ofdat het nu een wagen brommer of moto is. heb dit vroeger ook moeten doen met mijn brommer, das niet gemakkelijk maar het lukt wel. Je moet dit doen omdat anders de kans is dat je blokken niet goed terug keren en weet ik veel wa nog allemaal....
Want bij mij zaten er nog luchtbelletjes in en toen werke dat nie zo heel goed
Weet zeker 1 ding: ontluchten is nodig _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Vr 30 Apr 2010, 22:03 Onderwerp: |
|
|
|
Vertel mij dan eens hoe er lucht in je leiding komt bij een gezond remsysteem wanneer je de zuiger terugduwt of op druk brengt? Waar moet deze lucht vandaan komen dan? Lucht ontstaat niet uit het niets.
Lucht in je systeem komt alleen als je remvloeistof te oud is en/of een rubber ring/kering/etc niet meer goed is. Oude remvloeistof kan bijvoorbeeld je kering aantasten. Bij het terugduwen en op druk brengen van de zuiger kan er lucht in het systeem komen wanneer de kering niet meer goed sluit, door vuil of slijtage.
Dus als er lucht in je remsysteem komt bij het vervangen van je blokken, meteen een revisie setje kopen om je klauwen te reviseren
Heb al behoorlijk veel blokken vervangen en na dit klusje nog nooit ontlucht. Vooral op het circuit had ik er zeker al iets van moeten merken dan!
Dat een garage je dat verteld geloof ik graag, kan die weer wat extra centen op de rekening zetten... _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| AudioSystemRolla Silver Member
| Geregistreerd op: 24 Juni 2009 | Posts: 1062 | Woonplaats: midden van NL |
|
Geplaatst: Za 1 Mei 2010, 7:14 Onderwerp: |
|
|
|
zolang je oliecircuit gesloten blijft ben ik het met spurlie eens
zodra je echter ergens het oliecircuit opend moet je ontluchten ..... _________________ d(>_<)b audio system does shake things up |
|
Naar boven |
|
|
| RN_style Silver Member
| Geregistreerd op: 31 Maart 2010 | Posts: 1631 | Woonplaats: (België) |
|
Geplaatst: Za 1 Mei 2010, 8:21 Onderwerp: |
|
|
|
Idd dat bedoel ik, neen garagiest heeft me dit niet vertelt dat hij geld mee verdien, ik moest de olie vergangen omdat mijn oliepijl te laag was en ook nieuw in moest... Dus ik deed dat en zoals hierboven omschijft wordt: zolang het oli circuit gesloten blijft geen probleem, eenmaal open dan moet je ontluchten.
Hij had me trouwens verteld hoe ik het moest doen dus zelf heeft hij er niets aan verdiend, juist een busje remolie _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|