Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Fire and Ice Junior Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2010 | Posts: 124 | Woonplaats: Katwijk Z-H |
|
Geplaatst: Za 21 Aug 2010, 22:59 Onderwerp: Golf MK2 vragen |
|
|
|
Wie weet wat er aan de hand is.
M'n olielampje blijft knipperen,
tot ik de koppeling intrap,dan is ie uit.
Hij knippert vaak erg onregelmatig op ritme van de motor.
Olie is op pijl.
Auto stottert soms,maar dat is denk ik een ontsteking probleem.
Hij zoemt niet,dat gebeurt wel vaak bij knipperen.
Ik heb eerder een Golf MK2 gehad waar het olielampje bleef knipperen,
van alles vervangen,maar deze knipperde wel gewoon regelmatig,
was wel een heel ander probleem.
Het gaat om de linker Golf,dit zijn mijn 2-ling Golfjes
_________________ VW Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 LC4V paars
VW Golf MK2 1.8i Fire and Ice 24-10-1990 LC4V paars
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 22 Aug 2010, 23:25 Onderwerp: |
|
|
|
Hoe is de staat van de olie en je filter?
Want een olielampje wil meestal zeggen dat er te weinig druk is
en dat kan komen door ene dichtgeklapt filter of te vuile olie... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Fire and Ice Junior Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2010 | Posts: 124 | Woonplaats: Katwijk Z-H |
|
Geplaatst: Ma 23 Aug 2010, 20:18 Onderwerp: |
|
|
|
Ik kwam zelf ineens op het idee dat de oliepomp misschien dichtzit? _________________ VW Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 LC4V paars
VW Golf MK2 1.8i Fire and Ice 24-10-1990 LC4V paars
|
|
Naar boven |
|
|
| Quattro Newbie
| Geregistreerd op: 18 Oktober 2010 | Posts: 7 | |
|
Geplaatst: Di 19 Okt 2010, 17:05 Onderwerp: |
|
|
|
alleen als je je koppeling intrapt gaat ie dus uit? dit wordt een verklaring die ik zelf vaag vind, maar als je de koppeling intrapt, dan trap je de krukas weg. een van de vijf krukas lagers heeft aan beide kanten een kraag, de deze kracht opvangt. bij het intrappen van je koppeling druk je dus de speling eruit. als een lager erg versleten is dan kan ie zoveel druk verliezen dat de oliedruk te laag wordt, en aangezijn het ook op het ritme van je motor gaat... |
|
Naar boven |
|
|
| Quattro Newbie
| Geregistreerd op: 18 Oktober 2010 | Posts: 7 | |
|
Geplaatst: Di 19 Okt 2010, 17:07 Onderwerp: |
|
|
|
oh ja, te dunne, versleten, of te hete olie verergert het effect van versleten lagers, omdat de olie makkelijker wellekt door de speling |
|
Naar boven |
|
|
| Fire and Ice Junior Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2010 | Posts: 124 | Woonplaats: Katwijk Z-H |
|
Geplaatst: Di 19 Okt 2010, 18:21 Onderwerp: |
|
|
|
sorry...wist niet dat dit topic nog open stond
De Golf is inmiddels verkocht,er zat een verkeerde oliedruk schakelaar in. _________________ VW Golf MK2 1.8i Fire and Ice 02-11-1990 LC4V paars
VW Golf MK2 1.8i Fire and Ice 24-10-1990 LC4V paars
|
|
Naar boven |
|
|
|
|