Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| mookbreda Starting Member
| Geregistreerd op: 29 Maart 2010 | Posts: 92 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Do 22 Dec 2011, 18:31 Onderwerp: Xenon of niet ? |
|
|
|
Hoi , ik ben aan het kijken voor xenon voor in mijn auto seat ibiza stella uit 2004 .
je heb zoveel verschillende het liefst wil ik wit met een blauwe gloed , ziet er wel leuk vind ik .
Ik heb 4 maanden geleden me alarm in laten bouwen in ettenleur die het perfekt doet , die bood het ook aan om xenon in te bouwen voor het inbouwen vroeg hij niet zo heel veel , en het setje xenon lichten zijn ook niet zo heel duur 120 euro via deze site http://www.spy-europe.nl/epages/61657728.sf/nl_NL/?ObjectPath=/Shops/61657728/Products/XV006 .
Hij bouwt heel veel spullen in via spy , ik moet zeggen dit is nu de 2e auto waar ik een spy alarm in heb zitten en werkt perfekt , maar hoe de xenon werkt weet ik niet bij hun .
op de site die ik net door gaf staat ook bij dim/groot licht bij mij lijkt dat dan heel me verlichtig vernieuwd is ?
Als de alarm 1 keer het begeefd is niet zo erg maar als ik op de snel weg zit en de lampen begeven het vind ik wel erg daarom deze topic .
Of de volgende optie gewoon nieuwe H4 lampen erin die meer licht opbrengst hebben en geen xenon alleen ik denk dat er geen normale lampen zijn die even fel zijn als de xenon ?
iemand die me verder kan helpen ? |
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Do 22 Dec 2011, 19:54 Onderwerp: |
|
|
|
Xenonlampen hebben een langere levensduur dan halogeenpitten.
Inbouwen is eventueel prima zelf te doen. Verwacht er geen problemen mee. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 23 Dec 2011, 0:04 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb wel gehoord van problemen met die H4 pitten die 1 xenonlamp hebben per pit, met een mechanische omschakeling tussen groot- en dimlicht. Dan zou ik eerder gaan voor echte dual xenon, met 2 aparte lampen per pit voor groot- en dimlicht. Maar die kosten wel een stuk meer.
Halogeenlampen met grotere lichtopbrengst bestaan, die hebben een hoger wattage. Maar is heel sterk af te raden. Het stroomverbruik ligt dan ook een stuk hoger, en daar is de bekabeling van je auto niet op voorzien. Eveneens geven ze veel meer hitte af, en dat kan je lampunit om zeep helpen.
Met dit merk ben ik niet bekend, maar veel redelijk goedkope xenonsets werken prima. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| mookbreda Starting Member
| Geregistreerd op: 29 Maart 2010 | Posts: 92 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Vr 23 Dec 2011, 18:26 Onderwerp: |
|
|
|
Jaa ik wil het toch in laten bouwen hij vraag er paar tientjes voor en ik heb 2 jaar gerantie daarom .
en die 2 apartelampen per pit wat is daar de gemiddelde prijs van , en iemand mischien een voorbeeld? |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 24 Dec 2011, 20:03 Onderwerp: |
|
|
|
Hier duidelijk het verschil te zien.
Links bi-xenon (mechanische omschakeling), rechts dual xenon (2 aparte xenoncellen):
De prijs van dual xenon is meestal wel 1,5 keer zo duur, of nog iets meer. De exacte prijs verschilt uiteraard per merk. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|