Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Vracksche Newbie
| Geregistreerd op: 1 April 2005 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Apr 2005, 10:57 Onderwerp: Luchtfilters |
|
|
|
Wat voor een luchtfilter hebben jullie en wat vinden jullie ervan???
Geef je mening aub! |
|
Naar boven |
|
|
| williamrtd Advanced Member
| Geregistreerd op: 4 Januari 2004 | Posts: 541 | Woonplaats: rotterdam |
|
Geplaatst: Vr 1 Apr 2005, 14:29 Onderwerp: |
|
|
|
Ik een gewoon simpel ding van raceland....en die bevalt goed want heb hem gekocht voor de chrome behuizing... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Vr 1 Apr 2005, 14:44 Onderwerp: |
|
|
|
Heb je post verplaatst naar 'luchtfilters'. daar lijkt hij thuis te horen . |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 1 Apr 2005, 16:21 Onderwerp: |
|
|
|
En wat voor luchtfilter heb jij meneer de administrator?
'k heb zelf een K&N bolt-on (open) luchtfilter... Geeft erg lekker geluidje, maar op mijn motor (bijna standaard 1.4 carb) kan ik zeker niet van vermogenswinst praten, eerder van verlies. En vooral 's winters zou die eigenlijk eraf moeten, want 't mengsel bevriest gewoon als 't koud en vochtig is buiten en dan valt ie stil.
Maar dat kan bij jou anders zijn, de resultaten verschillen heel erg per auto, of beter gezegd per motorblok. En als je een ECU hebt die automatisch het mengsel regelt zul je er al meer aan hebben. En natuurlijk een goeie CAI erbij kopen/maken. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Vr 1 Apr 2005, 16:59 Onderwerp: |
|
|
|
haha oke, ik heb een standaard luchtfilter!
Zal met de tijd een k&n of Green inleg filter inkomen. |
|
Naar boven |
|
|
| Vracksche Newbie
| Geregistreerd op: 1 April 2005 | Posts: 2 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Apr 2005, 18:02 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
En wat voor luchtfilter heb jij meneer de administrator?
'k heb zelf een K&N bolt-on (open) luchtfilter... Geeft erg lekker geluidje, maar op mijn motor (bijna standaard 1.4 carb) kan ik zeker niet van vermogenswinst praten, eerder van verlies. En vooral 's winters zou die eigenlijk eraf moeten, want 't mengsel bevriest gewoon als 't koud en vochtig is buiten en dan valt ie stil.
. |
Kben van plan een K&n 57i kit te kopen voor mijn saxo...kzal toch ook geen zo'n problemen hebben of van jou zeker:s |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 1 Apr 2005, 18:03 Onderwerp: |
|
|
|
Tussen K&N en Green zijn overigens vaak discussies... De ene heeft betere ervaring met Green, de andere met K&N.
Die discussie blijkt vaak oneindig. Ze zijn beide goeie kwaliteit, echter op de ene motor is 't effect net iets anders dan op de andere... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Di 5 Apr 2005, 13:30 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb een Audi standaardfilter, heb ooit eens een rit gemaakt zonder filter om te proberen en het haalt niets uit (noch sneller, noch trager), zelfs de turbo spoolt niet sneller op. Maar ik rij dan ook rond met ouwen antiek _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 6 Apr 2005, 13:17 Onderwerp: |
|
|
|
Dat geintje hebben we eens met 'n Chevrolet gedaan, die werd er wel degelijk sneller van!
Maar doe 't alleen als 't blok naar de kloten mag, je zuigt immers alle vuil zo het blok in!! Dat filter is er niet voor niets. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Wo 6 Apr 2005, 15:12 Onderwerp: |
|
|
|
Dat kan ik wel geloven dat ie er sneller van wordt, op een groot blok maakt 1 of 2% aardig wat uit.
Bij mij is de hoeveelheid lucht die binnenkomt toch geregeld via de turbo, een filter vervangen of weglaten helpt dus enkel de turbo sneller op toeren komen en dat hebben we noch gezien, noch gehoord. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 11 Apr 2005, 7:06 Onderwerp: |
|
|
|
Nou ja, groot motorblok.. volgens mij bedoeld onze Jesse een Chevvy Corsica
2.2 liter 4 cilinder, en dan is 2% winst... ff denken, rond de 2,3 PK _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 11 Apr 2005, 15:42 Onderwerp: |
|
|
|
Sja 't oude filter zat ook potdicht, daarom was 't verschil ook wat groter waarschijnlijk... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| gti_styling84 Junior Member
| Geregistreerd op: 23 April 2005 | Posts: 102 | Woonplaats: Voorburg (Den Haag) |
|
Geplaatst: Za 23 Apr 2005, 8:32 Onderwerp: |
|
|
|
Het K&N filter van mij maakt wel wat verschil en het klinkt lekker agressief |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 28 Apr 2005, 12:55 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb home made open air, klinkt lekker, wint niet veel, alleen boven in de toeren merk ik dat ie wat makkelijker aan zn lucht komt en niet zo hard hoeft te zuigen om alle lucht door t oude rietje heen te zuigen dat er eerst op zat.
Next step: 4 throttle boddies? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|