Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Kabels, Diameters, Zekeringen
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Nissanmannetje
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 18 April 2010
Posts: 281
Woonplaats: Velsen Noord
PostGeplaatst: Ma 10 Jan 2011, 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Zie je wat ik nou bedoel  Laughing
_________________


Arguing on the internet is like running in the special olympics, even if you win, you're still retarded
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht MSN Messenger
hovic
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 12 Augustus 2010
Posts: 47
PostGeplaatst: Di 9 Aug 2011, 20:23    Onderwerp: Reageer met quote

Moet er nog vragen zijn, dan kan men ze ook evt. aan mij stellen hierover.
Wink Alhoewel ik vast niet de enigste HTS-er ben die rond loopt denk ik, maar toch...
In 45% van branden in auto's is het de verkeerde zekering/ verkeerd aangesloten.
In 90% van die gevallen is het een fout van de mens.
In 80% van die mensen is het onwetendheid.
In 100% van die onwetendheid was even navragen de oplossing geweest;-)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Mini_R53
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 7 Augustus 2012
Posts: 18
PostGeplaatst: Ma 13 Aug 2012, 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

Een te dikke kabel kan inderdaad niet. Maar je geeft meer geld uit, hebt meer gewicht, is moeilijker te leggen, etc. dus je hebt enkel maar nadelen geen voordelen.

Wat bedoel je met 2 uitgangen? 2 sets van links en rechts of gewoon enkel links en rechts?
Eerst kijken of er niet 1 van die 2 mono sub uitgang is.
Daarna kan je met y-splitters eventueel de andere versterkers aansluiten (let op, dan heb je geen fader meer)

Opmerking over de beginpost:
De dikte van de kabel is OOK afhankelijk van de lengte.
Men plaatst de zekering zo dicht mogelijk bij de bron, dat wil zeggen als het kan binnen de eerste centimeter, doen.
De waarde van de zekering wordt NIET bepaald door de dikte van de draad maar door het opgenomen vermogen. Een kleine lekstroom kan al brand veroorzaken.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 14 Aug 2012, 17:01    Onderwerp: Reageer met quote

Mini_R53 schreef:
De waarde van de zekering wordt NIET bepaald door de dikte van de draad maar door het opgenomen vermogen.

Indien je één hoofdkabel legt om meerdere apparaten te voeden, bereken je de zekeringen in het verdeelblok inderdaad op de opgenomen vermogens.
De hoofdzekering ook, maar het blijft zeer belangrijk het maximumvermogen die de kabel veilig kan hebben (afhankelijk van dikte en lengte) niet te overschreiden. Beide factoren zijn dus belangrijk om rekening mee te houden, te hoog afzekeren neemt weer een stuk veiligheid weg.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Wo 29 Aug 2012, 13:59    Onderwerp: Reageer met quote

Pfff...

De laatste reactie was een JAAR oud...
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> ICE Algemeen Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3
Pagina 3 van 3

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB