Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| neonboer96 Newbie

 | Geregistreerd op: 19 Februari 2014 | Posts: 7 | Woonplaats: midden delfland ZH |
|
Geplaatst: Wo 19 Feb 2014, 18:14 Onderwerp: nieuwe einddemper installeren |
|
|
|
Beste Car Tuning Forum,
Ik ben van plan oom binnenkort op autostyle.nl een xhaust uitlaat systeem te kopen maar hoe installeer je die? is dat met een klem of moet je lassen?
alvast bedankt
P.S. zelf brulpijp maken op zijn pools: http://www.youtube.com/watch?v=FmNolu_ZUpk _________________ Chrysler Neon '96 2.0 |
|
Naar boven |
|
 |
| supercoolboy Junior Member

 | Geregistreerd op: 30 Juni 2011 | Posts: 440 | |
|
Geplaatst: Do 20 Feb 2014, 14:52 Onderwerp: |
|
|
|
xhaust je bedoelt denk ik exhaust en dat is het zelfde als uitlaat
En bedoel je dan gewoon een einddemper of compleet van het motorblok naar de einddemper? dus het hele systeem. |
|
Naar boven |
|
 |
| neonboer96 Newbie

 | Geregistreerd op: 19 Februari 2014 | Posts: 7 | Woonplaats: midden delfland ZH |
|
Geplaatst: Do 20 Feb 2014, 19:00 Onderwerp: |
|
|
|
nee alleen einddemper voor het geluid _________________ Chrysler Neon '96 2.0 |
|
Naar boven |
|
 |
| supercoolboy Junior Member

 | Geregistreerd op: 30 Juni 2011 | Posts: 440 | |
|
Geplaatst: Do 20 Feb 2014, 23:29 Onderwerp: |
|
|
|
neonboer96 schreef: |
nee alleen einddemper voor het geluid |
Hoe ver ik weet kan je een einddemper gewoon vastzetten met bouten en moeren maar er moet ook een pakking tussen dacht ik.En natuurlijk ophang beugels. |
|
Naar boven |
|
 |
| neonboer96 Newbie

 | Geregistreerd op: 19 Februari 2014 | Posts: 7 | Woonplaats: midden delfland ZH |
|
Geplaatst: Za 22 Feb 2014, 0:18 Onderwerp: |
|
|
|
supercoolboy schreef: |
neonboer96 schreef: |
nee alleen einddemper voor het geluid |
Hoe ver ik weet kan je een einddemper gewoon vastzetten met bouten en moeren maar er moet ook een pakking tussen dacht ik.En natuurlijk ophang beugels. |
Supercoolboy, helemaal goud hier schiet ik wat mee op! (foto's uploaden werk niet helemaal ze komme nog) _________________ Chrysler Neon '96 2.0 |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Za 22 Feb 2014, 14:04 Onderwerp: |
|
|
|
Een universele demper is vaak aanpassen (en dus lassen) en een pasklare demper is een kwestie van oude er onder vandaan en nieuwe erop (met een nieuwe pakking tussen de flensen)
Houdt er wel rekening mee dat, gezien de leeftijd van je auto, het een hel kan zijn om de bouten los te krijgen. Bij mijn Colt moest ik de bouten afbreken om het los te krijgen. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| supercoolboy Junior Member

 | Geregistreerd op: 30 Juni 2011 | Posts: 440 | |
|
Geplaatst: Ma 24 Feb 2014, 21:19 Onderwerp: |
|
|
|
Chaoth schreef: |
Een universele demper is vaak aanpassen (en dus lassen) en een pasklare demper is een kwestie van oude er onder vandaan en nieuwe erop (met een nieuwe pakking tussen de flensen)
Houdt er wel rekening mee dat, gezien de leeftijd van je auto, het een hel kan zijn om de bouten los te krijgen. Bij mijn Colt moest ik de bouten afbreken om het los te krijgen. |
Neonboer96 luister maar naar Chaoth hij heeft er meer verstand van dan mij haha, en Chaoth klopt is indd een hel met oudere auto's heb met 3 man aan een uitlaat gehangen van een daihatsu move dat ding was verrot maar die uitlaat wou niet los haha. |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Di 25 Feb 2014, 11:37 Onderwerp: |
|
|
|
Gelukkig waren bij mijn Colt de bouten zo gaar dat ze redelijk makkelijk afbraken Gewoon met volle gewicht aan gaan hangen
De bouten zaten gelukkig in de oude demper, dus hoefde ik ze niet uit de middenpijp te boren. Daarna was het een kewstie van ff netjes schuren, nieuwe pakking er tussen en met nieuwe bouten + moeren vastzetten. Dit was wel een autospecifieke einddemper, dus bevestigingspunten kwamen ook overeen met origineel. Daar zit je met een universele demper ook nog mee. Die moeten of aangepast worden of er nog op gelast worden... _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| supercoolboy Junior Member

 | Geregistreerd op: 30 Juni 2011 | Posts: 440 | |
|
Geplaatst: Di 25 Feb 2014, 14:56 Onderwerp: |
|
|
|
dat is inderdaad geluk hebben hahaha had ik dat die dag maar,maar neehoor ik kon in de pauze doorgaan met die rot uitlaat pfff maargoed waren mooie tijden toen haha. |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 25 Feb 2014, 19:01 Onderwerp: |
|
|
|
supercoolboy schreef: |
Neonboer96 luister maar naar Chaoth hij heeft er meer verstand van dan mij haha, en Chaoth klopt is indd een hel met oudere auto's heb met 3 man aan een uitlaat gehangen van een daihatsu move dat ding was verrot maar die uitlaat wou niet los haha. |
Dan is die niet oud genoeg!
Bij mijn '89 Escortje hing indertijd nog de fabrieksuitlaat eronder. Wist ik niet, tot die in 2004 besloot op de weg te blijven liggen toen de auto vooruit ging
Maar idd, vastgeroeste bouten kunnen een hel zijn, afhankelijk van hoe rot ze beginnen worden of hoe massief ze van binnen nog zijn. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

 | Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Wo 26 Feb 2014, 12:13 Onderwerp: |
|
|
|
Dat vond de uitlaat van de 106 van mijn vrouw ook leuk om te doen op de snelweg! En die auto was uit 2003!  _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| RemyG Newbie

 | Geregistreerd op: 4 Maart 2014 | Posts: 6 | Woonplaats: Hulst |
|
Geplaatst: Di 4 Mrt 2014, 7:48 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ga er vanmiddag ook voor Laser einddemper er onder en de midden demper weg word ook geknutsel ben in bezit van mijn project Honda civic Hatchback IV 5deurs van 1995 dus dat word weer zoals altijd slijpen  _________________ Bedenk dat de ark door amateurs werd gebouwd, en de titanic door professionals. |
|
Naar boven |
|
 |
| supercoolboy Junior Member

 | Geregistreerd op: 30 Juni 2011 | Posts: 440 | |
|
Geplaatst: Za 8 Mrt 2014, 22:56 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
supercoolboy schreef: |
Neonboer96 luister maar naar Chaoth hij heeft er meer verstand van dan mij haha, en Chaoth klopt is indd een hel met oudere auto's heb met 3 man aan een uitlaat gehangen van een daihatsu move dat ding was verrot maar die uitlaat wou niet los haha. |
Dan is die niet oud genoeg!
Bij mijn '89 Escortje hing indertijd nog de fabrieksuitlaat eronder. Wist ik niet, tot die in 2004 besloot op de weg te blijven liggen toen de auto vooruit ging
Maar idd, vastgeroeste bouten kunnen een hel zijn, afhankelijk van hoe rot ze beginnen worden of hoe massief ze van binnen nog zijn. |
Hahaha dat kan ook nog inderdaad. |
|
Naar boven |
|
 |
|
|