Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Tips gezocht voor wat extra pktjes
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
 
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
JTW Engineering
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 7 Augustus 2010
Posts: 8
Woonplaats: Oosterhout
PostGeplaatst: Za 7 Aug 2010, 10:32    Onderwerp: Re: tips gezocht voor wat extra pktjes Reageer met quote

Chippen is een pre. Laat je motor ademen, lucht filter, uitlaat, etc. Een dunner verpakking voor het cylinderkop installeren. Voor PK per euro, nitrous oxide?! Doe maar 150pK jets, dan heb je echte een kick. Je kunnen ook je achter stoelen uitwerpen, zoveel mogelijk gewicht uitwerpen.

Voor de paar harde knallen, je kan een (te) groot uitlaat installeren, maar verliest je wat pk. Of je timing verkeerd maken(!) Maar ik zou dit niet doen!

vectra4life schreef:
hallo.


ik heb eventjes een vraag,
zijn er manieren om niet al te duur extra pk te winnen op een opel vectra 1.8I uit 1995?..
en hoe kan ik als ik plankgas geef en daarna gas loslaat een paar harde knallen krijgen?
hoop snel wat van jullie te horen!

_________________
Custom CNC machining
JTWengineering.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Louwie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 September 2010
Posts: 775
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Zo 17 Okt 2010, 8:55    Onderwerp: Reageer met quote

misschien een beetje lullig wat ik nou gaat zegge maaree.....
vectra is al niet een hele snelle auto...

uhmm tja koop een andere  Laughing iets met minder gewicht ofzo.
_________________
member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.

                 Proud To Be Different
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Quattro
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 18 Oktober 2010
Posts: 7
PostGeplaatst: Di 19 Okt 2010, 16:25    Onderwerp: Reageer met quote

het is een beetje lastig altijd met dat opvoeren, namelijk als je geen turbo hebt kan je je auto ook niet opvoeren (tenminste niet voor weinig) goedkope en makkelijke aanpassingen doen, zelfs chiptuning, haalt zo weinig uit dat je het verschil haast niet merkt. ik heb zelf ook een motor zonder turbo, maar daar moet er ook een op, of andere motor in, want dan kun je veel verder gaan dan wat je anders zou winnen met dure nokkenassen, geflowde kanalen en dat soort ingrepen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
hovic
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 12 Augustus 2010
Posts: 47
PostGeplaatst: Vr 5 Aug 2011, 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Waarom roepen garages dat cold-air-intake beter is? Mijn filter zit vooraan bovenin mijn motorkap.
Is in dat geval een idee om een klein gaatje in de luchtinlaatslang (vlak bij de motor) te maken en een temperatuurmeting te doen (-50-150C temp meter) en dan te proberen wat koelere lucht geeft?
Ik begrijp overigens dat Jappen massflowsensors inbouwen. Maar koelere lucht zorgt wel voor grotere %zuurstof, dus ik vraag mij (als newbe) echt sterk af of het nu wel of geen resultaat geeft.
De één zegt van wel, de ander van niet.
Bij motor-filters.nl ofzo kun je GREEN kitjes kopen. Dit zijn met RVS inlaatstuk en komen op €250,=
Je hebt deze ook met silecone die kost €142, maar geven mij het gevoel dat daar meer warmte overgedragen wordt door de omgeving.
Maar is het nu wel of geen goede investering?
Ik heb een vtec blok, draait 10000rpm (8.5 tot rood, 1500 rood), ik hoor Jesse over sneller in hogere toeren.
Heeft het daarom al voor mijn auto een goed effect?

Heeft iemand een creatief idee hoe ik dit kan meten?
Dus wat zou een goede test zijn (heb in een straal van 100km  geen dyno) om te testen of een GREEN filter wel of geen effect heeft?

Is het aanpassen van bougies (betere ontsteking..?) een goed idee? En zoja, hoe pak ik dat aan?


Groet, John
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Kaya Design
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 12 Januari 2011
Posts: 416
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Za 6 Aug 2011, 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

k zal me als ik jou was ff op een honda forum aanmelden en daar wat vragen stellen.
hun zijn egt honda gericht bezig dus weten hun precies wat je wel en niet kan doen met die blokken.
en als je zegt dat je meer pk's eruit wil halen komen ze zoiezo wel met advies Wink

aangezien ik zowat elke honda die ik ken met een cold-air-intake zie rijden denk ik wel dat het werkt.
de meeste trekken het filter door tot rechts onder bij de voorbumper en boren daar een paar gaten voor nog meer lucht Smile
en bougie's kunnen idd ook een hoop goedmaken. maar daar weet ik niet zo heel veel over.

weet alleen dat voor mijn blok (Mitsubishi 4G63) niet de dure platium dingen, maar juist de NGK BPR6ES de beste bougie is.
kost 4 euro per stuk zoiets Very Happy
_________________
KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 6 Aug 2011, 23:56    Onderwerp: Reageer met quote

Trap overigens niet in die verkooptruuks van bougies met speciale vorm electroden, dubbele vonk, vonkverbreders, enz... Allemaal flauwekul, normale bougies zijn prima. Heb zelf met NGK ook de beste ervaringen.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Louwie
Advanced Member
Advanced Member
Geregistreerd op: 16 September 2010
Posts: 775
Woonplaats: Den Haag
PostGeplaatst: Do 9 Aug 2012, 13:21    Onderwerp: Reageer met quote

hovic schreef:
Waarom roepen garages dat cold-air-intake beter is? Mijn filter zit vooraan bovenin mijn motorkap.
Is in dat geval een idee om een klein gaatje in de luchtinlaatslang (vlak bij de motor) te maken en een temperatuurmeting te doen (-50-150C temp meter) en dan te proberen wat koelere lucht geeft?
Ik begrijp overigens dat Jappen massflowsensors inbouwen. Maar koelere lucht zorgt wel voor grotere %zuurstof, dus ik vraag mij (als newbe) echt sterk af of het nu wel of geen resultaat geeft.
De één zegt van wel, de ander van niet.
Bij motor-filters.nl ofzo kun je GREEN kitjes kopen. Dit zijn met RVS inlaatstuk en komen op €250,=
Je hebt deze ook met silecone die kost €142, maar geven mij het gevoel dat daar meer warmte overgedragen wordt door de omgeving.
Maar is het nu wel of geen goede investering?
Ik heb een vtec blok, draait 10000rpm (8.5 tot rood, 1500 rood), ik hoor Jesse over sneller in hogere toeren.
Heeft het daarom al voor mijn auto een goed effect?

Heeft iemand een creatief idee hoe ik dit kan meten?
Dus wat zou een goede test zijn (heb in een straal van 100km  geen dyno) om te testen of een GREEN filter wel of geen effect heeft?

Is het aanpassen van bougies (betere ontsteking..?) een goed idee? En zoja, hoe pak ik dat aan?


Groet, John


CAI cold air intake kan wel degelijk meer pk's toenemen als deze goed is gemonteerd en op de beste plek.

Zoals maak gaten in de voorbumper rechts geloof ik en plaats daarachter je openluchtfilter. wel met buizen naar boven naar je inlaat dan werkt deze het beste Zoveel mogelijk koudenlucht je inlaat in laten komen.

Als je gewoon een openluchtfilter direct in de motorruimte neer ploft kan je erop wachten dat deze niet werkt het klinkt alleen leuk en daar houd het mee op.
_________________
member of KayHard Motorsports -> Japanese: KaiHado Motospotsu.

                 Proud To Be Different
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
johngtt
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 11 Mei 2013
Posts: 2
Woonplaats: tilburg
PostGeplaatst: Za 31 Aug 2013, 14:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ga een avondje op markplaats zoeken naar een C20LET  blok prop die in je vectra en klaar.

Past ''meestal'' 1 op 1.

Kost je minder dan al die ALL SHOW BUT NO GO troep.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Florence42
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 26 Januari 2021
Posts: 1
PostGeplaatst: Do 28 Jan 2021, 6:09    Onderwerp: Reageer met quote

h.lamphen schreef:
jah oke
maar als je de open filter gewoon bloot voor in de bumper legt heb  geen vermogens winst eerder verlies
+ dat je l filter vuil word en nat en doordat je filter ingeolied word gaat meestal je lmm eraan

dan moet je al een kast maken en naar die kast koude lucht heen leiden
maar het volume en die geluids buffer wat er tussen zit zijn heel belangrijk
is geen onzin !! zijn niet gewoon milieu eisen


mijn test ervaring is dat je met een open filter meestal meer pk's verliest dan dat je wint
bovenin misschien 5 pk winst
onderin 10 pk verlies

dus wat heb je liever   Question

5 pk extra       2000 toeren lang   (piekje)
of 10 pk extra  4000 toeren lang


MVG
H.lamphen
www.tuningfactory.nlrembourser crédit

Hallo, weet je zeker dat als we het open filter aan de voorkant van de bumper blootleggen, we geen vermogenswinst zullen verliezen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats Reactie    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB