Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Focus I en II

 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
stompinne
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 27 Mei 2005
Posts: 1
PostGeplaatst: Vr 27 Mei 2005, 22:26    Onderwerp: Focus I en II Reageer met quote

Yeps, ik ben niet echt een auto/tunefreak, maar een newbie op gebied van auto's.  Maar ik had graag een vraagske gesteld hier aan de experts.  

Ik bechik over een Focus I 1.8 diesel 90pk.  Ben daar zeer tevreden over, da trekt snel op zelfs aan een lage 1000 toeren.

Heb nu een Focus II 1.8 diesel '100pk', aangeschaft als 2de wagen.  Andere motor zit daarin, maar zonder die echte agressiviteit van't vorige model.  Je moet dieper opt pedaal drukken, hogere toeren draaien, om min of meer dezelfde acceleratie te krijgen.  Rijdt helemaal anders van de Focus I.

Nu is mijn vraag: kan daaraan gesleuteld worden om diezelfde agressieve punch te krijgen zoals bij de Focus I?  Zoja, wat moet daaraan veranderd worden?  Zijn da drastische ingrepen?  Hoeveel kost zo iets?. enz....?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Richard_GTT
Forum Admin
Forum Admin
Geregistreerd op: 15 Juli 2003
Posts: 1399
Woonplaats: Brabant, Nederland
PostGeplaatst: Za 28 Mei 2005, 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

Allereerst welkom mede focus coureur Razz!

Heb zelf ook een Focus I, en laatst gereden in een II dus, en inderdaad, die rijd veel anders. Die 'agressiviteit' waar je over praat miste ik ook. Die is er gewoon uit. Denk dat er wel iets aan te doen is, maar het blijft natuurlijk een totaal andere auto...dat is gewoon zo..(helaas:P)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Za 28 Mei 2005, 16:03    Onderwerp: Reageer met quote

Welkom op Car Tuning Forum! Zwaai

Kan inderdaad zoals Richard zegt, dat ze de nodige aanpassingen gedaan hebben en de auto heel anders rijdt.
Wil je wat meer aggressiviteit zou ik 't bekijken als 'n beginnend tuning projectje!
Begin bijvoorbeeld met inlaat en uitlaat te verbeteren. Ander luchtfilter en complete nieuwe uitlaatlijn.
Is je budget zeer groot zou je een Turbo kunnen overwegen, dan zal die zeker aggressiever rijden!
En als laatste dan chippen! Best als laatste doen, zodat je een chip hebt gemaakt voor de motor zoals ie dan is, dan heeft ie veel meer effect dan op een standaardmotor.
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Murcielaygo
Moderator
Moderator
Geregistreerd op: 18 Juli 2003
Posts: 4497
PostGeplaatst: Za 28 Mei 2005, 19:06    Onderwerp: Reageer met quote

Het zal wel zo zijn dat de motoren practisch gelijk zijn en dat de
extra 10pk voornamelijk uit het motormanagement voortkomt...

Zoals ik al vaker gezegd heb is een motor afgesteld op compromissen;
wil je meer van het ene, dan moet je inleveren op het andere...

Bij de Focus II kan dus de agressiviteit wel eens ingeleverd zijn voor die
extra 10pk... Dus een hogere topsnelheid voor een tragere acceleratie...

Is mijn gok de juiste dan zal chiptunen misschien die agressiviteit wel terugbrengen,
maar dan zul je vrijwel onherroepelijk moeten inleveren aan topsnelheid.
_________________
JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Pagina 1 van 1

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB