Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Becks Newbie
| Geregistreerd op: 3 Januari 2004 | Posts: 16 | Woonplaats: Spijkenisse |
|
Geplaatst: Za 3 Jan 2004, 0:40 Onderwerp: Olielampje VW Golf GTI?? |
|
|
|
Hallo, ik heb een probleem;
Als mijn motor warm is gaat, zodra ik de koppeling intrap, mijn motor terug naar onder de 1000 toeren en daarna gelijk weer naar de 1000 toeren, zodra ik de koppeling intrap gaat ook mijn olielampje knipperen, dit stopt pas weer zodra ik de koppeling loslaat en dus rij...
Ik zat aan de oliepomp te denken, iemand een idee wat het probleem kan zijn?
BvD Martijn _________________ -------------------------------------------------------
If loyalties must be broken,
If the lines must be crossed,
Do it fast,
Do it furious!! |
|
Naar boven |
|
|
| hansi Starting Member
| Geregistreerd op: 21 December 2003 | Posts: 29 | |
|
Geplaatst: Za 3 Jan 2004, 22:09 Onderwerp: |
|
|
|
raar.omdat de koppeling en de oliepomp niets met mekaar te maken hebben.
dat in toeren zakken kan zijn omdat ie meer weerstand ondervindt van t een of ander.(terwijl,normaal de toeren zouden moeten stijgen bij intrappen koppeling omdat dan de plaat en de bak niet meer mee draaien)
is t wel t oliedruklampje,of een (rem)oliepeil lampje,omdat t kan zijn dat je koppeling op je rem systeem zit,dus van t zelfde reservoir gebruik maakt.
is de vloeistof net op peil en bedien je je koppeling(dus olie in leiding naar werkcylindertje) is de olie beneden pijl. en dan kan t zijn dat er een lamje gaat branden.
hoeveel km heeft je auto gelopen? |
|
Naar boven |
|
|
| Becks Newbie
| Geregistreerd op: 3 Januari 2004 | Posts: 16 | Woonplaats: Spijkenisse |
|
Geplaatst: Za 3 Jan 2004, 22:27 Onderwerp: |
|
|
|
290.000, ik zit sowieso al aan een nieuwere motor te denken, of deze laten reviseren, enig idee wat totaal laten reviseren kost? _________________ -------------------------------------------------------
If loyalties must be broken,
If the lines must be crossed,
Do it fast,
Do it furious!! |
|
Naar boven |
|
|
| hansi Starting Member
| Geregistreerd op: 21 December 2003 | Posts: 29 | |
|
Geplaatst: Zo 4 Jan 2004, 10:58 Onderwerp: |
|
|
|
als je t reviseren zelf kan is t nog te overzien.
uitbesteden is veel duurder.
maar t hangt ervan af wat er allemaal versleten is.
of de ovaalheid van de cilinderboring nog goed is.
zijn de zuigers niet teveel en verkeerd afgesleten.
lagerschalen.
kleppen/klepzittingen
dat kun je allemaal met speciale apparatuur opmeten.
voor t olie verbruik zou ik zowieso klepseals en zuigerveren vervangen.
dan de lagerkappen controleren(krukas en drijfstang),oliepomp controleren , de kleppen schoonschuren en inslijpen.en alle pakkingen en keeringen vervangen.
als je voor niet veel een 16 klepper gti blok op de kop kan tikken (niet letterlijk!!) kun je die laten reviseren en en kun je nog gewoon met je auto rijden tot dat blok klaar is. |
|
Naar boven |
|
|
| Becks Newbie
| Geregistreerd op: 3 Januari 2004 | Posts: 16 | Woonplaats: Spijkenisse |
|
Geplaatst: Zo 4 Jan 2004, 11:33 Onderwerp: |
|
|
|
En als ik dus een 16v blok koop en die wil laten reviseren, aan hoeveel €uri moet ik dan denken.... k blijf n youngster qua cashflow natuurlijk _________________ -------------------------------------------------------
If loyalties must be broken,
If the lines must be crossed,
Do it fast,
Do it furious!! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 4 Jan 2004, 16:21 Onderwerp: |
|
|
|
Sowww je hebt al behoorlijk wat km's erop zitten dan! Denk dat 't na zo'n levensduur wel goed kan dat een blok aan revisatie toe is.
Exacte prijzen kan ik je niet zeggen, zul je bij een bedrijf moeten vragen die dat doen (tenzij je het zelf kan natuurlijk)
't zal alleszins niet goedkoop zijn vrees ik, maarja ligt er ook weer aan hoever je gaat _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Becks Newbie
| Geregistreerd op: 3 Januari 2004 | Posts: 16 | Woonplaats: Spijkenisse |
|
Geplaatst: Zo 4 Jan 2004, 18:08 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb t nog nooit gedaan, maar wie weet dat ik t wil proberen, of dan een nieuw blok koop en daarmee op mn gemak aan de slag ga en zolang gewoon dit blok oprij....
Suggesties?? _________________ -------------------------------------------------------
If loyalties must be broken,
If the lines must be crossed,
Do it fast,
Do it furious!! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 4 Jan 2004, 19:28 Onderwerp: |
|
|
|
Dat laatste is natuurlijk op zich een goeie optie, omdat je niet alles in één keer hoeft te doen en er rustig aan kunt werken terwijl je gewoon vervoer hebt. En issie uiteindelijk klaar zal het des te beter bevallen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Becks Newbie
| Geregistreerd op: 3 Januari 2004 | Posts: 16 | Woonplaats: Spijkenisse |
|
Geplaatst: Zo 4 Jan 2004, 19:30 Onderwerp: |
|
|
|
Is t erg moeilijk en ingewikkeld? ik kan altijd hulp vragen van een vriend, die heeft er wel verstand van, maar wil t liever zelf proberen, tips, suggestes ofzo?? _________________ -------------------------------------------------------
If loyalties must be broken,
If the lines must be crossed,
Do it fast,
Do it furious!! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 4 Jan 2004, 20:18 Onderwerp: |
|
|
|
'k heb er zelf helaas geen verstand van... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| hansi Starting Member
| Geregistreerd op: 21 December 2003 | Posts: 29 | |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 18:58 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb zelf mn bmw blok (6 in lijn)gereviseerd en ingebouwd en ik vond t wel meevallen.
moet er wel bijzeggen dat ik (leerling)monteur ben!
maar je hebt wel onderdelen nodig als een zuigerpers,zuigerveertang,klepveertang en micrometer en verder een hoop normaal gereedschap.
t komt erop neer.
bak eraf>distririem los>kop eraf>carterpan eraf>drijfstangen los>krukas eruit>zuigers eruit.
in t kort.
dan moet je alle toleraties op meten,alle pakkingen en keeringen vervangen,oliepomp checken,nieuwe zuigerveren evt nieuwe drijfstang/kruk-as lagerschalen.
kleppen schuren en inslijpen,nieuw koppelingsplaatje(zaak ligt toch open)
nieuwe ditririem+spanrol,nieuwe v snaar ,evt nieuwe waterpomp.
nieuwe bougies.
prijzen grof geschat:
voor alle pakkingen en keeringen ben je sowieso al 200 euro kwijt.
koppelingsplaat 100 euro.
distririem 25,spanrol 25 v snaar 10
lagerschalen 75 kruk,of drijfstang)
zuigerveren 100
t zijn niet zon grote bedragen maar tikt toch aan.
ik ben in totaal 500 kwijt geweest voor revisatie.maar heb wel een hoop korting (40% ofzo) en alles zelf gedaan. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 2 Feb 2004, 19:29 Onderwerp: |
|
|
|
Als je dan toch bezig bent, dan kun je hem ook licht op boren, de kop vlakken, de klepzetels uitslijpen, grotere kleppen monteren, de poorten flowen, hoge compressie zuigers erin hangen, lichtgewicht drijfstangen erin stoppen en je zou op zoek kunnen gaan naar een andere krukas om de slag te vergroten... dan kom je uit bij een iet wat grotere cilinder inhoud.
Ook zou je je een andere auto kunnen overwegen, misschien iets waar niet in elke straat 10 van staan, maarja, dat is questie van smaak, ik heb liever iets dat bijna niemand heeft, en waar nog nooit aan gesleuteld is door tuners (of iig niet zo veel). Heb opbouwen van onderdelen die gekocht zijn kan iedereen met een groot genoege beurs, maar inventief zelf parts maken, aanpassen, het blok écht aanpassen zoals de kop bewerken, dat onderscheid de échte tuner van de ricer maar goed, das mijn mening _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| hansi Starting Member
| Geregistreerd op: 21 December 2003 | Posts: 29 | |
|
Geplaatst: Ma 2 Feb 2004, 20:55 Onderwerp: |
|
|
|
ja vin ik ook,moet je t alleen wel kunnen en er t gereedschap + de tijd voor hebben. |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 2 Feb 2004, 23:27 Onderwerp: |
|
|
|
Kennis doe je op, gereedschap kun je kopen en tijd maak je _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Richard_GTT Forum Admin
| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Di 3 Feb 2004, 9:47 Onderwerp: |
|
|
|
Mooie zin Max ! |
|
Naar boven |
|
|
|
|