Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 4 Mei 2007, 19:48 Onderwerp: Terug van revisie |
|
|
|
M'n bakkie is sinds vandaag terug van revisie, zal 'm alleen in de loop van volgende week nog 'n keer moeten laten keuren.
De motor loopt als 'n zonnetje, kan me niet herinneren dat die ooit zo soepel heeft gelopen. En dat houdt wel steek. Naast het onderblok is er alsnog een koprevisie bijgekomen, want de kleppen waren verbrand. Oorzaak die hiervan werd vastgesteld bleek veel te lang doorlopen op oude olie te zijn. Probleem waar die dus vanaf het begin sinds ik hem heb mee gelopen moet hebben en wat van kwaad naar erger geëvolueerd is, gezien die in mijn bezit altijd netjes elke 10.000km zijn beurt kreeg, vaak zelfs eerder al.
Maar goed de motor ben ik heel tevreden over nu!
Minder tevreden ben ik over de rest van de auto, en ik vraag me ernstig af wat ze er allemaal mee uitgespookt hebben
- M'n bestuurdersdeur, die altijd evenals de andere heel soepel open en dicht ging en in zijn slot viel, lijkt scheef te zitten of gezakt te zijn. Valt niet meer soepel in het slot, schuurt zelfs beneden. Is nu ineens optillen en dichtrammen
- Dezelfde deur is voorzien van 'n deukje aan de buitenste rand.
- Rubber anti-slip noppen lagen uit m'n alu pedalen (en die krijg je er niet gemakkelijk uit).
- Vloermatten aardig beschadigd, de stukken lagen over de vloer.
- M'n speakers had ik vantevoren express goed vastgezet en voorzien van hun beschermkappen. De speakers waren losgeschroefd en lagen zonder de afdekroosters gewoon over de vloer.
- Smerig was die al, dat weet ik. Maar ze hebben 'm met smeerhanden werkelijk overal vastgepakt waar het maar kon. Okee dit is nog het minst erge maar 'k noem het er toch even bij.
- Ook het interieur was ongelofelijk smerig.
Natuurlijk wist niemand ergens van, en toon het achteraf nog maar 'ns aan allemaal... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Vr 4 Mei 2007, 22:43 Onderwerp: |
|
|
|
Kan je garanderen dat ik, Freestyler en Max je auto schoon gehouden hadden...
Maar goed, fijn dat de bak weer rijdt! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 5 Mei 2007, 0:34 Onderwerp: |
|
|
|
Dat geloof ik maar hij had toch altijd daarheen gemoeten voor 'n aantal klussen die we niet zelf kunnen... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 5 Mei 2007, 12:21 Onderwerp: |
|
|
|
En dat heb je allemaal zo gepikt???? Sorry, die deur kwamen ze bij mij toch aan t betalen of herstellen...
Je mag je voertuig in betere staat terug verwachten, zeker niet in ergere!
Verder wel fijn dat de motor weer beter loopt, dat zn kleppen verbrand waren verklaard wel zn problemen met wegtrekken die hij altijd had.
Nu netjes inrijden, en dan mag je weer gassen _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 5 Mei 2007, 12:39 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
En dat heb je allemaal zo gepikt???? |
Echt niet!
Ik zag het direct en heb m'n mond wel opengetrokken daarover. Zijn met 2 man bezig geweest nog met die deur maar helemaal goed kregen ze het niet meer. Hebben de sloten in hoogte zitten verstellen en dat kan in mijn mening ook nooit de oorzaak geweest zijn.
Volgens hen was 't misschien van 't opheffen, yeah right... Dat gebeurt zo vaak en daar zou nu ineens een deurophanging van kromtrekken??
De deuk is gezien de positie een typisch geval dat die ergens tegenaan opengeslagen is.
In ieder geval kon ik gisteren daar ook al niet aantonen dat het niks was dat er vantevoren nog niet was... Dus ja dan kunnen ze even kijken maar uiteindelijk sta je nergens... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Za 5 Mei 2007, 13:48 Onderwerp: |
|
|
|
wat een kutgarage man... met smerige smeerhanden ff in het interieur zitten... is niet zo maar het minste betuigd van 0,0 respect voor je klanten.
speakers niet trugplaatsen slecht bezig en dan beschadigingen proberen te verzuimen. oke ik heb ook wel een schade aan een wagen als je dag in dag uit wagens uit elkaar haalt gebeuren zon dingens kan je niet buiten. maar dit lijkt op gewoon ruw omspringen met andermans zaken.
en dan nog als we schade hebben word het direct vermeld en een oplossing voorgesteld nog alvorens de klant de wagen ziet. en vind ik maar logisch ook.
en wat hebben ze dan met die vloermatten liggen uitspoken.
kan gek worden van dit soort praktijken. _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 5 Mei 2007, 16:15 Onderwerp: |
|
|
|
HOE hebben ze je auto opgepakt? Mij klinkt dit een beetje als een verwrongen body namelijk.
En dat die speakers eruit lagen is waarschijnlijk omdat ze dat gemerkt hebben en wilden
proberen de scharnieren te stellen ofzo, maar dat daarvoor de speakers in de weg zaten...
Vind dit echt een belachelijke actie, zeker een "Beun de Haas" ipv Bovag??? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Zo 6 Mei 2007, 10:36 Onderwerp: |
|
|
|
Er zijn best gevallen bekend van rechte auto's die na een ontmoeting met een 2 koloms brug niet meer helemaal recht zijn... Goed punt ook van Murcie. Geprobeerd het te herstellen, niet gelukt (tijdnood?) dus de speaker ook maar laten hangen. Dat er af en toe met een smeerhand de auto aangeraakt word is ook niet te vermijden, maar dan maakt de normale mens dat daarna schoon voordat de auto weer terug naar z'n eigenaar gaat.
Het feit dat ze een rotzooitje maken van je auto heeft eigenlijk niks te maken met de kwaliteit van hun revisie werk, maar ik begin nu toch al mn twijfels te trekken bij deze lui... _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 6 Mei 2007, 15:12 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Het feit dat ze een rotzooitje maken van je auto heeft eigenlijk niks te maken met de kwaliteit van hun revisie werk, |
Mee eens, daarom zei ik ook al dat ik over de revisie zelf wel degelijk zeer tevreden ben. De motor loopt gewoon weer super!
Wat voor brug ze precies gebruikt hebben heb ik eigenlijk niet echt op gelet... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Zo 6 Mei 2007, 22:32 Onderwerp: |
|
|
|
Dit is een 2 Kolommer, heel handige brug als je bijv. aan de banden, remmen, ophanging etc moet werken. Waarschijnlijk heeft je wagen op zo een brug gestaan, is namelijk vaak makkelijk werken aan de distributie als je het rechtervoorwiel weghaald.
Zoals je ziet steunt de auto op 4 punten die op je dorpels of, indien je auto het heeft, speciale opkrik punten geplaatst zijn. De auto zou theoretisch dus in het midden wat door kunnen zakken. Als je de deur van een auto op een 2 kolommer open wilt doen merk je vaker ook dat dit stroef of niet gaat, simpelweg omdat je deuren vaak ook meewerken aan de stijfheid vd auto als je rijdt.
Dit is een 4 kolommer, gemakkelijke brug voor alle andere werkzaamheden.
Auto kan er gewoon op en af rijden, en als je iets aan de auto moet doen waar geen wiel verwisselen bij komt kijken, dan is dit gewoon de makkelijkste brug, al is het alleen omdat je er zoveel op kan leggen! _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 6 Mei 2007, 22:43 Onderwerp: |
|
|
|
En als je een twee-kolommer gebruikt en 1 van de achterste steun-pads niet goed plaatst
kun je een auto dus torderen en DAT is wat ik denk dat met jouw Escort is gebeurd... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 7 Mei 2007, 2:04 Onderwerp: |
|
|
|
Ben ik lekker mee dan
2-kolommer op zich is niets mis mee, daar staat ie elke beurt en alle overige werkzaamheden bij m'n garage op, en nog nooit iets mee misgegaan. Deuren gaan tijdens het op de brug staan ook altijd net zo soepel open en dicht als eraf.
En "torderen" is 'n technisch woord voor dubbelvouwen?
Op de keuring hier hebben ze overigens nog leukere bruggen. Het oprijprincipe van de 4-kolommer alleen vanaf de grond (ik meende pneumatisch) omhoog gebracht. In het midden een apart gedeelte dat onder de steunpunten geplaatst kan worden en 'm alsnog met z'n wielen van de rest van de brug kan heffen. Erg handig _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Ma 7 Mei 2007, 10:59 Onderwerp: |
|
|
|
hoeveel heeft het gekost? _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 7 Mei 2007, 14:58 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
"torderen" is 'n technisch woord voor dubbelvouwen? |
Torderen is het "verdraaien" van een object.
Vergelijk het maar met (gaan we weer) een schoenendoos zonder deksel;
neem de voor en achterkant vast en probeer die tegen elkaar in te draaien.
Je ziet dan vouwen ontstaan in de lange zijkanten en die zijn het gevolg van torsie.
Quote: |
nog leukere bruggen. Het oprijprincipe van de 4-kolommer alleen vanaf
de grond (ik meende pneumatisch) omhoog gebracht. In het midden een
apart gedeelte dat onder de steunpunten geplaatst kan worden en 'm
alsnog met z'n wielen van de rest van de brug kan heffen. |
Het zal wel hydraulisch zijn, want pneumatisch "veert" teveel.
Maar wat jij beschrijft zijn er ook weer in meerdere uitvoeringen.
Bij mijn vorige garage hadden ze een dergelijk soort platen op de grond liggen
welke door twee zware hydraulische cilinders omhoog werden gebracht.
Die cilinders zitten dus IN de werkplaatsvloer ingebouwd.
Een ander systeem werkt met een soort van schaartafel,
die zie je best vaak bij velgen/bandenboeren en staan "los" op de grond. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 7 Mei 2007, 19:12 Onderwerp: |
|
|
|
Dat eerste systeem is het dus... En inderdaad hydraulisch, mijn fout... _________________
|
|
Naar boven |
|
|
|
|