Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| KDi Newbie
| Geregistreerd op: 25 Juni 2006 | Posts: 6 | |
|
Geplaatst: Zo 6 Apr 2008, 18:13 Onderwerp: 2.0 HDi ombouwen naar 16v? |
|
|
|
Weet iemand of het mogelijk is om op een standaard HDi blok van Peugeot een cilinderkop van een 2.0 HDi 16 klepper te plaatsen? |
|
Naar boven |
|
|
| axman Junior Member
| Geregistreerd op: 18 Februari 2005 | Posts: 334 | |
|
Geplaatst: Zo 6 Apr 2008, 21:12 Onderwerp: |
|
|
|
ik denk dat je voor zo een technische vraag echt beter even naar een dealer kan gaan _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| mike ed9 Advanced Member
| Geregistreerd op: 17 Februari 2008 | Posts: 519 | |
|
Geplaatst: Zo 6 Apr 2008, 21:17 Onderwerp: |
|
|
|
of een peugeot forum raadplegen _________________
antigram schreef: |
wat ben ik toch een deugniet |
|
|
Naar boven |
|
|
| antigram Gold Member
| Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Ma 7 Apr 2008, 8:18 Onderwerp: |
|
|
|
jerry heeft het hier wel eens overgehad meen ik, vraag hem anders even _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
|
| spurlie Advanced Member
| Geregistreerd op: 16 Januari 2005 | Posts: 888 | Woonplaats: Zuid-Limburg |
|
Geplaatst: Ma 7 Apr 2008, 16:30 Onderwerp: |
|
|
|
Ik denk dat dit niet mogelijk is. Bij een 16 klepper zal nog het nodige aangepast zijn, is niet alleen even een kop omschroeven en klaar... _________________ BMW E30 325i Mtech-II '89 - Alfa Romeo 147 1.9 JTD '02 - BMW E36 328i Tracktool '96
|
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Ma 7 Apr 2008, 19:43 Onderwerp: |
|
|
|
spurlie schreef: |
Ik denk dat dit niet mogelijk is. Bij een 16 klepper zal nog het nodige aangepast zijn, is niet alleen even een kop omschroeven en klaar... |
Dat zat ik dus ook al te denken. Lijkt me nogal onlogisch dat t precies gaat passen. _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Di 8 Apr 2008, 16:30 Onderwerp: |
|
|
|
Ik weet wel dat met 205jes het 'koppen wisselen' redelijk makkelijk was, dat had ik gehoord van een klasgenoot van me een flinke tijd terug, die is helemaal into 205 GTI's. Maar hoe en wat? Geen idee. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 8 Apr 2008, 20:23 Onderwerp: |
|
|
|
Een 205 is wel even een heel andere orde van techniek dan een HDi... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Wo 9 Apr 2008, 16:06 Onderwerp: |
|
|
|
Mijn advies.. niet doen _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| mike ed9 Advanced Member
| Geregistreerd op: 17 Februari 2008 | Posts: 519 | |
|
Geplaatst: Wo 9 Apr 2008, 19:15 Onderwerp: |
|
|
|
Chaoth schreef: |
Mijn advies.. niet doen |
leg eens uit.. waarom niet?.. _________________
antigram schreef: |
wat ben ik toch een deugniet |
|
|
Naar boven |
|
|
| Chaoth Gold Member
| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Do 10 Apr 2008, 14:33 Onderwerp: |
|
|
|
mike ed..
Ik ga er van uit dat degene die het wil bewerkstelligen niet voldoende kennis in pacht heeft om verbouwingen van dien aard vakkundig uit te kunnen voeren.
Gezien het feit dat het bevestigen van een cilinderkop precies werk is.
Genoeg duur praat _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
|
| KDi Newbie
| Geregistreerd op: 25 Juni 2006 | Posts: 6 | |
|
Geplaatst: Do 10 Apr 2008, 15:08 Onderwerp: |
|
|
|
Bedankt voor de antwoorden allemaal!
Ik heb wel eens cilinderkoppen vervangen, en ik dacht, als hier nou eens een expert op dit gebied is die met 16v HDi's ervaring heeft...
Ik denk dat je ook nog eens met je motormanagement zit. |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 10 Apr 2008, 15:27 Onderwerp: |
|
|
|
Zo'n expert is er misschien wel, maar niet hier... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 12 Apr 2008, 17:21 Onderwerp: |
|
|
|
Waarom zoek je niet gewoon een 16V blok, gewoon het volledige blok dus inclusief kabelboom, sensoren en ECU? _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| KDi Newbie
| Geregistreerd op: 25 Juni 2006 | Posts: 6 | |
|
Geplaatst: Di 15 Apr 2008, 8:37 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Waarom zoek je niet gewoon een 16V blok, gewoon het volledige blok dus inclusief kabelboom, sensoren en ECU? |
Tsja... dan wordt het prijskaartje anders, maar het is misschien wel het beste ja. Thanks! |
|
Naar boven |
|
|
|
|