Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 5 Jan 2004, 21:22 Onderwerp: |
|
|
|
Ziet er lekker uit dat Corsaatje _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| TaruM Newbie
| Geregistreerd op: 20 Januari 2004 | Posts: 1 | |
|
Geplaatst: Di 20 Jan 2004, 1:04 Onderwerp: |
|
|
|
MarcRS schreef: |
hehehehe! FREAKS...(niet gestoord!!)
tis leuk als je met droog weer naast een impreza staat met je 15jaar oude Escortje en na een sprint hem gewoon er uit rijdt! of zon Patser in een M3 (met een dikke DK erop ) die je er ook gewoon uit rijdt.... |
Nou ik wil niet vervelend doen MarcRS je hebt het hier over 2 soorten auto's waarvan het een wonder zal zijn dat jij die lachend zoek of eruit rijdt zonder problemen (het kan best hoor maar niet zoals jij het zegt) en een M3 bestuurder een patser noemen vindt ik persoonlijk een kwestie van jaloezie. Dat het een auto is van 1000 klassen hoger hoeft niet te betekenen dat er een patser in rijdt kan ook een liefhebber zijn he. Respect voor alles wat met liefde behandeld is en hoort te zijn. Je hebt wel een vette escort btw |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 20 Jan 2004, 4:56 Onderwerp: |
|
|
|
Zodra we een Imprezarijder hier op 't forum hebben gaan we eens aan een meeting denken
@ TaruM welkom hier! _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Rozzy Newbie
| Geregistreerd op: 30 December 2003 | Posts: 6 | Woonplaats: Randstad |
|
Geplaatst: Di 20 Jan 2004, 21:12 Onderwerp: |
|
|
|
corsanuttball schreef: |
ik zou zeggen zoek eens op deze site. deze mensen weten er wel meer van. succes
|
Geinig gedaan, ............... maar 't blijft een opel nee, hoor just kiddin'
Sorry even aangepast moet voor sommigen nog een verassing blijven. _________________ Tuning is a way of life
Laatst aangepast door Rozzy op Vr 23 Jan 2004, 21:28, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 21 Jan 2004, 0:19 Onderwerp: |
|
|
|
'k ben benieuwd!
€ 7000?? Jeetje wat een bedrag voor een auto-onderdeel _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| hansi Starting Member
| Geregistreerd op: 21 December 2003 | Posts: 29 | |
|
Geplaatst: Wo 21 Jan 2004, 19:08 Onderwerp: |
|
|
|
maar dan heb je wel wat.
maar al die pk's op de voorwielen?
heb je dan niet ongelofelijk veel traktieverlies.
wil dan wel een keer tegen je sporten,zit dan zelf op 240 pk hoop ik |
|
Naar boven |
|
|
| MrDivra Starting Member
| Geregistreerd op: 22 Januari 2004 | Posts: 26 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Do 22 Jan 2004, 15:19 Onderwerp: |
|
|
|
hoi,
ik he al een turbo op mijn 2.0 diesel zitten.
met een standaard intercooler.
toch ben ik niet helemaal tevreden opver de druk.
wat is een goed manier om de druk wat te verhogen.
de intercooler buizen zijn al vergroot en de intercooler gaat er ook nog uit voor een grotere.
maar wat kan ik ik doen voor wat meer druk?? _________________ Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech???? |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2004, 21:32 Onderwerp: |
|
|
|
Pas daar maar mee op met diesels! Diesels hebben van zichzelf al een onwijs hoge compressie, ga je daar te veel turbodruk op gooien dan knalt ie. Is je wagen al gechipt? Voor vele TDI's hebben ze chiptuning programma's waarbij je ook garantie kunt kopen, ook zijn deze chip's al op vele voorgaande auto's gezet en hebben hun betrouwbaarheid bewezen. Deze chip maakt volgens mij in de meeste TDI's ook gebruik van het (ietsje) verhogen van de turbodruk en de toegelate overboost.
Eerder blijft mijn mening, wil je écht gaan tunen, zweer dan bij een benzinemotor en voer een swap uit of ruil 'm in als het je t geld niet waard is om een swap uit te voeren. Maar goed, das n persoonlijke mening.
GreetZ, Michiel |
|
Naar boven |
|
|
| MarcRS Starting Member
| Geregistreerd op: 28 December 2003 | Posts: 53 | Woonplaats: Friesland |
|
Geplaatst: Ma 2 Feb 2004, 8:53 Onderwerp: |
|
|
|
TaruM schreef: |
MarcRS schreef: |
hehehehe! FREAKS...(niet gestoord!!)
tis leuk als je met droog weer naast een impreza staat met je 15jaar oude Escortje en na een sprint hem gewoon er uit rijdt! of zon Patser in een M3 (met een dikke DK erop ) die je er ook gewoon uit rijdt.... |
Nou ik wil niet vervelend doen MarcRS je hebt het hier over 2 soorten auto's waarvan het een wonder zal zijn dat jij die lachend zoek of eruit rijdt zonder problemen (het kan best hoor maar niet zoals jij het zegt) en een M3 bestuurder een patser noemen vindt ik persoonlijk een kwestie van jaloezie. Dat het een auto is van 1000 klassen hoger hoeft niet te betekenen dat er een patser in rijdt kan ook een liefhebber zijn he. Respect voor alles wat met liefde behandeld is en hoort te zijn. Je hebt wel een vette escort btw |
he ik praat niet over de liefhebbers! En of ik respect heb voor iemand zijn project / auto! 100% ik bewonder mensen die alles aan hun eigen auto doen (ik weet wat het is) maar hoevaak zie je niet dat er een dikke beemer rijdt (325 / M3) of wat dan ook! waar gewoon een dikke pimp in rijdt... of een dikke lening heeft en zijn auto door een bedrijf heeft laten preperen! daar heb ik een hekel aan! ik doe alles zelf meeste dingen heb ik zelf ontwikkelt (chip!!) etc. ik moet elke stuiver omdraaien! _________________ Old Fords Never Die, They Just Get Faster |
|
Naar boven |
|
|
| MarcRS Starting Member
| Geregistreerd op: 28 December 2003 | Posts: 53 | Woonplaats: Friesland |
|
Geplaatst: Ma 2 Feb 2004, 9:08 Onderwerp: |
|
|
|
hansi schreef: |
maar dan heb je wel wat.
maar al die pk's op de voorwielen?
heb je dan niet ongelofelijk veel traktieverlies.
wil dan wel een keer tegen je sporten,zit dan zelf op 240 pk hoop ik |
eigenlijk is het zo voorwielaandrijving geeft de meeste pks aan de wielen (slechts 10-15% vermogen verlies) achterwiel aandrijving (15-25%) er zit bijvoorbeeld een cadan tussen die het vermogen nog een keer moet verdelen! 4x4 neemt het meeste vermogen 20-30%! inprincipe als ik gewoon goed weg ben hou je me niet meer bij! wat voor mods heb je aan je auto gedaan? binnekort word mijn RS nog uitgevoerd met DTA (waar ik nu de programmas voor aan het schrijven ben) en heb ik dus eigenlijk launch en traction control _________________ Old Fords Never Die, They Just Get Faster |
|
Naar boven |
|
|
| MarcRS Starting Member
| Geregistreerd op: 28 December 2003 | Posts: 53 | Woonplaats: Friesland |
|
Geplaatst: Ma 2 Feb 2004, 9:09 Onderwerp: |
|
|
|
MrDivra schreef: |
hoi,
ik he al een turbo op mijn 2.0 diesel zitten.
met een standaard intercooler.
toch ben ik niet helemaal tevreden opver de druk.
wat is een goed manier om de druk wat te verhogen.
de intercooler buizen zijn al vergroot en de intercooler gaat er ook nog uit voor een grotere.
maar wat kan ik ik doen voor wat meer druk?? |
je kan je stangetje van je actuator inkorten! ik zou dan wel ff een dikkere koppakking monteren!
waar uit lwd? _________________ Old Fords Never Die, They Just Get Faster |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 2 Feb 2004, 19:14 Onderwerp: |
|
|
|
MarcRS schreef: |
binnekort word mijn RS nog uitgevoerd met DTA (waar ik nu de programmas voor aan het schrijven ben) en heb ik dus eigenlijk launch en traction control |
Traction controll ga je niet hebben tenzij je sensors bij je wielen gaat maken aan de assen die meten of een wiel tractie heeft of niet en een differentieel dat erop gaat reageren door dat vermogen te doseren. Launch controll heb je dat wel. Het DTA Engine menagement system is een absolute aanrader, had t in mn 626 GT, moest het toen vanwegen een turbo conversie, en er was nog geen 2.0i-16v intercooled turbo uitvoering van mijn wagen dus had anders geen oplossing voor de ECU (die k^tdingen zijn niet programmeerbaar van Mazda). _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| MarcRS Starting Member
| Geregistreerd op: 28 December 2003 | Posts: 53 | Woonplaats: Friesland |
|
Geplaatst: Di 3 Feb 2004, 0:31 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
MarcRS schreef: |
binnekort word mijn RS nog uitgevoerd met DTA (waar ik nu de programmas voor aan het schrijven ben) en heb ik dus eigenlijk launch en traction control |
Traction controll ga je niet hebben tenzij je sensors bij je wielen gaat maken aan de assen die meten of een wiel tractie heeft of niet en een differentieel dat erop gaat reageren door dat vermogen te doseren. Launch controll heb je dat wel. Het DTA Engine menagement system is een absolute aanrader, had t in mn 626 GT, moest het toen vanwegen een turbo conversie, en er was nog geen 2.0i-16v intercooled turbo uitvoering van mijn wagen dus had anders geen oplossing voor de ECU (die k^tdingen zijn niet programmeerbaar van Mazda). |
sequential 3D ECU
- Launch control
- Flat shift
- Traction control
- ALS
dit zijn een paar specs die ik kan gebruiken bij dta! en wat een onzin trouwens over dat je ecu niet programeerbaar is! deel verwijderen nieuw chippie erin zelf herschrijven! stjakkaaaaaa! _________________ Old Fords Never Die, They Just Get Faster |
|
Naar boven |
|
|
| Maximus Gold Member
| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 3 Feb 2004, 19:16 Onderwerp: |
|
|
|
De ECU van mijn GT werkte niet met een EPROM maar met geschakelde processoren... zo hebben veel japanse wagens dat wat erg klote is want chiptunen wordt haast ondoenlijk, zommige hebben nog de mogelijkheid om via de diagnostische poort 'valse' gegevens binnen te loodsen, maar ook dat ging bij mn GT niet.
PS: Over het traction controll, je zult om die optie te kunnen benutten toch sensoren moeten gaan plaatsen die in de gaten houden of je wielen tractie hebben of niet, dat zul je toch met me eens zijn denk ik... Een ECU is namelijk niet helderziend _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| ki Junior Member
| Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Di 3 Feb 2004, 20:30 Onderwerp: Specialisten |
|
|
|
www.verhoeventuning.nl
VAG motoren maar ook custom projecten.
Als het enkel moet dienen om een vette BMW naar huis te trekken in minder dan 10 seconden, installeer dan NOS.
Als je je manieren houdt (niet te lang gebruiken, enkel hoog op toeren, progressieve controller en geen 10000 PK shots bij wijze van spreken) zullen de nadelige gevolgen nog beperkt blijven.
Vaak is het inderdaad goedkopen de wagen te verkopen en de turbo versie te kopen.
Cheers, _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
|
|
|