Dé community voor alle Autoliefhebbers!
 


 FrontpaginaStart   FAQFAQ   ZoekenZoeken   GebruikerslijstGebruikerslijst   RegistreerRegistreer   ProfielProfiel   InloggenInloggen 
 Log in om je Privé Berichten te bekijkenLog in om je Privé Berichten te bekijken 

Turbo inbouwen...
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
 
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Ma 5 Jan 2004, 21:22    Onderwerp: Reageer met quote

Ziet er lekker uit dat Corsaatje Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
TaruM
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 20 Januari 2004
Posts: 1
PostGeplaatst: Di 20 Jan 2004, 1:04    Onderwerp: Reageer met quote

MarcRS schreef:
hehehehe! FREAKS...(niet gestoord!!) Very Happy

tis leuk als je met droog weer naast een impreza staat met je 15jaar oude Escortje en na een sprint hem gewoon er uit rijdt! of zon Patser in een M3 (met een dikke DK erop Laughing ) die je er ook gewoon uit rijdt....



Nou ik wil niet vervelend doen MarcRS je hebt het hier over 2 soorten auto's waarvan het een wonder zal zijn dat jij die lachend zoek of eruit rijdt zonder problemen (het kan best hoor maar niet zoals jij het zegt) en een M3 bestuurder een patser noemen vindt ik persoonlijk een kwestie van jaloezie. Dat het een auto is van 1000 klassen hoger hoeft niet te betekenen dat er een patser in rijdt kan ook een liefhebber zijn he. Respect voor alles wat met liefde behandeld is en hoort te zijn. Je hebt wel een vette escort btw Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Di 20 Jan 2004, 4:56    Onderwerp: Reageer met quote

Zodra we een Imprezarijder hier op 't forum hebben gaan we eens aan een meeting denken Razz Wink Wink

@ TaruM welkom hier! Very Happy
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
Rozzy
Newbie
Newbie
Geregistreerd op: 30 December 2003
Posts: 6
Woonplaats: Randstad
PostGeplaatst: Di 20 Jan 2004, 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

corsanuttball schreef:
ik zou zeggen zoek eens op deze site. deze mensen weten er wel meer van. succes


Geinig gedaan, ............... maar 't blijft een opel Confused nee, hoor just kiddin'

Sorry even aangepast moet voor sommigen nog een verassing blijven.
_________________
Tuning is a way of life


Laatst aangepast door Rozzy op Vr 23 Jan 2004, 21:28, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Jesse
Webmaster
Webmaster
Geregistreerd op: 17 Juli 2003
Posts: 8036
Woonplaats: Limburg
PostGeplaatst: Wo 21 Jan 2004, 0:19    Onderwerp: Reageer met quote

'k ben benieuwd!
€ 7000?? Jeetje wat een bedrag voor een auto-onderdeel Confused Confused
_________________


Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage
hansi
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 21 December 2003
Posts: 29
PostGeplaatst: Wo 21 Jan 2004, 19:08    Onderwerp: Reageer met quote

maar dan heb je wel wat.

maar al die pk's op de voorwielen?
heb je dan niet ongelofelijk veel traktieverlies.

wil dan wel een keer tegen je sporten,zit dan zelf op 240 pk hoop ik
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
MrDivra
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 22 Januari 2004
Posts: 26
Woonplaats: Leeuwarden
PostGeplaatst: Do 22 Jan 2004, 15:19    Onderwerp: Reageer met quote

hoi,
ik he al een turbo op mijn 2.0 diesel zitten.
met een standaard intercooler.
toch ben ik niet helemaal tevreden opver de druk.
wat is een goed manier om de druk wat te verhogen.
de intercooler buizen zijn al vergroot en de intercooler gaat er ook nog uit voor een grotere.
maar wat kan ik ik doen voor wat meer druk??
_________________
Heb jij wel eens een mitsubishi langs de kant zien staan met pech????
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Zo 1 Feb 2004, 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Pas daar maar mee op met diesels! Diesels hebben van zichzelf al een onwijs hoge compressie, ga je daar te veel turbodruk op gooien dan knalt ie. Is je wagen al gechipt? Voor vele TDI's hebben ze chiptuning programma's waarbij je ook garantie kunt kopen, ook zijn deze chip's al op vele voorgaande auto's gezet en hebben hun betrouwbaarheid bewezen. Deze chip maakt volgens mij in de meeste TDI's ook gebruik van het (ietsje) verhogen van de turbodruk en de toegelate overboost.

Eerder blijft mijn mening, wil je écht gaan tunen, zweer dan bij een benzinemotor en voer een swap uit of ruil 'm in als het je t geld niet waard is om een swap uit te voeren. Maar goed, das n persoonlijke mening.

GreetZ, Michiel
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
MarcRS
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 December 2003
Posts: 53
Woonplaats: Friesland
PostGeplaatst: Ma 2 Feb 2004, 8:53    Onderwerp: Reageer met quote

TaruM schreef:
MarcRS schreef:
hehehehe! FREAKS...(niet gestoord!!) Very Happy

tis leuk als je met droog weer naast een impreza staat met je 15jaar oude Escortje en na een sprint hem gewoon er uit rijdt! of zon Patser in een M3 (met een dikke DK erop Laughing ) die je er ook gewoon uit rijdt....



Nou ik wil niet vervelend doen MarcRS je hebt het hier over 2 soorten auto's waarvan het een wonder zal zijn dat jij die lachend zoek of eruit rijdt zonder problemen (het kan best hoor maar niet zoals jij het zegt) en een M3 bestuurder een patser noemen vindt ik persoonlijk een kwestie van jaloezie. Dat het een auto is van 1000 klassen hoger hoeft niet te betekenen dat er een patser in rijdt kan ook een liefhebber zijn he. Respect voor alles wat met liefde behandeld is en hoort te zijn. Je hebt wel een vette escort btw Very Happy


he ik praat niet over de liefhebbers! En of ik respect heb voor iemand zijn project / auto! 100% ik bewonder mensen die alles aan hun eigen auto doen (ik weet wat het is) maar hoevaak zie je niet dat er een dikke beemer rijdt (325 / M3) of wat dan ook! waar gewoon een dikke pimp in rijdt... of een dikke lening heeft en zijn auto door een bedrijf heeft laten preperen! daar heb ik een hekel aan! ik doe alles zelf meeste dingen heb ik zelf ontwikkelt (chip!!) etc. ik moet elke stuiver omdraaien!
_________________
Old Fords Never Die, They Just Get Faster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
MarcRS
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 December 2003
Posts: 53
Woonplaats: Friesland
PostGeplaatst: Ma 2 Feb 2004, 9:08    Onderwerp: Reageer met quote

hansi schreef:
maar dan heb je wel wat.

maar al die pk's op de voorwielen?
heb je dan niet ongelofelijk veel traktieverlies.

wil dan wel een keer tegen je sporten,zit dan zelf op 240 pk hoop ik


eigenlijk is het zo voorwielaandrijving geeft de meeste pks aan de wielen (slechts 10-15% vermogen verlies) achterwiel aandrijving (15-25%) er zit bijvoorbeeld een cadan tussen die het vermogen nog een keer moet verdelen! 4x4 neemt het meeste vermogen 20-30%! inprincipe als ik gewoon goed weg ben hou je me niet meer bij! wat voor mods heb je aan je auto gedaan? binnekort word mijn RS nog uitgevoerd met DTA (waar ik nu de programmas voor aan het schrijven ben) en heb ik dus eigenlijk launch en traction control
_________________
Old Fords Never Die, They Just Get Faster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
MarcRS
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 December 2003
Posts: 53
Woonplaats: Friesland
PostGeplaatst: Ma 2 Feb 2004, 9:09    Onderwerp: Reageer met quote

MrDivra schreef:
hoi,
ik he al een turbo op mijn 2.0 diesel zitten.
met een standaard intercooler.
toch ben ik niet helemaal tevreden opver de druk.
wat is een goed manier om de druk wat te verhogen.
de intercooler buizen zijn al vergroot en de intercooler gaat er ook nog uit voor een grotere.
maar wat kan ik ik doen voor wat meer druk??


je kan je stangetje van je actuator inkorten! ik zou dan wel ff een dikkere koppakking monteren!

waar uit lwd? Cool
_________________
Old Fords Never Die, They Just Get Faster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Ma 2 Feb 2004, 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

MarcRS schreef:

binnekort word mijn RS nog uitgevoerd met DTA (waar ik nu de programmas voor aan het schrijven ben) en heb ik dus eigenlijk launch en traction control


Traction controll ga je niet hebben tenzij je sensors bij je wielen gaat maken aan de assen die meten of een wiel tractie heeft of niet en een differentieel dat erop gaat reageren door dat vermogen te doseren. Launch controll heb je dat wel. Het DTA Engine menagement system is een absolute aanrader, had t in mn 626 GT, moest het toen vanwegen een turbo conversie, en er was nog geen 2.0i-16v intercooled turbo uitvoering van mijn wagen dus had anders geen oplossing voor de ECU (die k^tdingen zijn niet programmeerbaar van Mazda).
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
MarcRS
Starting Member
Starting Member
Geregistreerd op: 28 December 2003
Posts: 53
Woonplaats: Friesland
PostGeplaatst: Di 3 Feb 2004, 0:31    Onderwerp: Reageer met quote

Maximus schreef:
MarcRS schreef:

binnekort word mijn RS nog uitgevoerd met DTA (waar ik nu de programmas voor aan het schrijven ben) en heb ik dus eigenlijk launch en traction control


Traction controll ga je niet hebben tenzij je sensors bij je wielen gaat maken aan de assen die meten of een wiel tractie heeft of niet en een differentieel dat erop gaat reageren door dat vermogen te doseren. Launch controll heb je dat wel. Het DTA Engine menagement system is een absolute aanrader, had t in mn 626 GT, moest het toen vanwegen een turbo conversie, en er was nog geen 2.0i-16v intercooled turbo uitvoering van mijn wagen dus had anders geen oplossing voor de ECU (die k^tdingen zijn niet programmeerbaar van Mazda).


sequential 3D ECU
- Launch control
- Flat shift
- Traction control
- ALS

dit zijn een paar specs die ik kan gebruiken bij dta! en wat een onzin trouwens over dat je ecu niet programeerbaar is! deel verwijderen nieuw chippie erin zelf herschrijven! stjakkaaaaaa! Wink
_________________
Old Fords Never Die, They Just Get Faster
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur mail Bekijk de homepage MSN Messenger
Maximus
Gold Member
Gold Member
Geregistreerd op: 1 Februari 2004
Posts: 2519
PostGeplaatst: Di 3 Feb 2004, 19:16    Onderwerp: Reageer met quote

De ECU van mijn GT werkte niet met een EPROM maar met geschakelde processoren... zo hebben veel japanse wagens dat wat erg klote is want chiptunen wordt haast ondoenlijk, zommige hebben nog de mogelijkheid om via de diagnostische poort 'valse' gegevens binnen te loodsen, maar ook dat ging bij mn GT niet.

PS: Over het traction controll, je zult om die optie te kunnen benutten toch sensoren moeten gaan plaatsen die in de gaten houden of je wielen tractie hebben of niet, dat zul je toch met me eens zijn denk ik... Een ECU is namelijk niet helderziend Wink
_________________
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage MSN Messenger
ki
Junior Member
Junior Member
Geregistreerd op: 3 Februari 2004
Posts: 117
Woonplaats: Near Brussel
PostGeplaatst: Di 3 Feb 2004, 20:30    Onderwerp: Specialisten Reageer met quote

www.verhoeventuning.nl
VAG motoren maar ook custom projecten.


Als het enkel moet dienen om een vette BMW naar huis te trekken in minder dan 10 seconden, installeer dan NOS.
Als je je manieren houdt (niet te lang gebruiken, enkel hoog op toeren, progressieve controller en geen 10000 PK shots bij wijze van spreken) zullen de nadelige gevolgen nog beperkt blijven.

Vaak is het inderdaad goedkopen de wagen te verkopen en de turbo versie te kopen.

Cheers,
_________________
- Quattro -
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Dit onderwerp is gesloten. Het plaatsen of bewerken van berichten is niet mogelijk    Car Tuning Forum Index -> Motorblok/Overbrenging Tijden gesynchroniseerd met je computer
Ga naar Pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Pagina 2 van 5

 
Ga naar:  
Je mag geen nieuwe onderwerpen plaatsen
Je mag geen reacties plaatsen
Je mag je berichten niet bewerken
Je mag je berichten niet verwijderen
Ja mag niet stemmen in polls


© 2003-2008 Car Tuning Forum - Powered by phpBB