Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| KTSC Starting Member

 | Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Ma 30 Jan 2006, 14:12 Onderwerp: Hoeveel toeren kun je maken met een TwinCam? |
|
|
|
kun je met een Twincam van Nissan tot de 8.000 of tot de 9.000 toeren maken? mijn oom zei 9.000RPM maar dat is tog TE VEEL?
ik d8 eerder aan 8.000, wat vinden jullie? |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 30 Jan 2006, 14:15 Onderwerp: |
|
|
|
Als we 't over een standaard blok hebben lijkt 8000 me al veel... Meeste standaardmotoren zitten voor zover ik weet op max. 6000-7000 rpm, sommige sportwagens uitgezonderd. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

 | Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Ma 30 Jan 2006, 14:27 Onderwerp: |
|
|
|
jahh dat weet ik ook wel. maar het draait hier om dubbele nokken assen, en ik weet hoe 7000RPM klinkt en mijn vader heeft zeker zoveel gereden!
[MOD-EDIT]
..En toen werden de Sjes Ztjes... |
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

 | Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Ma 30 Jan 2006, 19:48 Onderwerp: |
|
|
|
laat mij typen hoe ik wil soals dit:P of magg da niejj? |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 30 Jan 2006, 23:51 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zou het prettig vinden wanneer iedereen gewoon Nederlands zou tikken,
dat hebben we immers allemaal op school geleerd, niet??? Dus geen BrEeZaHtAaL
of "dialect", maar gewoon Nederlands met zin-opbouw, hoofdletters en interpunctie.
Tikfouten kan gebeuren: ik heb zelf vaak dubbele letters of lettterwissels dooordat
ik snel tik, maar expres dingen fout schrijven is echt verschrikkelijk zielig IMHO
En m.b.t. je vraag: ik heb een 1.6 DOHC 16 klepper van Nissan (GA16DS) en die gaat
bij 6500rpm het rood in, de schaal loopt door tot 8000rpm, maar dat lijkt me niet goed voor je blok.
9000rpmonder belasting lijkt me sterk voor een zuigermotor, de Renesis rotatiemotor
uit een RX8 ggata het rood in bij 9500rpm, mmaar dat is een hheel ander principe motor. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

 | Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 8:25 Onderwerp: |
|
|
|
ahsooow, ok, ik zal wat beter typen, maar ik typde MSN-taal.
en m.b.t. onze primera, waar dient die twin cam dan voor? mijn oom zei van dat hij bij 8.000 toeren in de rooie zone ging. wij hebben geen toeren teller daarom deze vraag. |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 10:55 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zou het niet zeker weten, misschien Maximus? (heeft 'n P10 gehad ook)
Misschien haalt ie dat toerental ook wel maar da's niet altijd op geluid te beoordelen, elke motor maakt een ander geluid. Als je 't zeker wil weten zou je op sloperijen een dashboard met toerenteller kunnen zoeken en die inbouwen
Van nokkenassen weet ik niet zoveel, maar logischerwijze zou ik oordelen dat gewoon 8 kleppen op de ene en 8 op de andere hangen... Maar waarom 2 heb ik ook geen antwoord op  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| R5GTT Junior Member

 | Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 13:46 Onderwerp: |
|
|
|
dubbele nokkenasssen werken volgens mij door bij een bepaald toerental over te schakelen van de ene as naar de andere, om een beter kleptiming te hebben bij hogere toerentallen (of zuiniger te rijden bij lagere) Kan zijn dat ik er langs zit hoor, maar zo heb ik het altijd begrepen... _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
 |
| Richard_GTT Forum Admin

 | Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 15:29 Onderwerp: |
|
|
|
KTSC schreef: |
laat mij typen hoe ik wil soals dit:P of magg da niejj? |
Wanneer je de Forumregels leest heb je je antwoord panklaar voor je staan .
SaphireNX schreef: |
Ik zou het prettig vinden wanneer iedereen gewoon Nederlands zou tikken,
dat hebben we immers allemaal op school geleerd, niet??? Dus geen BrEeZaHtAaL
of "dialect", maar gewoon Nederlands met zin-opbouw, hoofdletters en interpunctie.
Tikfouten kan gebeuren: ik heb zelf vaak dubbele letters of lettterwissels dooordat
ik snel tik |
...Precies dus. |
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

 | Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 19:45 Onderwerp: |
|
|
|
jah dat heb ik ook geleze;) maja, dat is wel jammer om te horen, want ik dacht echt dat onze wagen hoge toeren aan kon, ik ga het wel een keer uitzoeken. |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 20:11 Onderwerp: |
|
|
|
Bij mijn twincam worden beide nokkenassen gelijktijdig aangedreven en gebruikt.
De ene nokkenas bedient de 8 inlaatkleppen (telkens
2 tegelijk), de andere de uitlaatkleppen, ook met 2 tegelijk.
Door twee nokkennassen te gebruiken kun je die boven de klepstoters plaatsen,
je hebt dan geen tuimelaars nodig, dus kost minder ruimte en er is minder speling,
waardoor de kleppen feitelijk sneller geopend kunnen worden. Ieder extra onderdeel
tussen nok en klep geeft immers NET een beetje meer flexibiliteit in de verbinding
tussen de twee en iedere flexibiliteit kost je reactievermogen...
En bij minder onderdelen kan er ook minder stuk gaan natuurlijk...
In bijgaand plaatje (van een andere motor) kun je mooi de nokken twee-aan-twee zien zitten:
 _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own!
Laatst aangepast door Murcielaygo op Wo 1 Feb 2006, 21:36, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

 | Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 20:54 Onderwerp: |
|
|
|
heeft een suzuki dan owk twincam? en ik denk dat je het mis hebt, 2 voor in, en 2 voor uit:P |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 21:07 Onderwerp: |
|
|
|
Met een Primera heb jij, tenzij t een GT is, geen 7k rpm gezien.
En 9k RPM? Je oom is niet goed snik. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 21:40 Onderwerp: |
|
|
|
KTSC schreef: |
heeft een suzuki dan owk twincam? en ik denk dat je het mis hebt, 2 voor in, en 2 voor uit:P |
"OOK" is zonder "w"...
En wat zou ik dan fout hebben??? Lees mijn post nog eens... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

 | Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 10:57 Onderwerp: |
|
|
|
Quote: |
De ene nokkenas bedient de 8 uitlaatkleppen (telkens
2 tegelijk), de andere de uitlaatkleppen, ook met 2 tegelijk.
|
wie bedient dan de inlaat  |
|
Naar boven |
|
 |
|
|