Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Vereikel Newbie
| Geregistreerd op: 2 November 2007 | Posts: 3 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Vr 2 Nov 2007, 13:58 Onderwerp: Welke velgen onder welke auto |
|
|
|
Hey,
Thuis heb ik nog 17 inch 5 spaaks 4 gaats velgen liggen die onder mijn Opel astra 2.0 8v u9 gsi uit komen.
Nu is mijn vraag: Onder welke type auto's kunnen deze velgen nog meer?
Hier wil ik namelijk rekening mee houden met het kopen van mijn volgende auto. Van mijn astra is vorige week de versnellingsbak kapot gegaan dus die staat nu ergens op de sloop
Wie o wie kan mij helpen
|
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 2 Nov 2007, 18:01 Onderwerp: |
|
|
|
Steek? Breedte? Bandmaat? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Turbo Beast Starting Member
| Geregistreerd op: 27 Oktober 2007 | Posts: 41 | Woonplaats: Spierdijk |
|
Geplaatst: Vr 2 Nov 2007, 18:22 Onderwerp: |
|
|
|
een hele berg Vdub en BMW's hebben dezelfde steekmaat (4x100)
je moet alleen even naar de hoogte kijken ivm afrollengte, breedte past in elk geval onder een bmw als het onder een astra past _________________ Bumperkleven? Slipstreamen! |
|
Naar boven |
|
|
| Walter B Starting Member
| Geregistreerd op: 25 Maart 2007 | Posts: 84 | Woonplaats: boskoop |
|
Geplaatst: Za 3 Nov 2007, 9:06 Onderwerp: |
|
|
|
Normaal kiezen we de velg bij de auto jij doet het nu anders om jij kiest de auto bij de velg.
Als je dus maten heb van je velg kunnen we je een hele lijst aan auto's geven.
En had je niet gewoon de versnellingsbak van je auto kunnen vervangen. _________________ steel niet de overheid duldt geen concurrentie |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Ma 5 Nov 2007, 13:14 Onderwerp: |
|
|
|
Walter B schreef: |
...
En had je niet gewoon de versnellingsbak van je auto kunnen vervangen... |
Dat dacht ik ook al ja. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Vereikel Newbie
| Geregistreerd op: 2 November 2007 | Posts: 3 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Di 6 Nov 2007, 20:09 Onderwerp: |
|
|
|
Longbow schreef: |
Walter B schreef: |
...
En had je niet gewoon de versnellingsbak van je auto kunnen vervangen... |
Dat dacht ik ook al ja. |
Dat had inderdaad ook gekunt, maar ze zijn er laatst achterop gereden dus om nu nog een hoop geld te steken in een auto die zwaar beschadigd is zie ik ook niet zitten.
Ik heb gisteren een Fiat Bravo 1.6 16v gekocht. steek is hetzelfde als mn astra alleen de et waarde is wel anders. Kan dit een probleem worden? astra is et38 en fiat et35 |
|
Naar boven |
|
|
| Murcielaygo Moderator
| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Di 6 Nov 2007, 20:17 Onderwerp: |
|
|
|
Nog steeds:
Enne, welke steek wordt aangeraden voor de Bravo?
DAT is wat van belang is namelijk, niet wat er nu op ligt.
Met de natte vinger denk ik wel dat het gaat lukken,
maar als je pech hebt zijn die 3mm net genoeg om
bijv. je wielen op de veerpoten te laten aanlopen...... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
|
| Turbo Beast Starting Member
| Geregistreerd op: 27 Oktober 2007 | Posts: 41 | Woonplaats: Spierdijk |
|
Geplaatst: Wo 7 Nov 2007, 6:37 Onderwerp: |
|
|
|
Je hebt de fiat, je hebt de astra velgen, PASSEN zou ik zeggen
kijken of er niets aanloopt! _________________ Bumperkleven? Slipstreamen! |
|
Naar boven |
|
|
| vlokman Gold Member
| Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Wo 7 Nov 2007, 8:35 Onderwerp: |
|
|
|
als ze op jouw zijn gereden. lijkt me tog dat die kosten niet voor u zijn _________________ burn rubber, not your soul
|
|
Naar boven |
|
|
| Turbo Beast Starting Member
| Geregistreerd op: 27 Oktober 2007 | Posts: 41 | Woonplaats: Spierdijk |
|
Geplaatst: Wo 7 Nov 2007, 11:44 Onderwerp: |
|
|
|
Denk dat de dagwaarde van een GSI niet verbijsterend hoog ligt, zal eerder totallos worden verklaard als dat er voldoende word gegeven om de auto te repareren _________________ Bumperkleven? Slipstreamen! |
|
Naar boven |
|
|
| Longbow Silver Member
| Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Wo 7 Nov 2007, 17:28 Onderwerp: |
|
|
|
3mm spacer ertussen, daarmee 'verander' je die ET38 in ET35, als je tenminste ET35 nodig hebt op de Fiat.
Dmv spacers kun je een velg met hoge ET waarde plaatsen op een auto met lage ET waarde, bijv. Een velg met ET40 kan met behulp van een 10mm spacer geplaatst worden op een auto met ET30. Andersom kan helaas niet, je kunt bijvoorbeeld niet een velg met ET30 op een auto met ET40 plaatsen, dan ligt het hart vd velg 10mm buiten het hart van je wiellager(s) en daardoor kunnen deze snel slijten.
3mm verschil is eigenlijk verwaarloosbaar, maar het kán voor problemen zorgen. Eerlijk gezegd heb ik ook geen idee op er spacers leverbaar zijn van 3mm, maarja, dat kun je navragen bij je velgenboer. _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
|
| Jesse Webmaster
| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 7 Nov 2007, 20:17 Onderwerp: |
|
|
|
Let wel op als je naar de keuring gaat. Ik weet niet hoe streng ze in NL zijn op dit gebied maar in feite mag je je spoorbreedte niet veranderen, en ook spacers mogen niet. Is wel een tolerantiewaarde maar ik weet niet hoe hoog die is.
Spacers heb je in veel maten. Pest is dat je dan ook vaak weer nieuwe bouten moet bestellen en dan wordt 't snel een duurdere grap. _________________
|
|
Naar boven |
|
|
| Turbo Beast Starting Member
| Geregistreerd op: 27 Oktober 2007 | Posts: 41 | Woonplaats: Spierdijk |
|
Geplaatst: Vr 9 Nov 2007, 17:30 Onderwerp: |
|
|
|
In NL geen probleem _________________ Bumperkleven? Slipstreamen! |
|
Naar boven |
|
|
| Walter B Starting Member
| Geregistreerd op: 25 Maart 2007 | Posts: 84 | Woonplaats: boskoop |
|
Geplaatst: Za 10 Nov 2007, 10:27 Onderwerp: |
|
|
|
Turbo Beast schreef: |
In NL geen probleem |
in nederland is dit ook wel een probleem alleen tot een bepaalde breedte.
weet zo even niet welke breedte.
GRTZ
Walter _________________ steel niet de overheid duldt geen concurrentie |
|
Naar boven |
|
|
| Turbo Beast Starting Member
| Geregistreerd op: 27 Oktober 2007 | Posts: 41 | Woonplaats: Spierdijk |
|
Geplaatst: Za 10 Nov 2007, 17:05 Onderwerp: |
|
|
|
Zolang het bandprofiel niet meer als 3cm buiten de wielkast steekt is het niet strafbaar, das wat ik van de vorige bolide geleerd heb... _________________ Bumperkleven? Slipstreamen! |
|
Naar boven |
|
|
|
|