Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Feb 2008, 17:19 Onderwerp: Spaghettiespruitstuk en RVS uitlaatlijn gemonteerd :) |
|
|
|
Zo, weer even flink bezig geweest deze week.
Eerst natuurlijk alle originele rommel eruit....
Elbow naar downpipe flens in de goede stand gelast, en alvast de bung voor de in de toekomst komende wideband lambda sensor, met nu tijdelijk een dikke bout erin. En de elbow zit voor de goed oplettende al op de turbo gemonteerd.
Op deze foto heb ik de olie retourleiding opnieuw gespoten met een zilver lakje, en terug gemonteerd op de turbo, de actuator is met dezelfde lak ook weer netjes zilver gemaakt. Uiteraard van te voor goed geschuurd! De turbo zijn compressorhuis heb ik schoon gemaakt met een doek waarop ik wat dreft gedaan had. Alleen het huis is schoongemaakt, als je dit ook wil doen, let op dat je geen dreft of andere rotzooi in de gaten voor de lijdingen krijgt of in de huizen rotzooi valt dat later voor schade kan zorgen.
Hier zien we het zaakje op het spruitstuk gemonteerd zitten. Zie hier hoe mooi zilver het spruitstuk nog is...
En zo ziet het spruitstuk uit na 4km gereden te hebben! De hitte die erdoor gaat heeft heel het spruitstuk goud / blauw geblakerd. Staat erg dik! Toen het spruitstuk weer afgekoeld was behield het gewoon deze goud / blauwe kleur. Voor de oplettende, inderdaad, ik heb 1 darm van de carterventilatie niet erop gedrukt, dit is de slang die richting het luchtfilterhuis gaat, ik wil geen olierijke carterdampen in mn inlaattraject, dus heb ik het zo even gelaten. Binnenkort een catchtankje aanschaffen / fabriceren voor t naar om te leggen.
En zo ziet het er onder de auto nu uit, de 3 inch custom piping van normaal staal is vervangen voor de RVS piping die ik onder mijn vorige SX nog had zitten. Dit roest dus nooit meer!
Volgende keer als ik dit karwij moet doen haal ik wel flexibele leidingen voor op de turbo, gezien het spruitstuk de turbo net ietsje lager hangt dan het standaard spruitstuk kwamen de leidingen niet op de goede plek, en die moesten dus naar de goede plek gebogen worden. Dat is niet zo het probleem, maar de banjobouten kwamen ook niet goed recht voor het gat, waardoor ik de banjobout zo haast niet de turbo in gedraait kreeg, met veel wrikken en buigen aan de leidingen zijn ze er toch op gekomen, en de leidingen zijn niet geknikt, maar 3 banjobouten hebben ongeveer 4 uur wrikken, buigen, mn handen pijn doen, schelden en vloeken gekost.... Daar maak ik volgende keer dus RVS gevlochte flexibele leidingen voor. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| antigram Gold Member

 | Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Vr 1 Feb 2008, 18:06 Onderwerp: |
|
|
|
mooi, ik heb binnekort ook rvssss  _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
 |
| jer3 Advanced Member

 | Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Vr 1 Feb 2008, 18:49 Onderwerp: |
|
|
|
LUXe _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Zo 3 Feb 2008, 17:47 Onderwerp: |
|
|
|
Nice  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 3 Feb 2008, 18:19 Onderwerp: |
|
|
|
Kom net op het net een potentiele oplossing voor het downpipe tegen de bodem probleem, het schijnt dat je met hockeypucks je eigen motorsteunen kunt maken... denk dat ik het er eens op ga wagen en ze ga proberen te maken. Het is erg simpel en zou de motor ook lager plaatsen, waardoor ik een lager zwaartepunt krijg (wat weer helpt om strak de bocht door te komen). Ook zijn de pucks veel stugger dan de originele motorsteunen en kantelt de motor hierdoor minder. Denk dat dan ook de downpipe niet meer het chassis raakt wanneer de motor op boost komt. Wat zouden hockeypuck's kosten?  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| vlokman Gold Member

 | Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Zo 3 Feb 2008, 18:32 Onderwerp: |
|
|
|
4 keer zo weinig als motorsteunen. _________________ burn rubber, not your soul
 |
|
Naar boven |
|
 |
| jer3 Advanced Member

 | Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Zo 3 Feb 2008, 18:34 Onderwerp: |
|
|
|
;p
3 euro ofzo  _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
 |
|
Naar boven |
|
 |
| RoadKing Advanced Member

 | Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Zo 3 Feb 2008, 18:52 Onderwerp: |
|
|
|
ik neem wel stiekem wat mee van school  _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
 |
| vlokman Gold Member

 | Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Zo 3 Feb 2008, 18:58 Onderwerp: |
|
|
|
hockey pucks? _________________ burn rubber, not your soul
 |
|
Naar boven |
|
 |
| RoadKing Advanced Member

 | Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Zo 3 Feb 2008, 18:59 Onderwerp: |
|
|
|
jaa  _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 3 Feb 2008, 19:14 Onderwerp: |
|
|
|
Heb er 4 nodig!  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| RoadKing Advanced Member

 | Geregistreerd op: 19 Juli 2006 | Posts: 746 | Woonplaats: Bocholtz |
|
Geplaatst: Ma 4 Feb 2008, 11:26 Onderwerp: |
|
|
|
moet je wachten tot na de vakantie dan regel ik wel wat
maar wij hebben wel van die rubberen hockeypucks he, niet van die keiharde dus.. ik weet niet of dat een probleem voor je is. _________________ Nissan Silvia PS13
Honda CRX CA18DET
www.Elstars-Club.nl |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 4 Feb 2008, 12:28 Onderwerp: |
|
|
|
Dat is een probleem, moeten de originele hockeypucks zijn zoals ook bij officieel hockey gebruikt worden  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 4 Feb 2008, 12:44 Onderwerp: |
|
|
|
Op internet even gezocht op "NHL regulation hockey puck"
en dan kom ik prijzen tegen van rond de €4,- per stuk. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 4 Feb 2008, 13:07 Onderwerp: |
|
|
|
Nog steeds geen geld, Nismo motorsteunen kosten me meer dan 300 euro voor n setje compleet. Hockeypuck mounts gaan me waarschijnlijk zo'n 25 euro kosten. Alleen nog even zien of ik zelf een standaard versnellingsbakmount kan modificeren tot een stuggere mount, dan heb ik een idioot goede berg geld uitgespaard, en ligt mn motor zelfs lager dan met de Nismo steunen die hem gewoon op originele hoogte plaatsen.
Waarschijnlijk is het effect van het verlaagde zwaartepunt niet eens merkbaar op de weg, maar het lost wel mn probleem op, en dat de mounts stugger zijn dan origineel zal in gasrespons en weggedrag wel heel goed merkbaar moeten worden. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|