Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 7 Dec 2005, 21:46 Onderwerp: |
|
|
|
Als je 't met een FWD achteruit doet is 't weer wel driften  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Supra Oma Junior Member

 | Geregistreerd op: 1 November 2004 | Posts: 323 | |
|
Geplaatst: Do 8 Dec 2005, 2:12 Onderwerp: |
|
|
|
geen idee hoe ze dat doen maar vindt het altijd kickken |
|
Naar boven |
|
 |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Do 8 Dec 2005, 7:57 Onderwerp: |
|
|
|
Door de chemische samenstelling van het rubber zo aan te passen dat die kleur vrijkomt bij verhitting...gokje _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Alert Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 Oktober 2005 | Posts: 532 | Woonplaats: t Harde |
|
Geplaatst: Do 8 Dec 2005, 15:26 Onderwerp: |
|
|
|
waarschijnlijk zal het iets zijn met chemische indicatoren.
zijn stoffen die kleuren wanneer ze in contact komen met iets met een bepaalde PH waarde heeft.
ik denk dat het om te maken niet zo heel duur is... maarja is weer nieuw...  _________________ KEEP ON TUNING!!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 9 Dec 2005, 0:25 Onderwerp: |
|
|
|
Nee met n FWD achteruit rijden is heftrucje spelen
'glijden' is gewoon slippen, driften houd wel ff wat anders in...  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 9 Dec 2005, 1:00 Onderwerp: |
|
|
|
Maar als je op die FWD nou achterwielsturing hebt, en de stoel omdraait... Dan is 't wel driften  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| R5GTT Junior Member

 | Geregistreerd op: 7 Januari 2005 | Posts: 302 | Woonplaats: Eindhoven |
|
Geplaatst: Vr 9 Dec 2005, 1:03 Onderwerp: |
|
|
|
driften kan wel degelijk met een fwd auto, weliswaar niet met rook en dergelijke wat je op driftshows ziet, maar als je je auto een bocht in "zet" (ofwel naar links insturen voor een rechtse bocht) dan drift 'ie aardig hoor... ( let wel, ik heb het over het driften wat wordt gebruikt in de rallysport, niet over het showdriften) _________________
Mad max quote - Speed is a question of money... how fast do you want to go ? |
|
Naar boven |
|
 |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Vr 9 Dec 2005, 8:46 Onderwerp: |
|
|
|
Als ik rijd, maak een bochtje en trek me handrem aan om hem vervolgens weer los te laten en zo dus zijlings door een bocht kan, vind ik dat driften _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| veilsidesupra Advanced Member

 | Geregistreerd op: 19 Oktober 2003 | Posts: 514 | Woonplaats: Woerden |
|
Geplaatst: Vr 9 Dec 2005, 10:30 Onderwerp: |
|
|
|
tja er gaat toch niks boven RWD...
zelfs met een 1.2 van 48 pk uit 75 kan je nog driften (okee alleen in de regen ) _________________ It's not how you stand next to your car, it's how you race your car. Ya'll better learn that!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Antony Junior Member

 | Geregistreerd op: 30 Oktober 2005 | Posts: 177 | Woonplaats: Nijkerk |
|
Geplaatst: Vr 9 Dec 2005, 22:04 Onderwerp: |
|
|
|
Volgens mij is dat toch gewoon slippen?!?!?!?!?!?!?
ANWB heeft hier cursussen voor
Wel leuk maar als ik die prijs zie...
Kies wel een andere hobby  _________________ NIEUW !! : http://www.scannerworld.nl  |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 9 Dec 2005, 23:08 Onderwerp: |
|
|
|
Bij de ANWB leren ze je enkel UIT een slip te komen en hoe
die te voorkomen, ze leren je niet hoe je moet driften enzo...
En de kosten vallen wel mee, want als je 1 keer je kennnis in de praktijk
brengt heb je aan voorkomen schade de cursus er ALLANG uit...
Helaas kan ik daarbij van ervaring spreken; ben een keer getold met
mijn DeLorean, maar omdat ik door die cursussen (beginnners en
gevorderd) wist hoe te hhandelen was de schade "slechts" fl.10.000,-  _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 10 Dec 2005, 2:55 Onderwerp: |
|
|
|
Nog zoiets, leer je zo'n cursus specifiek voor FWD of RWD naar keuze? Of zowiezo voor beide?
Kan me niet indenken dat de nodige handelingen bij beiden hetzelfde zijn... _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Za 10 Dec 2005, 12:25 Onderwerp: |
|
|
|
als je achterkant uitbreekt en overdwars door een bocht gaat om daarna weer door te rijden is het toch driften?  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 10 Dec 2005, 13:33 Onderwerp: |
|
|
|
Jesse schreef: |
Nog zoiets, leer je zo'n cursus specifiek voor FWD of RWD naar keuze? Of zowiezo voor beide?
Kan me niet indenken dat de nodige handelingen bij beiden hetzelfde zijn... |
Zoals ik al zei: je leert NIET een slip te maken, maar te voorkomen of beindigen.
Dat is voor beide hetzelfde, omdat in een slip geraken bij beide syystemen het gevolg
is van een "lastwissel", dus verplaatsing van het gewicht van de auto van de ene naar
de andere as, daarbij wordt 1 as minder belast en die kan dan "loskomen".
Ze hebben het niet eens over onder- of overstuur, de bbelanngrijkets tip die ze geven is
dat je moet KIJKEN waar je heen wilt, dat het sturen dan vanzelf zou moeten gaan...
De gebruikte technieken zijn dus wel degelijk gelijk, maar eerlijkheid gebied me
te zeggen dat de cursus gereden wordt met voorwielaangedreven VW's.
Een deel van de cursus kan/mmag met je eigen auuto en bij onze groep deden daar
een paar RWD's aan mee (Ferrari Dino, Opel Manta) _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 13 Dec 2005, 14:16 Onderwerp: |
|
|
|
R5GTT schreef: |
driften kan wel degelijk met een fwd auto, weliswaar niet met rook en dergelijke wat je op driftshows ziet, maar als je je auto een bocht in "zet" (ofwel naar links insturen voor een rechtse bocht) dan drift 'ie aardig hoor... ( let wel, ik heb het over het driften wat wordt gebruikt in de rallysport, niet over het showdriften) |
BS... weet je wel wat driften is?
W8... ik illustreer ff met filmpjes het verschil tussen driften en ass-draggen.
Fiat Coupé FWD
Drift Compilatie "Drift challange Australie"
Zie het 1e filmpje, en dat is zowat al het uitbreken dat je met een FWD gaat meemaken... dat maakt het nog lang geen driften...
check het 2e filmpje, en zie wat driften inhoud. Het is je auto dwars kunnen houden en dat kan met een FWD simpelweg niet. Je kunt m wel in een bocht zetten maar jij kunt nooit een hele bocht door dwars blijven met een FWD en met je gas bepalen hoe dwars je gaat, de volgende bocht die de andere kant op gaat ook dwars in gaan zonder dat je weer opnieuw moet uitbreken... dat soort dingen lukt met een FWD niet. Daarom kun je er niet mee driften.
Leer het verschil in betekenis tussen de woorden:
- Driften
- Slippen
En dat je met n FWD weldegelijk de achterkant kunt laten uitbreken hoef je me niet te vertellen, dat wist ik al... maar toch is dat gewoon slippen, niet eens powersliden. Je breekt dan puur uit omdat t gewicht van de auto naar voor verplaatst wordt, de achterkant minder downforce heeft en loskomt.
Bij RWD breek je uit omdat je de wielen laat doorspinnen en wezenlijk tractie verliest door express t vermogen erop te gooien.
Maar bwuh, check de filmpjes maar, die spreken voor zich  _________________
Laatst aangepast door Maximus op Zo 18 Dec 2005, 16:42, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
|
|