Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Zo 5 Feb 2006, 22:19 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb na de thermostaat vervangen de koelvloeistof bijgevuld, bij de radiateur zelf, steeds wacht op de bubbeltjes totdat het niet verder ging, warm laten draaien en toen nog meer bijgevuld _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 6 Feb 2006, 9:56 Onderwerp: |
|
|
|
Meestal heb je een ontluchtingsschroefje tegen het schutbord lopen, in de kachelslang. Die kun je voorzichtig n beetje los draaien tot je lucht hoort lopen, zie je uiteindelijk water komen meteen het schroefje weer vastdraaien.
Vervolgens laat je zonder radiatordop je motor lopen (kachel even op koud zetten) en wacht je tot ie warm wordt, als t wijzertje zn normale stand berijkt voel je even aan de radiatorslangen of ze alle twee warm worden. Zo ja, dan loopt je koelwater gewoon door en gaat je thermostaat netjes open, dan zet je even je kachel op warm en wacht je of die ook warm wordt. Speel in de tussentijd ook wat met je gas, dan komen ook nog wel ns wat belletjes. Als je kachel uiteindelijk warm is geworden is je systeem goed luchtvrij, dan kun je de dop erop draaien en klaar is Bryght.
Check ook als je klaar bent even of in het expansie tankje de vloeistof nog tussen minimaal en maximaal staat, vul zonodig even bij  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 6 Feb 2006, 13:10 Onderwerp: |
|
|
|
Kachel op koud heeft niet altijd zin hoor...
Ik weet voor een feit dat bij mijn Escort en bij mijn
DeLorean de kachel ALTIJD warm water krijgt...
Met een klep wordt bepaald hoeveel van de lucht door de kachel gaat en
daarmee wordt de temperatuur geregeld, niet door de waterdoorvoer te smoren.
Bij de DelOrean wordt wel met de A/C op MAX de waterstroom
naar de kachel dichtgezet, maar da's dan ook allene op MAX. _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 6 Feb 2006, 17:36 Onderwerp: |
|
|
|
Dat kan kloppen saffie, maar dan nog is lucht in t koelsysteem vaak de boosdoener als je geen warme lucht krijgt uit je roostertjes... _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 6 Feb 2006, 18:50 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
maar dan nog is lucht in t koelsysteem vaak de boosdoener
als je geen warme lucht krijgt uit je roostertjes... |
Dat klopt, maar ik doelde meer op het feit dat de kachel op heet of koud
voor het ontluchten niet veel verschil zal maken bij de meeste auto's... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 6 Feb 2006, 19:14 Onderwerp: |
|
|
|
True, true... maar ik dacht, ik weet niet hoe t met bryght zn auto zit, of dat wel of niet t geval is. Dus laat t m maar doen, dan heeft ie 2 keer misschien voor niets aan n schuifje geschoven, maar beter 2 keer te veel dan 2 keer te weinig  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Ma 6 Feb 2006, 21:34 Onderwerp: |
|
|
|
Bryght? wie is bryght? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 6 Feb 2006, 22:51 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Dus laat t m maar doen, dan heeft ie 2 keer misschien voor niets aan n schuifje geschoven, maar beter 2 keer te veel dan 2 keer te weinig  |
Da's dan ook weer waar... Het gaat hier trouwens over Equinox' auto, niet die van BRYght... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 7 Feb 2006, 0:55 Onderwerp: |
|
|
|
oeps, sorry equinox  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Za 25 Feb 2006, 10:19 Onderwerp: |
|
|
|
Ok effe vraagje weer:
Ik heb bij het gaskabeltje gekeken onder de motorkap en die hangt tegen een tandwieletje aan. Als de motor koud is staat hangt hij tegen een tandje aan zodat hij meer gas geeft en zodra de motor warm is gaat hij op het laagste tandje, maar bij mij schiet hij van dat hele wieletje af waardoor hij zo weinig gas geeft dat ie dus vaak (bijna) afslaat.
Verder is me opgevallen dat het benzineverbruik op de lange afstanden veel is. Kan het zijn dat de lambdasonde vies of stuk is? dat hij daardoor een te rijk mengsel doorgeeft? _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 25 Feb 2006, 12:34 Onderwerp: |
|
|
|
Hoe oud is je Lambda-sonde? _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Equinox Advanced Member

 | Geregistreerd op: 2 December 2004 | Posts: 640 | Woonplaats: Leeuwarden |
|
Geplaatst: Za 25 Feb 2006, 14:49 Onderwerp: |
|
|
|
Haha...uh laat ik het zo zeggen: ik heb em nog nooit vervangen:)
Maar als het meezit krijg ik vant zomer een 1.5 Injectie motorblok:) effe kijken hoe we dat aanpakken qua engine swap
Kan je trouwens makkelijk van een carburateur motor naar een injectiemotor veranderen? indezelfde carroserie dus.. ik zit effe met de kabelboom te denken _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 25 Feb 2006, 17:34 Onderwerp: |
|
|
|
Kan zeker, je geeft alle punten eigenlijk zelf al aan. ECU's zullen meegeswapt moeten worden, kabelbomen ook, en mogelijk de motorsteunen als die anders zouden zijn. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Zo 26 Feb 2006, 0:04 Onderwerp: |
|
|
|
"effe swappen" bestaat niet...
Kijk nnaar een 100NX, geleverd met zowel een 1.6 carb als injectie en
een 2.0 injectie, maar zelfs van 1.6 naar 2.0 injectie is al geen sinecure...
Kabelbomen zijn compleet anders, remmerij, v-bak...
Maar alles kan, in principe zou je in een NX ook een Diesel kunnen leggen,
want de Sunny waarop de NX gebaseert is is ook als Diesel geleverd... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Di 14 Mrt 2006, 0:30 Onderwerp: |
|
|
|
En zelfs de Almera's TDI kan erin Tis n beetje werk, maar zoals je al zegt, dat is elke swap.
In de almera is ook de SR20DE geleverd, net als in de 100NX, en ook de TDI, de ophangpunten ervan zijn nagenoeg hetzelfde. Wordt alleen n gedoe met de kabelboom, maar met de schema's erbij moet t te doen zijn. Wordt wel best n leuke NX voor lange afstanden dan!  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|