Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 19 Aug 2006, 13:33 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zal eens voor je kijken
:supplemental: Klik
Voila, eentje van vivid. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 19 Aug 2006, 14:18 Onderwerp: |
|
|
|
Wat werkt daar dan precies niet optimaal aan?
En voor welke Escort zijn ze?  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 19 Aug 2006, 14:58 Onderwerp: |
|
|
|
Wat niet optimaal zal werken is dat n escort allicht verschilt aan een MX3, misschien een close fit, maar niet perfect. Hierdoor kun je meerdere problemen krijgen zoals het rammelen ervan, of het niet solide aanvoelen (bijvoorbeeld speling voelen in de pook). PS: Voor jou escort zal ook vast een shortshifter te vinden zijn, moet ik eentje zoeken? _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 19 Aug 2006, 15:07 Onderwerp: |
|
|
|
Dat ze bestaan weet ik, m'n garagehouder heeft er een in zijn RST...
Maar moet zeggen in mijn auto vind ik 't zwaar onhandig. Standaard schakelt ie al redelijk kort en gemakkelijk, met een shortshifter wordt ie imho net té kort. En vooral de pook zelf ook, want je moet naar voren gaan komen om er nog bij te kunnen. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 19 Aug 2006, 15:26 Onderwerp: |
|
|
|
Dat valt reuze mee hoor, die paar cm merk je amper. Je hoeft immers ook niet naar voren te komen om m in zn 5 te zetten, dat is voor jou als bestuurder t punt dat t verst van je af ligt. Met n short shifter zal de 2 en de 4 wat verder van je af komen te liggen, maar de 1, 3 en 5 liggen korter bij je als met standaard pook (knop zal door de kortere schakelweg minder ver naar t dashboard toekomen). Met andere woorden, je komt minder ver uit de buurt van t centrum. Ook logisch. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 19 Aug 2006, 15:59 Onderwerp: |
|
|
|
Ja klopt allemaal wel, maar zoals ik al zei is standaard mijn schakelweg al niet superlang, en de shortshifter had een behoorlijk stuk kortere pook. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

 | Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Za 19 Aug 2006, 16:10 Onderwerp: |
|
|
|
Micra shortshifter  _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 19 Aug 2006, 16:32 Onderwerp: |
|
|
|
korte pookjes zijn fijn, de STS (short throw shifter) en de SX is alleen onder de kogel n andere lengte, boven is ie standaard, maar door de erg korte schakelweg heb je daar geen last van. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 19 Aug 2006, 18:32 Onderwerp: |
|
|
|
Daar zit 'm dan het verschil... Bij die voor mijn Escort is de lengte onder de kogel langer, maar ook de pook erboven korter. Jouw pook zit zowiezo al vrij hoog in de middenconsole geplaatst, terwijl mijne van bijna op de grond omhoog komt  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| NightQrawler Junior Member

 | Geregistreerd op: 26 November 2004 | Posts: 186 | |
|
Geplaatst: Za 19 Aug 2006, 22:57 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Ik zal eens voor je kijken
:supplemental: Klik
Voila, eentje van vivid. |
ik ben bang dat deze dus ook voor escort is maar ze ervan uitgaan dat dat onderling uitwisselbaar is.ik zal degene eens vragen of hij nog weet welk merk dit is.
bedankt voor info, ik zal iig als ik bij bedrijf vd link bestel eerst mailen en vragen of het specifiek voor de MX-3 is. |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 21 Aug 2006, 18:07 Onderwerp: |
|
|
|
Kan ook zijn dat die maat van je m niet op zn best ingebouwd heeft, of n kwalitatief uitermate teleurstellende shortshifter gekocht heeft.
Nu weet ik dat ford en mazda een hoop onderdelen van auto's met elkaar delen. Zo is bijvoorbeeld de Ford Probe, en de Mazda MX6 (en de laatste generatie 626 coupe welke in Amerika toen al MX6 heette), technisch gezien volledig dezelfde auto. De motor is niet van Ford maar van Mazda, zo ook de versnellingsbak en het onderstel. Qua uiterlijk doch heel verschillende auto's. Zo gingen er ooit op een australische probe club, mensen gigantisch uit hun dak, omdat ze een shortshifter bestelde en er eentje voor een 626/MX6 kregen. Vrij rap werd toen door de mensen die wel hun huiswerk gedaan hadden gemeld dat t technisch gezien de zelfde wagen is. Een hoop blozende australiers tot gevolg!
Zo is het ook met de Mazda 121 en de Ford Fiesta, bij 1 model zelfs zo erg, dat als je de emblemen en de lichten eruit neemt, en ze voor de ander merk emblemen en lichten vervangt, je klaar bent met je conversie van t ene merk naar t andere.
Het zou me helemaal niks verbazen als de Escorts zo hier en daar wat delen met de 323/MX3 serie. Bijvoorbeeld de versnellingsbak.... of onderdelen ervan.
Wat ook zo is met veel tuningparts, is dat t voor een bepaalde serie gemaakt is, maar dusdanig gemaakt is dat t eigenlijk nét niet past, waardoor je t nog n beetje moet modden om t op jou auto precies te laten passen. Zo weet ik dat de veertjes die standaard bij mijn shortshifter zaten te kort waren, waardoor bij hoge toeren hij een irritante resonantie had (rammeltjes en kraakjes vind ik zoooo frustie). Ik heb toen wat kleine dingetjes gepakt als opvulling, en toen deed mn shifter t perfect zoals t moest, omdat de veer net dat beetje meer spanning gaf zodat ie niet meer trilde. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| RC Power Starting Member

 | Geregistreerd op: 2 November 2005 | Posts: 82 | Woonplaats: Hoogvliet |
|
Geplaatst: Vr 25 Aug 2006, 16:22 Onderwerp: |
|
|
|
Ik heb ook nog een vraagje over een shortshifter.
Ik heb een Mitsubishi Colt, deze schakelt al wel lekker (alleen ze 1 en achteruit zijn klote, maar dat is Mitsubishi eigen).
Maar ik hoorde dat een shortshifer je bak naar de klote helpt, dat het helemaal niet goed blijkt te zijn. Klopt dit ook?
En wat denken jullie van een Vivid shortshifter, want daar kan ik aan komen dan. _________________ Fly high, drive low |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 28 Aug 2006, 18:22 Onderwerp: |
|
|
|
Wat je gehoord hebt is onzin, kan geen kwaad voor je bak mits je t goed inbouwd... maar goed, je moet eigenlijk wel compleet debiel zijn om dat te verpesten.  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Eric Junior Member

 | Geregistreerd op: 11 December 2005 | Posts: 206 | Woonplaats: Zeist |
|
Geplaatst: Ma 28 Aug 2006, 18:37 Onderwerp: |
|
|
|
Maximus schreef: |
Want to short shift too?
T is even wennen, maar eenmaal eraan gewend wil je nooit meer iets anders. Irriteer me vaak rot aan dat eeuwige geroer met poken in andere auto's dan de SX... moet toch maar ns gaan informeren voor een voor de max... |
sorry ff tussendoor : Wijze dashbord heb je Maximus maar een DIN2 Radio zal Echt VET staan bij je.  _________________ Vw Polo Coupe
DLS CAR |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Ma 28 Aug 2006, 18:42 Onderwerp: |
|
|
|
Thnx man, alleen ligt deze bak helemaal uit elkaar momenteel, dashbaord zit niet in de wagen nu Voordat ie uit elkaar gegaan is heeft er nog n bakje uit een mercedes C klasse plaats gekregen onder de radio, elke het gat opvulde.
Uiteindelijk wordt t toch een iets wat andere opstelling als t nu is, dubbeldin gat zal uiteindelijk een 7 inch breedbeeld TFT gaan huishouden. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|