Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| antigram Gold Member

 | Geregistreerd op: 29 November 2006 | Posts: 2337 | Woonplaats: breda |
|
Geplaatst: Do 4 Okt 2007, 9:39 Onderwerp: |
|
|
|
denk het wel _________________
mike ed9 schreef: |
was ik maar rijk en niet zo bloedmooi |
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Do 4 Okt 2007, 18:00 Onderwerp: |
|
|
|
Dat lijkt me vreemd...
Een sportfilter is juist bedoeld voor een makkelijker inlaattraject dan een papieren filter met meer restrictie.
2 filters lijkt me dan ook juist weer meer restrictie. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| collie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 1 Juni 2005 | Posts: 547 | Woonplaats: Puth |
|
Geplaatst: Do 4 Okt 2007, 19:16 Onderwerp: |
|
|
|
en de kans dat hij te veel lucht krijgt en te weinig benzine word ook weer groter.. dus kan hij weer minder lekker gaan lopen.. of zie ik dat verkeerd? _________________ Life's a game.... Play it!! |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Do 4 Okt 2007, 22:17 Onderwerp: |
|
|
|
Is het niet zo dat die filters NAAST elkaar zitten ipv achter elkaar???
Naast elkaar geeft meer filteroppervlak waar lucht doorheen kan,
dus minder weerstand per hoeveelheid lucht... Uit een melkpak
stroomt immers ook meer melk als je er twee gaten in prikt ipv 1... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| jer3 Advanced Member

 | Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Vr 5 Okt 2007, 16:48 Onderwerp: |
|
|
|
het is niet iets dat je kan kopen in de winkel ik ga er zelf een soort van project van maken.
het idee is dat je 1 buis heb lopen vanuit motor of waar dan ook die splitst zich voor de radiator op in 2e 1 naar de linker mistlamp ( heb daar luchthapper zitten)
en 1 naar rechtermistlamp ( hier heb ik ook stuk grill zitten)
hierop komen 2 filters en dan komt op het stuk waar ze bij1 komen een soort van bmc airbox
ik zal het ff tekenen miss makkelijker
 _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Vr 5 Okt 2007, 16:57 Onderwerp: |
|
|
|
Murcielaygo schreef: |
Is het niet zo dat die filters NAAST elkaar zitten ipv achter elkaar???
Naast elkaar geeft meer filteroppervlak waar lucht doorheen kan,
dus minder weerstand per hoeveelheid lucht... Uit een melkpak
stroomt immers ook meer melk als je er twee gaten in prikt ipv 1... |
Als je puur uitlaatgaten op je melkpak bedoelt, dan is 1 groot gat toch net zo effectief als 2 halve... Daarom snap ik het niet helemaal.
Als je doelt op het 2de gat dat mensen vaak aan de andere kant van het melkpak prikken, is dat omdat voor de melk die het pak uit komt lucht het pak in wil. Met een luchtgat aan de overzijde vloeit de melk goed door en zuigt ie aan de andere kant lucht aan, zonder dat 2de gat gaat de melk klotsen omdat tussen de melk door de lucht door hetzelfde gat het pak in tracht te komen. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| jer3 Advanced Member

 | Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Vr 5 Okt 2007, 16:59 Onderwerp: |
|
|
|
maaree een pak melk zuigt niet ? dus back on topic _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 5 Okt 2007, 17:32 Onderwerp: |
|
|
|
Ik bedoelde uitlaatgaten...
Ik ging er vanuit dat twee dezelfde filters gebruikt
gingen worden, waar normaliter maar 1 zou zitten.
1+1 is meer dan 1...
Maar nu ik de constructie zo in tekening zie zou ik de buizen
leggen en dan in de airbox pas 1 "open" filter plaatsen.
Sowisoe is het buizenwerk dan makkelijker te doen, het kost je maar 1 filter en
dat filter is ook fatsoenlijk bereikbaar ipv de twee in je bumper achter de mistlichten... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| jer3 Advanced Member

 | Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Vr 5 Okt 2007, 17:39 Onderwerp: |
|
|
|
neej neej die airbox is een speciaal apparaat
uitleg airbox
http://nitrocarparts.nl/carbon_dynamic_airbox.htm
dit komt ertussen
dus in principe heb ik dan 3 filters 2 aanzuigpunten een cirulatie en opvang reservoir
conclusie volgfens berekening a god damn load off compressed airr
maja eerst maar een uitvoeren en dan conclusie trekken geef ff je eigen idee hierover wat je denk da er gebeurd _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
 |
|
Naar boven |
|
 |
| collie Advanced Member

 | Geregistreerd op: 1 Juni 2005 | Posts: 547 | Woonplaats: Puth |
|
Geplaatst: Vr 5 Okt 2007, 18:19 Onderwerp: |
|
|
|
Dus met een CDA box krijgt u de power van de Formule-1 onder uw motorkap.
Precies  _________________ Life's a game.... Play it!! |
|
Naar boven |
|
 |
| jer3 Advanced Member

 | Geregistreerd op: 15 Augustus 2007 | Posts: 501 | |
|
Geplaatst: Vr 5 Okt 2007, 18:46 Onderwerp: |
|
|
|
ja sommige dinge zijn niet geloofwaardig maar ze zegge nie de power maar de techniek denk ik (A)
maja gaat om principe _________________ // Ground zero Truck Project\\ getting started.
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 5 Okt 2007, 22:06 Onderwerp: |
|
|
|
Ik geloof er geen barst van dat dat bij F1-ferrari's onder de kap ligt.
Voor zover ik weet hebben die dingen amper iets van luchtfiltering aan boord
(laat staan zo'n fantasie-airbox), omdat ze feitelijk met "wegwerpmotoren" werken.
Ook nu nog, ondansk dat de motoren een paar races meemoeten... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Longbow Silver Member

 | Geregistreerd op: 3 Juni 2004 | Posts: 1927 | Woonplaats: Voerendaal |
|
Geplaatst: Za 6 Okt 2007, 0:14 Onderwerp: |
|
|
|
Persoonlijk denk ik dat dit alleen maar méér ristrictie gaat geven dan gewoon 1 filter. Elk filter is namelijk restrictie op zich, en jij hebt er dalijk 3... En hoe langer het inlaattraject, hoe slechter je gasresponse.
Ik zou gewoon het idee van murcie gebruiken. Gewoon aanzuigbuizen (dus zónder filter) maken naar de 'airbox', en daar pas één filter plaatsen. Dan heb je zeg maar een dubbel CAI (Cold Air Intake). _________________ VW polo '91er 1.3i
Audio System SQ setup in progress |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 6 Okt 2007, 4:40 Onderwerp: |
|
|
|
Zou ik ook doen... Gewoon 1 fatsoenlijke CAI buis aanleggen met 'n K&N of Green paddestoel.
Dit is duidelijk een mooi verkooppraatje maar volgens mij komt de functionaliteit er alleen maar meer onder te lijden. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| vlokman Gold Member

 | Geregistreerd op: 12 December 2005 | Posts: 2374 | Woonplaats: aarschot (vlaams brabant) |
|
Geplaatst: Za 6 Okt 2007, 9:04 Onderwerp: |
|
|
|
meer is ook hier niet altijd beter hoor. _________________ burn rubber, not your soul
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|