Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Holblood Junior Member

| Geregistreerd op: 27 Augustus 2008 | Posts: 147 | |
|
Geplaatst: Do 18 Dec 2008, 11:45 Onderwerp: |
|
|
|
CAI = Cold Air Intake.. naam zecht het al he.. hoe lager bij de grond hoe kouder je lucht.. hoe kouder je intaal lucht hoe meer brandstof er bij kan dus hoe meer pk's je krijgt..
koude lucht is compacter dan warme lucht.. dus heb je een beter cilindervulling
en voor het oog?? tja ik zie liever een mooie aanzuig buis zitten die naar beneden gaat dan een filter onder je motorkap die een vieze kleur heeft na 3 maanden tijd..
zie hier...
Short ram intake
CAI
|
 |
| Fearlezz Junior Member

| Geregistreerd op: 16 December 2008 | Posts: 379 | Woonplaats: Waddinxveen |
|
Geplaatst: Do 18 Dec 2008, 11:59 Onderwerp: |
|
|
|
aha, gaaf. ja mischien ga ik dat dan ook wel laten doen.. maar de lucht zuigt ie al aan van mn grill he.. de aanzuiger zit precies voor een gat  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Holblood Junior Member

| Geregistreerd op: 27 Augustus 2008 | Posts: 147 | |
|
Geplaatst: Do 18 Dec 2008, 12:01 Onderwerp: |
|
|
|
dan nog zuigt hij "warmere" lucht aan dan als hij dichter bij de grond zit.. hij blijft tenslotten onder de motorkap zitten waar het gewoon weg warmer is dan aan de onderkant bij je bumper  _________________
www.Fanatic-Tuners.com |
|
Naar boven |
|
 |
| Chaoth Gold Member

| Geregistreerd op: 20 Februari 2008 | Posts: 2452 | Woonplaats: Hardegarijp |
|
Geplaatst: Do 18 Dec 2008, 15:53 Onderwerp: |
|
|
|
Nouja.. je moet ook geen wonderen gaan verwachten wat betreft het toenemen van het aantal pk's
Maar hoe zit het dan als de bumper dicht is?? Dan wordt het toch moeilijk om een koude stroom lucht aan te zuigen??
Ikzelf zit ook aan een CAI te denken, maar ik zou zo niet weten waar ik hem zou moeten plaatsen.. En dan moet nog het originele (immense) filterhuis eruit gehaald worden.. zie ik ook niet 1,2,3 gebeuren (mij kennende dan ) _________________ Car currently owned:
Mitsubishi Colt Ralliart 1.5T |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 20 Dec 2008, 23:08 Onderwerp: |
|
|
|
De werking... Zo'n filter heb je neem ik aan toch voor betere prestaties, en niet enkel voor de show.
Als die vanaf de grill koele rijwind vangt zal dat gewoon beter werken. Verwacht geen wonderen in pk winst, maar je zult het toch merken in de gasresponse. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
|
|