Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Richard_GTT Forum Admin

| Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Ma 28 Jul 2003, 12:12 Onderwerp: |
|
|
|
Je kunt misschien ook eens op zoek gaan naar een schade-wagen,
met bijv. achterschade, en een dus nog goed blok erin. Vraag is
natuurlijk waar je precies een goede VTEC schadewagen tegenkomt... |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Ma 28 Jul 2003, 13:31 Onderwerp: |
|
|
|
Zal een kwestie zijn van afbraakbedrijven bellen, langsgaan en geluk hebben denk ik...
En let best ook op de km-stand van de auto waar je 'm uithaalt, heeft zo'n blok al 200k km gedraaid kun je er wel vanuit gaan dat ie z'n beste tijd gehad heeft. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

| Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Zo 1 Feb 2004, 21:23 Onderwerp: |
|
|
|
Wat je ook zou kunnen doen is wanneer het onderblok van hetzelfde typen is, de kop eraf lichten in zn geheel met spruitstukken, ECU en kabelboom. Dan laat je voor het geld wat je overhebt de kop reviseren en vlakken en zet je die op je huidig onderblok. En voila, je hebt VTEC  |
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

| Geregistreerd op: 30 Januari 2006 | Posts: 62 | |
|
Geplaatst: Ma 30 Jan 2006, 13:55 Onderwerp: |
|
|
|
kun je dan gwn de orginele Civic moter uithalen en een Vtecje in flikkere? dan wil ik da owk bij mijn Civc die ik krijg!!!  |
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 19:46 Onderwerp: |
|
|
|
????  |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

|
Geplaatst: Di 31 Jan 2006, 21:27 Onderwerp: |
|
|
|
Transplantatie is zeker mogelijk. Makkelijke swap. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 8:08 Onderwerp: |
|
|
|
maar het draait hier toch om een V-Tec? heeft dat geen speciale electronica of dergelijke nodig? bijv. mijn vader wou een 1.6i in flikkere ipv. een 1.6 carb. maar dat kon niet omdat dan ook de hele dashbord en de benzinepomp enzo moest worden vernieuwd. |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 12:44 Onderwerp: |
|
|
|
Kan wel. Kabelboom en ECU om... ik schat 2 tot 3 dagen hard doorwerken.
Wil de swap wel voor je doen tegen vergoeding, inclusief motorblok gaat de swap je dan zo'n 4500 euro kosten... daar zit de motor dus bij inbegrepen. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

| Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 17:01 Onderwerp: |
|
|
|
Precies, alles kan als je maar genoeg mee swapt  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 18:17 Onderwerp: |
|
|
|
cool man:P en hoeveel kost de blok zelf dan:P niet dat het maar 200 euro kost en de rest in je zak WHHAAHAHAHAHHAAA |
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 18:25 Onderwerp: |
|
|
|
en hoeveel KM staat er dan op? |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

| Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Wo 1 Feb 2006, 21:40 Onderwerp: |
|
|
|
Ik ga ervanuit dat JIJ voor het blok moet zorgen, Maximus bedoelt -denk ik- dan dat je
na aanschaf van een blok nog aan meerkosten tot totaal zo'n €4500 moet rekenen...
't Is volgens mij niet zo dat Max die blokjes in zijn achtertuin voor je heeft klaarligggen... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

|
Geplaatst: Do 2 Feb 2006, 9:13 Onderwerp: |
|
|
|
Quote: |
Wil de swap wel voor je doen tegen vergoeding, inclusief motorblok gaat de swap je dan zo'n 4500 euro kosten
|
*INLCUSIEF MOTERBLOK*  |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

|
Geplaatst: Do 2 Feb 2006, 14:55 Onderwerp: |
|
|
|
Ik zorg dan voor het blok inderdaad, plus zorg ik ervoor dat het onderblok wordt gereviseerd voor je, slijp ik je de klepzittingen opnieuw in, polijst ik je de kleppen, plaats ik nieuwe pakkingen voor je, spuit ik t blok opnieuw zodat t uit ziet als nieuw, schuur en spuit ik je je motorruim zodat je daar geen last meer hebt van roest, en krijg je als bonus nieuwe rotor en verdelerkap. Ook plaats ik je een sportluchtfiltertje en zorg ik dat de boel dus ingebouwd en aangesloten wordt. Totaal kost me dat zo'n 3 weken werk.
Kan je wel al het nodige research werk al doen als je nog specefiekere info wilt.
Over de KM stand van t blok, dat maakt niet uit gezien t blok gereviseerd wordt alvorens het je wagen in gaat. Wat inhoud dat je het blok opnieuw moet inrijden gezien je dan in principe gewoon een 0 km blok hebt. Als je hier huiverig over bent of niet weet hoe je dat t beste kunt doen, of n zware rechtervoet hebt die je absoluut niet kunt beheersen kan ik dat ook nog voor je doen, maar de benzine die me dat dan kost breng ik dan wel in rekening. Daarbij rijd ik een blok niet in op tango benzine, en ik raad je aan dit ook niet te doen.
Inrijden van het motorblok wordt gedaan met normale hema olie, als ie ingereden is wordt ie opnieuw afgevult met vol synthetische olie van castrol. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| KTSC Starting Member

|
Geplaatst: Do 2 Feb 2006, 19:21 Onderwerp: |
|
|
|
hmm, joa daar zeg je me wat... weetje wat het nu is, ik wil aan die civc niet TE veel geld aan uitgeven snapje? max. wat ik daar bijv. voor zou uitgeven is dan hooguit 1000 euro? maar wat jij zegt spreekt me ook wel aan ik kan je hulp zeker wel gebruiken als ik miijn prelude heb, maar dat duurt wel minimaal 5 jaartjes daarom, en onze buren hebben een Tuning and Styling Center. dus van hun kan ik ook hulp krijgen. www.outlaw-tuning-styling.nl als het goed is, die blauwe Astra en de paarse Civic HB is van hun. de Civic is toch gratis met deuken van achteren omdat hij 2 aanrijding heeft gehad, gewoon een bodykit kopen 2 hands of heel goedkoop, en uitdeuken. moterswap is gewoon iets wat mischien later komt als ik meer geld heb. |
|
Naar boven |
|
 |
|
|