Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Za 14 Mei 2005, 15:13 Onderwerp: |
|
|
|
Maf, want in de Vraagbaak die ik nu voor mijn NX heb staat het wel... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 14 Mei 2005, 17:20 Onderwerp: |
|
|
|
In mijn vraagbaak staat het volgende mbt olie:
Bij de technische specs staat:
Motoroliesoort: API specificatie SF/CC
En in het hoofdstuk "Smeersysteem" wordt alleen gesproken over "voorgeschreven olie"...  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| OutSider Starting Member

 | Geregistreerd op: 18 December 2004 | Posts: 35 | |
|
Geplaatst: Di 31 Mei 2005, 13:37 Onderwerp: |
|
|
|
ik moet binnekort mijn olie veranderen
en in de garage staat er een blauwe bus Marly 10W40
is dit een goede?
ik stel deze vraag maar omdat er al een vrij groot topic van soorten olien is ....
greetz |
|
Naar boven |
|
 |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Zo 3 Jul 2005, 23:37 Onderwerp: |
|
|
|
Ik gebruik Valvoline gebruikte ik vroeger in de brommer tijd al zowel mengsmering olie als carter olie. Is echt goed spul.
In de gsi komt alleen volsynthetische olie in.
Is wel wat dunner dus kans op lekken iets groter, maar is sneller rondgepompt en ook sneller warmer dan dikkere olie.
en olie verbruik het is natuurlijk altijd zo dat een moter olie verbruikt zelfs gloednieuwe auto's dat is heel normaal gewoon goed op peil houden dan is er niets aan de hand. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Ma 4 Jul 2005, 16:37 Onderwerp: |
|
|
|
In principe moet Mineraal of synthetisch niets uitmaken voor de dikte; die ligt
vast in de viscositeit, ofwel de nummertjes op de verpakking (15W40 enzo)... _________________ JAN | Murciélaygo++++++++
-----------------------------------------------------
I reject your reality and substitute my own! |
|
Naar boven |
|
 |
| Marco Junior Member

 | Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Di 5 Jul 2005, 20:52 Onderwerp: |
|
|
|
Tja... |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 6 Jul 2005, 22:02 Onderwerp: |
|
|
|
ThunderBunny schreef: |
Ik gebruik Valvoline gebruikte ik vroeger in de brommer tijd al zowel mengsmering olie als carter olie. Is echt goed spul.
In de gsi komt alleen volsynthetische olie in.
Is wel wat dunner dus kans op lekken iets groter, maar is sneller rondgepompt en ook sneller warmer dan dikkere olie.
en olie verbruik het is natuurlijk altijd zo dat een moter olie verbruikt zelfs gloednieuwe auto's dat is heel normaal gewoon goed op peil houden dan is er niets aan de hand. |
Jij had toch je blok opnieuw opgebouwd hè? Die moet dus ook weer ingereden worden neem ik aan Dan adviseer ik je bij deze mineraal olie te gebruiken de eerste perdiode, zo kan alles goed op elkaar inlsijten.
Na 1500 km wissel je olie (neem gewoon 10W40 mineraal, lekker goedkoop)
Na nu 1500 km wissel je je olie filter en olie en ga je mooi over op synthetische olie, blok is nu goed ingelopen dus kun je er lekker tegenaan  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Do 7 Jul 2005, 16:04 Onderwerp: |
|
|
|
ehh half opnieuw opgebouwd onderblok niet wel de kop en klephuis.
dit blokkie ga ik echt niet meer op zijn staart trappen.
dat ga ik het blokkie niet meer aan doen, als ik al zie hoe het boven blok er aan toe was dan kan het onder blok niet veel beter zijn.
dus ik doe hier normaal mee ik ben aan het sparen voor een revisie.
dan het andere blok reviseren om lepelen en dan gaan we weer gassen.
met dit blok moet ik het niet gaan doen dan het de pret snel over ben ik bang voor.
het liefst zou ik een 16 kleppert nemen maar dan zit ik met het volgende probleem.
alle blokjes zitten over de 2 ton,ze zijn allemaal afgetrapt.
dus dan zit ik alsnog vast aan een revisie plus de aanschaf
een echt goed blok als die al te vinden zijn dan zit je op ong 800 euro voor een 16v en ook dan is het zo dat je pas weet of het goed is als het loopt. met wat pech kun je die ook reviseren. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!

Laatst aangepast door ThunderBunny op Do 7 Jul 2005, 16:39, in totaal 1 keer bewerkt |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 7 Jul 2005, 16:37 Onderwerp: |
|
|
|
800 euro voor een blok, valt nog mee...
probeer eens een SR20DET + bak en ECU uit te halen voor een S13, kosten binnen europa tussen de 2500 en 3500 euro, en die blokken zijn even min niet gereviseert Dus ook die kosten komen er nog op...
In de states zijn ze cheap! Dat wel, maar dan zit je weer vast aan een dikke 500 euro transport kosten... dus wordt t weer duurder.... tuning kost geld  _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Richard_GTT Forum Admin

 | Geregistreerd op: 15 Juli 2003 | Posts: 1399 | Woonplaats: Brabant, Nederland |
|
Geplaatst: Do 7 Jul 2005, 16:37 Onderwerp: |
|
|
|
Ja precies wat je zegt, zonder revisie blijft het een risico, en uiteraard toch een hoopje geld...
EDIT/ hey verrek, nog voordat ik op OK kon klikken staat er weer een post tussen....hai Max ! |
|
Naar boven |
|
 |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Do 7 Jul 2005, 17:38 Onderwerp: |
|
|
|
800 euro is voor een 2 liter GSI blok duur! of het moet een blokkie zijn dat nog geen ton gelopen is en waar een omaatjuh in gereden heeft dan is het een normale prijs
gemidelde prijs is ong 400 euro.
nadeel of voordeel je weet dan zeker dat je hem moet reviseren.
maar goed als je een beetje goed nadenkt is het altijd beter bij een engine swap een revisie te doen.
je weet dan zeker dat het goed is en dat je weer 2 ton zonder alte veel problemen kan rijden.
maare dit gaat wel heel erg offtopic  _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Do 7 Jul 2005, 19:48 Onderwerp: |
|
|
|
ow goed, iig, ik vond dat je t inlopen van de motor beter kunt doen met mineraal olie, en als ie ingelopen is overgaan op vol synthetische olie, of op zn minst half synthetisch. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| ThunderBunny Advanced Member

 | Geregistreerd op: 9 Juni 2005 | Posts: 815 | |
|
Geplaatst: Vr 15 Jul 2005, 23:11 Onderwerp: |
|
|
|
ik heb gewoon de olie aangehouden die de dealer adviseert.
die weten het beste wat er inmoet en kan.
en die zegt normaal zit er hals syth in maar wij adviseren altijd vol syth blijkt toch wat beter voor het blok te zijn dan half syth.
zal als ik de olie ga vervangen wel een kannetje mineraal olie halen.
thx voor de tip. _________________ Paradijs is Zon strand zee en een bacootje!
 |
|
Naar boven |
|
 |
| Marco Junior Member

 | Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Za 16 Jul 2005, 7:17 Onderwerp: |
|
|
|
En over het olieverbruik, als je een katalysator hebt zou ik toch even nadenken over toch niet te veel olieverbruik.
Of je moet de kat. eronderuitwillen  |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 16 Jul 2005, 18:50 Onderwerp: |
|
|
|
Olie verbruik, dat hoort niet! in welk geval dan ook, in ieder geval niet in een blok dat net gereviseerd is. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
|
|