Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
Auteur |
Bericht |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Vr 25 Mrt 2005, 14:53 Onderwerp: |
|
|
|
Als ik jou was zou ik de volgende dingen doen:
RVS Uitlaat systeem op maat gemaakt, inclusief spruitstuk €1200,-
Cold Air intake (intake buis met aan t einde t filter op n koele plek) €200,-
Dit is eigenlijk een goede basis om vanuit verder te kijken wat je nog meer wilt.
Een goede flow van de motor is belangrijk, dit wil zeggen dat de motor goed aan zn lucht komt en deze ook goed weer kwijt kan, n goede vrije beademing zeg maar.
Je uitlaat geluid zal een stuk mooier zijn, en je kunt een vermogenstoename van 20 tot 30 pk verwachten. Om zeker te zijn ga je de rollenbank op met die wagen.
Chiptunen heeft op een wagen met enkel basic opschroef mods totaal geen nut, dat wordt pas interessant als het motorblok echt ingrijpend veranderd is, of als je een turbo blok hebt kan het chippen ook interessant zijn.
Tunen is een dure hobby, totaal niet rendabel ook. Dus verwacht niet dat je het geld terug verdient bij de verkoop van je auto. Je spendeerd en investeert puur in je eigen plezier. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Marco Junior Member

 | Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Vr 25 Mrt 2005, 19:40 Onderwerp: |
|
|
|
En over die topsnelheid, volgens het boekje is dat 201, hé?
Als dat zo is zal die op je teller toch al sowieso 215 tot 220 aanduiden.
Dat is altijd zo dat de teller meer aangeeft dan de wagen volgens het boekje (en ook in werkelijkheid) rijdt.
Dan weet je dit ook al  |
|
Naar boven |
|
 |
| Murcielaygo Moderator

 | Geregistreerd op: 18 Juli 2003 | Posts: 4497 | |
|
Geplaatst: Vr 25 Mrt 2005, 23:26 Onderwerp: |
|
|
|
Hard rijden is ook geen bal aan....
Hard GAAN rijden is leuk (accelereren = G-krachten!) |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 26 Mrt 2005, 6:21 Onderwerp: |
|
|
|
Juist, het is t bochten werk dat je de kick geeft, maar dr zijn vast ook mensen die van heel snel rechtdoor rijden hun fix krijgen _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| manuel Starting Member

 | Geregistreerd op: 17 Maart 2005 | Posts: 35 | Woonplaats: ulft (oost-gelderland) |
|
Geplaatst: Za 26 Mrt 2005, 9:03 Onderwerp: |
|
|
|
allereerst bedankt voor jullie reacties maar hoe word ik zo wijs alz jullie? want jullie hebben goede antwoorden waar je wat aan hebt.
en natuurlijk vind ik de G krachten even belangrijk als de top maar ik kom veel; in duitsland en dan wil je ook wel eens met een bmw of mercedes kunnen meekomen toch!
maar goed max je hebt het over een spruitstuk met een systeem op maat gemaakt maar waar moet je zoiets laten doen?en moet het dan een speciaal systeem zijn? want ik neem aan dat als je meer vermogen wil je niet zomaar van alles onder je aoto kunt gaan gooien of hoe moet ik me dat voorstellen?en alles word dan toch vervangen onder de auto?wat moet ik dan doen met de catalysator?die is natuurlijk nodig bij de apk is deze er dan weer makkelijk onder te krijgen?
ik zou dan ook wel willen weten waar ik zoiets kan laten doen.
ik woon in de buurt van doetinchem dat ligt in gelderland in de achterhoek.
zijn daar van dit soort bedrijven?
ik vraag deze dingen allemaal omdat als ik in januari de auto koop ik alvast wat info heb en tevens gelijk kan gaan handelen want als ik dan ook nog een boel tijd moet investeren in het zoeken krijg ik helemaal geen tijd om te rijden en dat is toch wat ik het liefste doe!!!  |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Za 26 Mrt 2005, 15:52 Onderwerp: |
|
|
|
In duitsland mee komen... goed ik begrijp je helemaal.
Maar wat heet mee komen, er zijn dr altijd snellere en dr zijn dr altijd langzamere.
Mn Maxima haalt zo bijvoorbeeld net iets meer dan de teller kan aangeven, een dikke 265 op t GPS. En nog komen me dr in dld wel eens idioten flitsend in mn achteruitkijkspiegel gebaren dat ik aan de kant mot...
Misschien als je niet veel kaas gegeten hebt van tuning dat je dan beter het kunt uitbesteden, dit kost wat, maar dan heb je wat.
DBM Engineering is bijvoorbeeld een goed bedrijf, die doen dan t werk voor je en je bent ervan verzekerd dat je krijgt wat je wilt. Je verteld die gasten wat je doelen zijn met je auto en wat je budget is, zij geven je dan een advies en vervolgens kun je het door hun laten uitvoeren met een vooraf afgesproken prijs. _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 26 Mrt 2005, 16:04 Onderwerp: |
|
|
|
En uiteraard kan een keer vrijblijvend informeren naar mogelijkheden bij zo'n bedrijf ook geen kwaad!
Wat betreft de cat van je uitlaat, die zou er voor de apk inderdaad weer onder moeten. Je hebt een paar opties.
Ofwel de cat daadwerkelijk terugplaatsen...
Ofwel (en da's stuk makkelijker) een cat van de sloop halen, die leegrossen, en dóór de cat een recht stuk pijp leggen. Je hebt dan gewoon een freeflow pijp door de cat lopen, terwijl het van buiten oogt alsof er een functionele cat onder zit
Een goed bedrijf voor RVS uitlaten op maat is EPS Hoogezand in 't noorden van 't land. Die maken je gehele uitlaat op maat, met de specificaties die je wil, het geluid naar jouw keuze, en 1 of meerdere eindpijpen precies zoals jij dat wil.
't is zeker wat duurder als een standaard Raceland uitlaatje maar het verschil is toch wel de moeite. _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| manuel Starting Member

 | Geregistreerd op: 17 Maart 2005 | Posts: 35 | Woonplaats: ulft (oost-gelderland) |
|
Geplaatst: Za 26 Mrt 2005, 17:10 Onderwerp: |
|
|
|
bedankt voor jullie reactie's ik heb voorlopig even genoeg info over wat er mogelijk is.
ik heb de hele boel al uitgeprint en opgeslagen. maar mocheten jullie nog intressante info hebbebn dan hoor ik dat graag!
bedankt :) |
|
Naar boven |
|
 |
| Sander Newbie

 | Geregistreerd op: 25 April 2004 | Posts: 17 | Woonplaats: Zutphen, Gelderland |
|
Geplaatst: Vr 1 Apr 2005, 23:18 Onderwerp: |
|
|
|
ik rij zelf ook in een hyundai cuope 2.0 16v uit '96 en de top ligt bij mij op 210 km/h zonder enige vorm van tuning.
ik weet niet of je zelf al eens gekeken hebt wat de top is van auto |
|
Naar boven |
|
 |
| manuel Starting Member

 | Geregistreerd op: 17 Maart 2005 | Posts: 35 | Woonplaats: ulft (oost-gelderland) |
|
Geplaatst: Za 2 Apr 2005, 8:17 Onderwerp: |
|
|
|
heee eindelijk een coupe rijder...
het zit namelijk zo,ik weet dat het nog even duurt maar in januari 2006 ga ik een hyundai coupe kopen van 96/97 en dan vind ik wat achtergrond info altijd fijn.
dus ik heb die auto nog niet.
maar vind je het erg als ik je nog wat vraag over de coupe?
hoe zit het met het verbruik en onderhoud?
en ik heb de wielkast bekeken en ik vind de wielen die er onder zitten dat die te ver naar binnen staan of niet?zo dat het net lijkt of de wielkast niet mooi gevuld is!heb jij dat ook nog standaard of heb je er andere velgen onder zitten?
en hoe zit het met de hoeden plank is hier iets voor te maken van mdf?om de speakers in te hangen?
alvast bedankt. |
|
Naar boven |
|
 |
| Marco Junior Member

 | Geregistreerd op: 15 Januari 2005 | Posts: 147 | Woonplaats: België |
|
Geplaatst: Za 2 Apr 2005, 21:54 Onderwerp: |
|
|
|
en hoe zit het met de hoeden plank is hier iets voor te maken van mdf?om de speakers in te hangen?
Er is altijd wel iets te maken, het enige is dat je handig moet zijn, tijd insteken en eens goed nadenken. En niet van da raprap ge... |
|
Naar boven |
|
 |
| Jesse Webmaster

 | Geregistreerd op: 17 Juli 2003 | Posts: 8036 | Woonplaats: Limburg |
|
Geplaatst: Za 2 Apr 2005, 23:30 Onderwerp: |
|
|
|
Ben persoonlijk geen voorstander van hoedenplankspeakers, met goeie composet voorin en sub achterin ben je veel beter af! En zul je achterspeakers niet missen mits goed ingebouwd. Geluid hoort immers van voren te komen  _________________
 |
|
Naar boven |
|
 |
| ki Junior Member

 | Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Di 5 Apr 2005, 13:23 Onderwerp: |
|
|
|
Als je echt harder vooruit wil branden op de autobahnen, vooral aan hoge snelheden, zou ik opteren voor een turbokit. Kost je uiteindelijk evenveel als de motor deftig te laten prepareren.
Je moet weten dat om van een top van 200 km/h naar 230 km/h te gaan je serieus wat power nodig hebt. Daar moet gewerkt worden
Mijn quattro reed in standaardvorm hoogstens 235 km/h (als je tijd had, 220 haalde ie vlot). Nu haalt hij 250 vlot en na een tijdje 260 km/h (onderbroken wegens gebrek aan plaats en zo'n idioot die tegen 200 km/h op het linkerbaanvak ging rijden en dacht dat ie snel was sorry... )
Om van 220 km/h vlot naar +250 km/h vlot te gaan waren aanpassingen nodig die de motor een goeie 40 kW sterker maakte en de winst hoofdzakelijk legt vanaf 5000 rpm. 40kW winnen is mogelijk met een grondige preparatie van het blok dat evenveel kost als een turbokit, de turbo geeft je daarbij ook nog het geweldige G-gevoel van massa's koppel op lage en middelhoge toeren: je krijgt dus een volle, rijke motor met een overvloed aan kracht, splendide acceleraties, hernemingen en een top-end met bijhorende topsnelheid die adembenemend is (als je de turbodruk NIET laat zakken op hoge toeren). _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
 |
| Maximus Gold Member

 | Geregistreerd op: 1 Februari 2004 | Posts: 2519 | |
|
Geplaatst: Wo 6 Apr 2005, 12:45 Onderwerp: |
|
|
|
Let wel op wat dat blok aankan hoor, kans dat je voor n fatsoenlijke turbo setup een hoop aan t aanpassen komt van de internals van het blok... Je kunt niet zomaar ongestraft flinke druk gaan voeren op n N/A blok... tenzij je m in de stront wilt rijden... _________________
|
|
Naar boven |
|
 |
| ki Junior Member

 | Geregistreerd op: 3 Februari 2004 | Posts: 117 | Woonplaats: Near Brussel |
|
Geplaatst: Wo 6 Apr 2005, 14:33 Onderwerp: |
|
|
|
Daar heb je gelijk in Maximus. Sommigen hebben toch al aardig wat ervaring in NA motoren ombouwen naar drukgevoede. Zonder interne aanpassingen kan je beperkt drukvullen. En dan het topvermogen tijdelijk maximaal te benutten om eens je topsnelheid te halen in Duitsland. Tegen een korte heftige belasting kan een motor mechanisch en thermisch gezien wel.
Maar als Manuel met zijn geturbo-kitte Coupé in een BMW 330Ci zijn gat wil blijven hangen van Keulen tot in Kassel (en dat doe ik dan weer graag: uren aan een stuk planken met die ketel) resulteert dat halverwege in een enorme wolk blauwe rook: vaarwel NA motor met turbo. Dan brand je de kleppen, zuigers en zuigerpennen gewoon de nete in. Op mijn blok gloeien na zo'n rit de motorblok, uitlaten en turbo geel-wit en klimmen de temperaturen tot aardige waarden (110°C water en 130-150°C olie).
MAximus, kon jij met jouw +400 pk wagen een uurtje of 2 blijven staan op de gas?
Een vriend van m'n broer heeft zijn blok laten prepareren voor zo'n 1800 €:
- cilinders opboren tot grootste overmaat
- platte lichtmetalen zuigers monteren
- nokkenas laten bewerken om ze heter te maken
- kleppen en zittingen herslijpen
Van 150 pk naar 180 pk maar slechts 210 km/h top. _________________ - Quattro - |
|
Naar boven |
|
 |
|
|